Goedenavond,
Ik waag er eens een berichtje aan. Ik ben op zoek naar twee goede luidspreker zuilen. Ik heb een Marantz PM7001 versterker en zoek daarbij geschikte speakers, vooral voor muziek. De voorwaarden die ik heb:
- Maximaal 1 meter hoogte
- Stereo opstelling (geen 5.1 of iets dergelijks, kan mijn versterker ook niet)
- Ik bestempel mezelf best een beetje als "bass freak". Ik hoop dat ik met de zuilen dermate veel (diep) laag in huis haal dat een subwoofer niet nodig is. Overigens ook geen ruimte voor.
- Muziekstijlen; rock, pop, top 40 etc
- Een beetje volume kunnen maken zou fijn zijn, al is het niet voor party's. Volume is dus wel ondergeschikt aan kwaliteit van het geluid
- Budget: 500-700 euro voor een set
- Bron: TV, Spotify, etc...
Mijn gevoel zegt dat ik beter voor een 2e hands set kan gaan ipv een nieuwe. Zelf nog weinig ervaring mee maar ik denk dat ik het wel aan durf om voor gebruikte speakers te gaan.
Wat ik zelf al tegen ben gekomen:
- Monitor-Audio Bronze 6
- Monitor-Audio RX8 (wordt her en der vooral gekenmerkt door genoeg laag)
- Q Acoustics 3050 (krijgt goede overall reviews)
- Jamo S628
- Jamo S606
Kan / wil iemand mij adviseren? Mis ik nog interessante merken en / of modellen?
Alvast bedankt voor de moeite.
Ik waag er eens een berichtje aan. Ik ben op zoek naar twee goede luidspreker zuilen. Ik heb een Marantz PM7001 versterker en zoek daarbij geschikte speakers, vooral voor muziek. De voorwaarden die ik heb:
- Maximaal 1 meter hoogte
- Stereo opstelling (geen 5.1 of iets dergelijks, kan mijn versterker ook niet)
- Ik bestempel mezelf best een beetje als "bass freak". Ik hoop dat ik met de zuilen dermate veel (diep) laag in huis haal dat een subwoofer niet nodig is. Overigens ook geen ruimte voor.
- Muziekstijlen; rock, pop, top 40 etc
- Een beetje volume kunnen maken zou fijn zijn, al is het niet voor party's. Volume is dus wel ondergeschikt aan kwaliteit van het geluid
- Budget: 500-700 euro voor een set
- Bron: TV, Spotify, etc...
Mijn gevoel zegt dat ik beter voor een 2e hands set kan gaan ipv een nieuwe. Zelf nog weinig ervaring mee maar ik denk dat ik het wel aan durf om voor gebruikte speakers te gaan.
Wat ik zelf al tegen ben gekomen:
- Monitor-Audio Bronze 6
- Monitor-Audio RX8 (wordt her en der vooral gekenmerkt door genoeg laag)
- Q Acoustics 3050 (krijgt goede overall reviews)
- Jamo S628
- Jamo S606
Kan / wil iemand mij adviseren? Mis ik nog interessante merken en / of modellen?
Alvast bedankt voor de moeite.