Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

pc upgraden voor games die eraan komen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mede tweakers.
ik ben een tijdje er tussen uit geweest kwa computers bouwen, vandaar mijn vraag aan jullie of dit nog te doen is voor de games die er aan gaan komen.

ik wil namelijk een MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G kopen, maar ik vraag mij dus af of mijn huidige systeem daar wel goed genoeg voor is, bedankt voor jullie hulp alvast!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hiermee gaan gamen en dan wel op de hoogste settings

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Moederbord - MSI Z87-G45 Gaming
processor - i7 4770k - 3.50 ghz - Grotere koeler erop
geheugen - corsair vengeance - 2x 4gb
videokaart - Geforce gtx 780 gaming tf - deze gaat eruit uiteraard
voeding - coolermaster v650
ssd - 250gb
hdd - 1tb

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor video kaart zat ik te denken aan de MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G. maar voor de rest weet ik niet wat er moet geupgrade worden, suggesties zijn welkom

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Will kunnen gamen op ultra quality 1440p

Ga je overklokken?
Daar heb ik weinig verstand van maar kan ik me evt verdiepen erin

Wat verwacht je van ons?
Steun :P

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
Best een prima build, de 4770K gaat in sommige games wel een bottleneck zijn voor de 1080 ti. Wat daarbij een mooie video is om te kijken: YouTube: Overclocking Battle, Core i7-4770K vs. 8700K
Precies jouw vraag namelijk. Ik zou echter ook zeker 8GB RAM extra kopen, dat zal ik vele games je performance zeker ondersteunen. Lees je daarnaast ook in mbt overklokken. De 4770K is geen slechte chip en met overklokken kun je er nog veel performance uithalen.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Verwijderd

Topicstarter
Ik gaat het filmpje meteen bekijken. En de 8gb extra ram moet ik dan dezelfde kopen of maakt dat niet uit?

Dankje wel

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 00:35:
Ik gaat het filmpje meteen bekijken. En de 8gb extra ram moet ik dan dezelfde kopen of maakt dat niet uit?

Dankje wel
Het liefste wel. Je kunt natuurlijk ook gewoon 2x8GB via Vraag en Aanbod kopen en je eigen 8GB verkopen.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook optie ja, mischien makkelijker ook.

Ik heb de video bekeken en om cpu te upgraden is het het niet waard kwa fps toenamen. Dus daarbij ben ik geholpen bedankt !

Nu nog even kijken wat voor intern geheugen ik gaat nemen, of dat ik toevallig een zelfde setje kan krijgen :D

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-11 15:33
16gb is echt een must als je je doel wil bereiken, dus idd 2x8gb ddr3 is wat je zoekt.
Verder is de vraag van hoe oud je voeding is (hoewel qua wattage wellicht genoeg moet zijn)
Ik zou zelf een nieuwe halen, bijv seasonic fpg 650.

Life is too short to drive boring cars

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:47
gergs schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:49:
16gb is echt een must als je je doel wil bereiken, dus idd 2x8gb ddr3 is wat je zoekt.
Verder is de vraag van hoe oud je voeding is (hoewel qua wattage wellicht genoeg moet zijn)
Ik zou zelf een nieuwe halen, bijv seasonic fpg 650.
Care to explain? Hij heeft een Cooler master v650. Dat ding is pas sinds 2015 op de markt, dus zal nog wel voldoen.

Wbt geheugen: Zoek de exacte specs op van je geheugen, en zoek een setje wat gelijk daaraan is. Hetzelfde type is het makkelijkste. Ik gok dat je pricewatch: Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2400C11R hebt, of een kleurvariant daarop.

[ Voor 26% gewijzigd door Nat-Water op 06-12-2017 10:57 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-11 15:33
Nat-Water schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:53:
[...]

Care to explain? Hij heeft een Cooler master v650. Dat ding is pas sinds 2015 op de markt, dus zal nog wel voldoen.
Ik zag eentje idd van 2015, maar ook een semi modulair van 2013 als het goed is. Vandaar ook de vraag van hoe oud die van hem is. Als het nog 2 jaar oud is prima idd.

Life is too short to drive boring cars

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb denk ik de 2013 type dan. Want voeding ouder dan 2jaar is een must met vervangen ?

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:21
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:22:
Ik heb denk ik de 2013 type dan. Want voeding ouder dan 2jaar is een must met vervangen ?
De voeding lekker laten zitten waar die zit. Geheugen upgraden naar 16GB, cpu overclocken en je bent klaar.
Pagina: 1