"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Vraag
Beste antwoord (via H.Boss op 05-12-2017 19:18)
en dan typ maar eens
powercfg.exe /hibernate off
Alle reacties
Je hebt je pc geupdate.
Nadat die update compleet en succesvol is verlopen sluit je PC in het geheel niet meer af als je de pc de opdracht geeft om af te sluiten?
Wat bedoel je met: Het lijkt wel of dat die in slaapmodus gaat wat niet het geval is?
Wat gebeurt er precies waardoor het lijkt dat hij in slaapmodus gaat?
Wat gebeurt er wel en wat gebeurt er niet?
Voorheen sloot ik de PC af en zodra ik hem dan weer aanzet kreeg ik een volledig nieuwe opstart als ik in Windows inlog.
Nu is het zo dat als ik de PC afsluit, de PC ook afgesloten wordt, maar zodra ik hem weer aanzet en inlog in Windows heeft die alle vensters onthouden. En de opstart is gewoon volledig, van Bios scherm af.
en dan typ maar eens
Je PC gaat wel uit, maar onafgesloten programma’s worden onthouden en weer gestart. Dat is een nieuwe feature van de Creators Update.H.Boss schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:57:
Mijn vraag
Windows 10 wordt niet helemaal afgesloten na de creators update.
Als ik de computer afsluit gaat die uit. Maar als ik weer opstart en inlog is alles onthouden.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mocht dit nodig zijn dan kan ik dat mededelen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kan alleen problemen m.b.t. het afsluiten van de pc vinden. Lijkt wel of dat die in slaapmodus gaat, wat absoluut niet het geval is.
Dit heeft geholpen!boyette schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:14:
Je moet eens even een commandprompt als admin opstarten (weet je hoe dat moet?)
en dan typ maar eens
Hartelijk dank!!
Dat dacht ik al, want voorheen had ik dat niet.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:16:
[...]
Je PC gaat wel uit, maar onafgesloten programma’s worden onthouden en weer gestart. Dat is een nieuwe feature van de Creators Update.
Maar Hibernate via CMD uitzetten heeft geholpen.
markeer mijn antwoord maar als beste antwoord
dan is het probleem weer opgelost
Had ik al gedaan!boyette schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:20:
ja dat dacht ik wel .. ik zei het niet voor niets
Dank.
Helaas was dat niet de oplossing.boyette schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:20:
ja dat dacht ik wel .. ik zei het niet voor niets
Een dag later kwam het probleem weer terug.
Het is op een of andere manier niet meer mogelijk de PC volledig af te sluiten na de creators update.
Lijkt nog steeds in een soort van slaapstand te gaan. Maar dat is 100% zeker niet het geval.
Alle venster blijven nog steeds onthouden en soms is de schaling van de tekst/vensters aangepast.
Staat normaal op 150% en lijkt dan terug te springen naar 125%(4K scherm)
Wat gebeurt er als je alle vensters afsluit en dan de pc uitzet en weer opstart?H.Boss schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:43:
[...]
Helaas was dat niet de oplossing.
Een dag later kwam het probleem weer terug.
Het is op een of andere manier niet meer mogelijk de PC volledig af te sluiten na de creators update.
Lijkt nog steeds in een soort van slaapstand te gaan. Maar dat is 100% zeker niet het geval.
Alle venster blijven nog steeds onthouden en soms is de schaling van de tekst/vensters aangepast.
Staat normaal op 150% en lijkt dan terug te springen naar 125%(4K scherm)
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Dan start die op zonder vensters.Pierre_nr1 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:55:
[...]
Wat gebeurt er als je alle vensters afsluit en dan de pc uitzet en weer opstart?
Maar zodra ik afsluit en ik laat een venster(of meerdere) open dan worden die ook geopend.
Dit ga ik proberen zodra ik thuis ben.TommieW schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:57:
Ik denk dat dit komt door Windows' Fast Startup. Deze moet je via (het oude) configuratiescherm uit zetten.
Dank!
https://answers.microsoft...587dd5d53ab?page=2&auth=1
Erg vervelend. Vanuit cmd shutdown /r doet een clean boot. Fast startup aan of uit maakt niet uit, en die zou al uit moeten staan na powercfg /h off. Niet dat dat een slecht idee is trouwens, met een SSD is een normale boot vrijwel net zo 'fast'.
edit: Deze setting doet overigens niks hiervoor: https://support.microsoft...p-pc-after-update-restart
[ Voor 41% gewijzigd door wagenveld op 08-12-2017 10:36 ]
Precies wat ik al eerder zei in mijn post van 5 december j.l. Dit Is een nieuwe feature in de Creators Update. Kadotje van MicrosoftH.Boss schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:12:
[...]
Dan start die op zonder vensters.
Maar zodra ik afsluit en ik laat een venster(of meerdere) open dan worden die ook geopend.