Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-11 23:10
Voor mijn nieuw te bouwen woning wil ik rookmelders aanschaffen. Ik zit een beetje te twijfelen tussen de nest protect en de fibaro v2.

Aangezien ik ventilatie type D heb, een WTW zonder ventilatieroosters wil ik eigenlijk wel CO2 melding, dit ondanks dat ik geen gas in huis heb. Of is dit onzin?

Voor CO2 melding ben ik min of meer verplicht om voor de nest te gaan, de fibaro kent dit alleen los. In de losstaande garage hoef ik geen CO2 melding, daar kan ik dan en fibaro neerhangen. Heeft iemand ervaring met de afstand die z-wave plus aflegt? Ik lees 167meter, maar dan zal in het gunsitgeste geval zijn. Ik moet een meter of 40 afleggen door 2 geisoleerde muren. Iemand een idee of dit gaat?

Met gestrekt been.

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Zelf zou ik voor de nest op 220V gaan, geen gezeur meer met lege batterijen etc, wat betreft z-wave.. Die 40 meter ga je niet halen.

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:41
akatar schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:20:
... wat betreft z-wave.. Die 40 meter ga je niet halen.
Even nuanceren: als je verder geen z-wave devices in je huis hebt. Met een netwerk van meerdere (netgevoede!) z-wave apparaten kan je dat makkelijk dekkend krijgen!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
DavidZH schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:00:
[...]

Even nuanceren: als je verder geen z-wave devices in je huis hebt. Met een netwerk van meerdere (netgevoede!) z-wave apparaten kan je dat makkelijk dekkend krijgen!
Mijn ervaring is anders, ook ik heb net als ts, een vrijstaande garage een 10 meter achter mijn woning staan. Er zitten ongeveer een 60 zwave devices in mijn huis en garage en toch werkt de hop niet naar de garage. Ik heb om deze reden ook 2 zwave gateways, 1 in huis en 1 in mijn garage, de laatste werkt als slave.

Zo te lezen staat de garage van ts nog verder weg als mijn garage, dus "good luck"

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:41
Ok. Ervaring boven theorie natuurlijk!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:09
Wat wil je meten? CO2 of CO? De eerste ademen we uit en is medeverantwoordelijk voor slecht binnenklimaat. De tweede ontstaat bij onvolledige verbranding in bijvoorbeeld een geiser of CV ketel. En is dodelijk bij lage concentraties.

Als je geen gas in huis hebt is CO niet zo'n issue, tenzij je dozen waxinelichtjes per dag gebruikt.

De Nest meet CO en rook maar geen CO2. De nest waakt dus voor een veilig huis. Voor een comfortabel klimaat moet je een CO2 meter hebben.

Los van dit alles zou ik voor de net-gevoede Nest gaan. Goeie app en onafhankelijk van geknutsel aan je domotica systeem.
Pagina: 1