Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

FireFox of Chrome

Pagina: 1
Acties:
  • 519 views

Vraag

• DamirB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-11 23:11
Mijn vraag

Ik ben een laptop aan het instellen die zakelijk gebruikt gaat worden, mijn vraag is welke browser ik het best kan nemen, veiligheid staat voorop, gebruiksgemak daarna.

Laptop is een HP Spectre X360 met 8e gen i7

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Open deur: Chrome is van Google... Dus...

Maaruh, wat is "veilig" volgens jou? Ik heb daar zeker ideeen over maar jij bent mij niet dus mogelijk heb je specifieke eisen/wensen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waar twijfel je? Waarom deze twee? Wat zie je zelf als pro’s en cons per optie? Zakelijk, wat heb je nodig aan centraal beheer?

Privé-keuze: Firefox, natuurlijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-11 20:13
Volgens mij kun je prima de voor- en nadelen opzoeken en tegen elkaar afstrepen toch?

Zijn er eisen gesteld vanuit het bedrijf? Of zijn er al standaarden?

Ik gebruik zelf meerdere browsers, allen met een iets ander doel (ook anders ingesteld). Vanuit het bedrijf waar ik werk wordt het redelijk los gelaten, zolang je browser maar up-to-date is.

Chrome is bij mijn weten op papier het "veiligste". Echter is het de vraag in hoe verre je privacy gewaarborgt is...

• MAX3400

MAX3400

Ach, omdat het een HP Spectre is, moeten we "maar" aannemen dat Firefox/Chrome uberhaupt draait op dat ding? Wie weet heeft @DamirB lekker hardcore CentOS zonder GUI draaien en is het helemaal niet relevant hoe veilig een browser is op de genoemde laptop. Of lekker ouderwets Windows XP weer geinstalleerd want dat nieuwe startmenu is niet aan te wennen. :+

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:36:
Wie weet heeft @DamirB lekker hardcore CentOS zonder GUI draaien
Ah.... lynx browser... ok, veel 'moderne meuk' zal je niet zien maar of je daar iets aan mist is punt zoveel.. ;)
Of lekker ouderwets Windows XP weer geinstalleerd want dat nieuwe startmenu is niet aan te wennen. :+
Classic shell FTW :*)

Sidenote voor classic shell: Ik zie net op de website van CS: Dec 3rd, 2017 - Classic Shell is no longer actively developed :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2017 22:43 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-11 21:08
F_J_K schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:26:
Waar twijfel je? Waarom deze twee? Wat zie je zelf als pro’s en cons per optie? Zakelijk, wat heb je nodig aan centraal beheer?

Privé-keuze: Firefox, natuurlijk.
Waarom Firefox en waarom 'natuurlijk'?

The devil is in the details.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DamirB schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:10:
Mijn vraag

Ik ben een laptop aan het instellen die zakelijk gebruikt gaat worden, mijn vraag is welke browser ik het best kan nemen, veiligheid staat voorop, gebruiksgemak daarna.

Laptop is een HP Spectre X360 met 8e gen i7

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Internet Explorer of Edge. Reden: Kan optimaal beheerd (en afgeknepen) worden middels GPO’s.

Ik werk voor een bedrijf waar ze extreem security gevoelig zijn. En wat gebruiken ze? Gewoon Internet Explorer. Dat staat er standaard toch op en elke browser die je daarnaast installeert voegt alleen maar meer potentiele security risico’s toe.

• MAX3400

MAX3400

Hahn schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:44:
[...]

Waarom Firefox en waarom 'natuurlijk'?
Vermoedelijk iets met open(er) source en het moederbedrijf is minder afhankelijk van inkomsten door data-mining/surfgedrag.
downtime schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:44:
[...]

Internet Explorer of Edge. Reden: Kan optimaal beheerd (en afgeknepen) worden middels GPO’s.

Ik werk voor een bedrijf waar ze extreem security gevoelig zijn. En wat gebruiken ze? Gewoon Internet Explorer. Dat staat er standaard toch op en elke browser die je daarnaast installeert voegt alleen maar meer potentiele security risico’s toe.
De keuze is inderdaad reuze ;) IE als je add-ins wil/mag gebruiken, EDGE als je (voorlopig) zo min mogelijk meuk wil toelaten maar wel collaboration etc. wil kunnen toepassen. We weten alleen niet op topicstarter een domain-joined machine heeft noch welke eisen/wensen de afdeling ICT oplegt :)

Verwijderd

Neem hier eens een kijkje: https://www.techworld.com...-secure-browsers-3246550/
Al is het alleen maar om er achter te komen dat er meer is dan IE/Edge, Firefox en Chrome....

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-11 21:08
MAX3400 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:48:
[...]

Vermoedelijk iets met open(er) source en het moederbedrijf is minder afhankelijk van inkomsten door data-mining/surfgedrag.
Vermoedelijk heb ik weinig aan, ik hoor het graag van F_J_K zelf ;)

The devil is in the details.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik mis hier toch echt wel wat eigen inzet. Wat heb je zelf hier al over uitgezocht? Volgens mij zijn er best wel een heel aantal dingen te vinden over verschillen tussen de browsers, met 2 tellen googlen kom ik toch een hoop dingen tegen die je kunnen helpen in je keuze. Ik stel voor dat je eerst zelf even op zoek gaat, als je er niet uitkomt ben je uiteraard welkom om een topic te openen. Maar dan wel voorzien met info waaruit blijkt dat je je er in verdiept hebt.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.