Oude processor defect, nieuwe processor om te kopen. Gelijk maar wat kleine upgrades erbij.
Ik heb een 550W gold power supply, een nVidia 1060GTX en een 1TB HDD.
De volgende items wil ik dus aanschaffen:
i5-8400 (bespaard 100 euro op de 8600k)
MSI-z370 (niet de duurste, maar wel goed)
Kingston 120gb voor de OS
en Corsair Vengeance RAM (2x8gb)
Proc: pricewatch: Intel Core i5-8400 Boxed
MOBO: pricewatch: MSI Z370 Gaming Plus
Case: pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart
Proc Cooler: pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
RAM: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
SSD: pricewatch: Kingston A400 120GB
Hebben jullie nog suggesties/aanvullingen?
Geld speld een minimale rol (als in, ik heb flink wat te besteden, maar als het echt veel goedkoper kan 't waard zijn), uiteindelijk wil ik gewoon goed gamen en een paar jaar vooruit
> Doel is gamen op niveau skyrim met ultra-mods, GTA5, en eventuele grafische wonders die volgend jaar nog uitkomen. Doel is zeg maar dat ik de komende paar jaar op max graphics kan gamen.
> Budget heb ik geen concreet getal voor, het mag best wat kosten. een-na-beste equipment is voor mij helemaal prima. Zo had ik eerste de 8600k op mijn lijst staan, maar vervangen voor 8400 omdat ik die overclocking power wss niet nodig ga hebben.
> componenten die ik al heb zijn dus de 1060GTX, 1TB HDD en 550W PSU (gold)
> Wat ik nodig heb of wil zijn een nieuwe processor, nu heeft de nieuwe processor een z370 chipset MOBO nodig, en een DDR4 RAM. Daarvoor heb ik dus de bovengenoemde items gekozen.
> Mijn lijstje is vooral gebasseerd op wat normaal/goed leek, wat ik dus eigenlijk vraag is of jullie bijvoorbeeld nog met andere suggesties kunnen komen die 'ongeveer' evengoed zijn voor minder geld, of beter zonder veel duurder te worden.
> ik verwacht niet te gaan overclocken, maar 't is wel handig als 't kan mocht ik t ooit willen.
> Wat ik vraag zijn gewoon ervaringen of suggesties op de gekozen equipment, of als je iets weet wat beter kan uit mijn lijstje.
Ik heb een 550W gold power supply, een nVidia 1060GTX en een 1TB HDD.
De volgende items wil ik dus aanschaffen:
i5-8400 (bespaard 100 euro op de 8600k)
MSI-z370 (niet de duurste, maar wel goed)
Kingston 120gb voor de OS
en Corsair Vengeance RAM (2x8gb)
Proc: pricewatch: Intel Core i5-8400 Boxed
MOBO: pricewatch: MSI Z370 Gaming Plus
Case: pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart
Proc Cooler: pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
RAM: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
SSD: pricewatch: Kingston A400 120GB
Hebben jullie nog suggesties/aanvullingen?
Geld speld een minimale rol (als in, ik heb flink wat te besteden, maar als het echt veel goedkoper kan 't waard zijn), uiteindelijk wil ik gewoon goed gamen en een paar jaar vooruit
> Doel is gamen op niveau skyrim met ultra-mods, GTA5, en eventuele grafische wonders die volgend jaar nog uitkomen. Doel is zeg maar dat ik de komende paar jaar op max graphics kan gamen.
> Budget heb ik geen concreet getal voor, het mag best wat kosten. een-na-beste equipment is voor mij helemaal prima. Zo had ik eerste de 8600k op mijn lijst staan, maar vervangen voor 8400 omdat ik die overclocking power wss niet nodig ga hebben.
> componenten die ik al heb zijn dus de 1060GTX, 1TB HDD en 550W PSU (gold)
> Wat ik nodig heb of wil zijn een nieuwe processor, nu heeft de nieuwe processor een z370 chipset MOBO nodig, en een DDR4 RAM. Daarvoor heb ik dus de bovengenoemde items gekozen.
> Mijn lijstje is vooral gebasseerd op wat normaal/goed leek, wat ik dus eigenlijk vraag is of jullie bijvoorbeeld nog met andere suggesties kunnen komen die 'ongeveer' evengoed zijn voor minder geld, of beter zonder veel duurder te worden.
> ik verwacht niet te gaan overclocken, maar 't is wel handig als 't kan mocht ik t ooit willen.
> Wat ik vraag zijn gewoon ervaringen of suggesties op de gekozen equipment, of als je iets weet wat beter kan uit mijn lijstje.
[ Voor 63% gewijzigd door Matthias18 op 05-12-2017 18:01 ]