Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsenal1982
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-10 09:01
Hallo allemaal,

Ik zoek een?
Versterker/receiver + speakers.

Wat is je budget?
Budget is max €1500.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben op zoek naar een hifi oplossing voor onze woonkamer. Het gaat om een stereo setup omdat ik vooral muziek luister. Hij moet aangesloten kunnen worden aan de TV, om dat geluid wat aan te zullen, maar dat is meer bijzaak. Ik wil kunnen streamen vanuit spotify en de mogelijkheid hebben om een nas aan te sluiten om eigen muziek te streamen. De woonkamer is 7 meter breed lang met daaraan een open keuken van 5 meter, en 5.5 meter breed. Ik wil dus ook de mogelijkheid hebben om een losse speaker aan te sluiten in de keuken om het geluid wat voller te maken bij een feestje/borrel etc. Zuilen komen er niet in helaas, dus de vraag is of ik het met boekenplank speakers haal, of dat ik er een sub bij moet plaatsen. Dat laatste wordt moeiljk ivm het budget denk ik.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de volgende oplossingen zelf gevonden:

- Stereo versterker + Dali Zensor 3: heb verschillende speakers geluisterd, en vond het geluid dat de Dali Zensor 3 produceerden wel lekker. Dit was in de winkel icm een Yamaha R-N602 (€599), die overigens ook over streaming mogelijkheden beschikt. Al schijnt de musiccast app niet vlekkenloos te zijn. (totaal: €1000, met geld over voor een sub eventueel)

- Stereo versterker + Sonos Connect + 2 speakers: een wat goedkopere versterker zoals de Marantz PM6006 (€429) icm met Sonos connect. Volgens mij biedt het samen dezelfde mogelijkheden als de bovengenoemde R-N602, alleen dan met de Sonos UI. Beide opties bieden de mogelijkheid om een draadloze speaker in de keuken aan te sluiten (Play 1 vs WX-010). (totaal: €1195, ruimte voor een sub of betere speakers)

- 2x Sonos Play 5: Was verrast over de bass die werd geproduceerd, maar verder niet superenthousiast over de klank. Ben ook wat terughoudend over de aansluit mogelijkheden voor de TV maar ben wel te spreken over de user-interface. Misschien wat ouderwets, maar een versterker met hifi spreekt me wat meer aan dan sonos omdat ik het wat mooier vind, upgradeability, aansluitmogelijkheden, en wellicht ook omdat het wat meer strookt met mijn beeld van hifi (zit waarschijnlijk tussen mijn oren...), maar als het de beste optie is.... (totaal: €999)

- Bluesound Powernode + Dali Zensor 3...daar zijn ze weer, ik heb ook de B&W 685 S2 geluisterd, maar vond het geen lekker geluid, een beetje dof leek het wel. (totaal: €1317)

Andere opties die ik nog niet heb geluisterd zijn de Moniter Audio Silver 100, Dali Opticon 2. Kunnen binnen budget als het zonder sub kan)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik het een en ander geluisterd, maar vond het moeilijk om in te schatten hoe dat allemaal bij mij thuis gaat klinken. Voor mijn budget vrees ik dat het lastig wordt om een systeem met versterker/speakers/sub aan te schaffen die ook de ruimte voldoende vult. Is er een boekenplank formaat speaker die het zonder sub aankan?

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsenal1982
Heb ik alle opties genoemd en is het gewoon 1 van deze kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aangezien je ook het geluid van de televisie wil kunnen horen, zul je het met een stereoversterker waarschijnlijk niet redden, omdat deze meestal geen hdmi hebben en je tv of tv-tuner van de provider lang niet altijd beschikken over rca (tulp) of optisch. Een reveiver is dan een betere keuze. Qua streaming van NAS of Spotify, etcetera vind je op receiver vaak ook meer opties. Denon en Marantz kunnen beide overweg met HEOS voor draadloze streaming.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsenal1982
Bij een andere winkel langs geweest, en die gaf aan dat 2 boekenplank speakers wel wat karig is voor de ruimte...dus die raad of een sub aan, of 2 x play 5 omdat die makkelijker de ruimte zullen vullen. Op dit forum lees ik dat je toch al snel €500+ uit moet geven voor een goede sub voor muziek...dat slokt een behoorlijk deel van mijn budget op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Boekenplank speakers en een goede sub hebben een groter bereik dan vloerstaanders.
Maar niet alle muziek gaat laag, films weer wel.
Een instap receiver met een SVS sb1000 en de dalis moet toch wel lukken met je budget schat ik

[ Voor 3% gewijzigd door Goofy1978 op 07-12-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsenal1982
Wanneer besloten wordt om geen sub te plaatsen, zouden de Dali's dan tekort schieten voor de ruimte? Zo ja, wat zou een betere keus zijn voor een speaker van dit formaat? Dan kan ik komend weekend weer wat gaan beluisteren:) (in de winkel werden vooral de 2x play:5's voorgesteld wanneer ik besluit geen sub te plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-12-2024
Voor muziek luisteren gebruik ik Q acoustics 3020 front speakers incl Sub Q acoustics 3070s.
Volgens mij is de 3020 redelijk vergelijkbaar met de Dali Zensor 3 (smaken verschillen).
Als receiver Denon AVR2300.

Zelf vind ik dat er meer dan voldoende geluid uit komt om de ruimte te vullen +/- 10,5 bij 4,5 meter
Ik denk dat wanneer de muziek zacht staat een sub wel prettig is.

Omdat de subwoofer op nalevering was heb ik ook 1,5 week zonder moeten doen.
Dit viel mij overigens ook zeker niet tegen.

De nieuwere Denon 1400H en 2400H ondersteunen weer HEOS waardoor je evt. in de keuken draadloze speakers kan plaatsen. Dat is vergelijkbaar met Sonos. (verder geen ervaring mee)

Denon 1400 = 449
Q acoustics 3020 = 250
Q acoustics 3070s = 380
HEOS speakers = tussen 200 en 700 euro

Als stereo speakers kan je natuurlijk ook de Dali nemen icm een andere sub
Deze Denon heeft aansluitingen genoeg voor TV en andere media apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsenal1982
Uiteindelijk ben ik voor de Marantz PM6006 gegaan met een sonos connect en de Dali Zensor 3. En een Play 1 voor de keuken. Subwoofer laat ik nog even zitten. Ik kwam ergens rond de €1400 uit.

De interface en gebruiksvriendelijkheid van de Sonos app zorgde ervoor dat ik voor de pm6006+connect heb gekozen in plaats van de R-N602 (musiccast). Opzich was een A-S501 of 701 met connect ook mogelijk geweest.

Het klonk in de winkel in ieder geval erg goed, nu hopen dat deze combinatie voldoende power heeft voor mijn woonkamer (versterker is 'maar' 45w)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-12-2024
arsenal1982 schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:27:
Het klonk in de winkel in ieder geval erg goed, nu hopen dat deze combinatie voldoende power heeft voor mijn woonkamer (versterker is 'maar' 45w)
Mooie combie :)

45W per kanaal op 8 Ohm.
Is zeker voldoende om de speakers aan te sturen.
De Dali's hebben ook een redelijke hoge gevoeligheid (88dB) en er wordt een vermogen tussen de 25 - 125 Watt geadviseerd dus daar hoef je je geen zorgen om te maken denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsenal1982
Als het goed is is deze week alles binnen, maar nu kan ik voor en voor €150 extra kan de pm7005 nemen ipv de pm6006. Als ik ze vergelijk, zie ik eigenlijk geen verschil behalve het extra vermogen. Zou het de moeite waard zijn om voor de 7005 te gaan? Of ga ik dat niet merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:08
Ik zou niet voor de upgrade kiezen. Eerder nog een play1 erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsenal1982
Bedankt, goed om te weten dat dat iig niet de extra investering waard is.

Ik heb vandaag even gebeld, en kreeg te horen dat ik het waarschijnlijk morgen op kan halen.

De verkoper gaf wel aan dat hij nu een aanbieding heeft op de Yamaha's als alternatief. Een A-S501 voor €120 minder dan de PM6006, of een A-S701 voor €50 meer. Is dat het overwegen waard?

Als ik het ga beluisteren met de Dali's, zou ik een verschil kunnen waarnemen, of komt het nu meer uit op wat ik mooier vind? (in dat geval een van de Yamaha's, ik vind dat retro design wel mooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramosbeton
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-10 08:10
Ik weet niet of je uiteindelijk grotere speakers gaat nemen maar dan dan zou je alvast een PM7005 kunnen nemen. Al is 45w genoeg voor je Dali zensors 3. Wat betreft de Yamaha zou ik het gaan beluisteren met de zensor 3. Zit waarschijnlijk wel verschil in maar dit is een persoonlijke voorkeur qua klank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsenal1982
Zit er nog verschil tussen de 6006 en de 7005 anders dan het vermogen? Het enige wat me opviel was dat de 7005 geen loudness functie heeft, al weet ik niet of dat veel uitmaakt. De PM7005 is €150 duurder.
Pagina: 1