Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertac
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-04-2022
Hallo allemaal,

Mijn vraag

Sinds kort functioneert mijn Wifi niet meer goed. Ik krijg alleen verbinding met het Wifi op 1 'tot 3 meter van de router of wifi-hotspot. Andere apparaten in huis hebben hier geen moeite mee, bijvoorbeeld: laptops, ipad en smartphones.
Eerder werkte mijn Wifi nog wel goed. Nu heb ik veel rond gezocht, maar nog geen oplossing gevonden.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb een Toshiba S50-B-126 met een Intel Dual Band Wireless-AC3160 netwerkadapter.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb van alles geprobeerd, zoals: Laptop opnieuw installeren, drivers opnieuw installeren, netsh flush dns, etc..

Nu worden er veel google veel verschillende oplossing aangeboden, maar geen lijkt te helpen.
Weet niet of het nodig is, maar hier mijn ipconfig

Alvast bedankt.

Groet,
Geert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Als eerste zou ik kijken of ik op een andere locatie wél goede verbinding kan maken. Dit om uit te sluiten dat het je Toshiba zelf is.
Zelf had ik een vergelijkbaar probleem. Een vervangende netwerkadapter bleek het probleem niet op te lossen.
Bij mij is het probleem nu weer opgelost. Aanvankelijk dacht ik dat een zendamateur bij mij in de buurt de zaak verstoorde. Bij jou zal dat niet het geval zijn want je meldt immers dat andere apparaten géén probleem hebben. (al zegt dat niet alles want je laptop is al behoorlijk oud zie ik en.)
Ik denk.idd dat je niet veel anders kunt dan je netwerkadapter uit te wisselen in de hoop dat dat meer duidelijkheid geeft. Zelf haalde ik die unit voor € 10 van Marktplaats. (Bij Aliexpress zie ik 7.08 staan, gratis verzenden!)
Je kunt ook eens de unit verwijderen en terugzetten in de hoop dat je met een slecht contact te maken hebt.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:14
@geertac in de Device Manager van Windows de drivers van de AC3160 deinstalleren. Dan je laptop met ethernet in de router prikken en Windows Update aanslingeren. Als het goed is installeert hij dan automatisch nieuwe drivers.

Zo niet je laptop eens open schroeven en kijken of de antennekabels nog goed vast zitten.

In het nieuwe jaar moet je ook eens kijken naar een nieuwe netwerkkaart. Kost twee tientjes maar levert heel veel op. De Intel Wireless-AC 9260 komt binnenkort uit en biedt:
  • 2x2 MIMO (dubbele snelheid, groter bereik)
  • 160MHz banden (dubbele snelheid op ondersteunde routers)
  • Bluetooth 5.0: Groter bereik, hogere snelheid, verbeterde beveiliging
  • Linksnelheid van 300 Mb/s op 2,4GHz, 1733 Mb/s op 5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertac
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-04-2022
Hallo,

Sorry voor de late reactie. Ik heb geprobeerd om het via de automatisch update te doen, helaas werkt dit niet. De kabels van de netwerk adapter zitten ook allemaal vast. Ik ga wachten op de nieuwe netwerkkaart. Bedankt voor de tip.