Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bluetooth werkt niet via mini PCIe naar PCIe adapter

Pagina: 1
Acties:

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 22:43
Hallo allen,

Enige tijd geleden heb ik mijzelf een nieuwe PC aangeschaft. Nou heb ik vanuit een defecte laptop een wifi/bluetooth mini pci chip over. Ik heb hiervoor via Ebay een mini pci naar pci adapter aangeschaft.

Enkele gegevens hiervan:

De wifi chip komt orgineel uit een Asrock Z87 ITX bord. https://www.asrock.com/mb/Intel/Z87E-ITX/#Specification

De mini pci naar pci adapter:
https://www.ebay.com/itm/...ksid=p2060353.m2749.l2649

Nou herkend hij wel de WiFi van de chip, maar bluetooth is compleet afwezig ( en goh, is dit nu net waar ik het grotendeels voor doe) de drivers van de website bieden helaas geen uitkomst. Ik kan verder niets over dit probleem terug vinden. Echter lijkt het er sterk op dat bluetooth op een dergelijke wijze niet wordt ondersteund. Iemand die dit kan bevestigen ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb geen idee, maar was een simpel BT usb dongeltje niet net zo duur geweest :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
welke chipset gebruikt de wireless adapter? mogelijk dat we dan iets verder kunnen komen?

404 Signature not found

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 22:43
The Eagle schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:56:
Ik heb geen idee, maar was een simpel BT usb dongeltje niet net zo duur geweest :?
Haha dat was zeker waar geweest. Maar ik heb de keuze hiervoor gemaakt omdat ik ook nog graag gebruik wou maken van de AC functionaliteiten van de wifi chip. Zodoende.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is geen mini-PCI naar PCI adapter, maar een mini-PCIe naar PCIe adapter. Nog los van de juiste terminologie maakt dat om een andere reden uit. mPCI was gewoon dezelfde bus als PCI, maar dan met de pinnen wat dichter op elkaar.

mPCIe is andere koek. De standaard voorziet in zowel PCIe 1x als USB 2.0 over dezelfde connector. Maar... dat wil niet zeggen dat de devices aan beide kanten ook beide leveren/gebruiken. Jouw PCIe 1x slot op je moederbord levert alleen PCIe 1x, niet USB 2.0. Veel bluetooth adapters, ook in mPCIe form factor, gebruiken alleen USB 2.0. Dat gaat dus niet werken - en ik vermoed dat dat is wat hier aan de hand is :o

Kun je aangeven exact welke WiFi/BT mPCIe adapter je hebt?

Oh en titelfix voor anderen ook door de war raken met PCI vs PCIe.

Oslik blyat! Oslik!