Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias18
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-03 23:05
Oude processor defect, nieuwe processor om te kopen. Gelijk maar wat kleine upgrades erbij.
Ik heb een 550W gold power supply, een nVidia 1060GTX en een 1TB HDD.

De volgende items wil ik dus aanschaffen:
i5-8400 (bespaard 100 euro op de 8600k)
MSI-z370 (niet de duurste, maar wel goed)
Kingston 120gb voor de OS
en Corsair Vengeance RAM (2x8gb)

Proc: pricewatch: Intel Core i5-8400 Boxed
MOBO: pricewatch: MSI Z370 Gaming Plus
Case: pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart
Proc Cooler: pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
RAM: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
SSD: pricewatch: Kingston A400 120GB

Hebben jullie nog suggesties/aanvullingen?
Geld speld een minimale rol (als in, ik heb flink wat te besteden, maar als het echt veel goedkoper kan 't waard zijn), uiteindelijk wil ik gewoon goed gamen en een paar jaar vooruit

> Doel is gamen op niveau skyrim met ultra-mods, GTA5, en eventuele grafische wonders die volgend jaar nog uitkomen. Doel is zeg maar dat ik de komende paar jaar op max graphics kan gamen.
> Budget heb ik geen concreet getal voor, het mag best wat kosten. een-na-beste equipment is voor mij helemaal prima. Zo had ik eerste de 8600k op mijn lijst staan, maar vervangen voor 8400 omdat ik die overclocking power wss niet nodig ga hebben.
> componenten die ik al heb zijn dus de 1060GTX, 1TB HDD en 550W PSU (gold)
> Wat ik nodig heb of wil zijn een nieuwe processor, nu heeft de nieuwe processor een z370 chipset MOBO nodig, en een DDR4 RAM. Daarvoor heb ik dus de bovengenoemde items gekozen.
> Mijn lijstje is vooral gebasseerd op wat normaal/goed leek, wat ik dus eigenlijk vraag is of jullie bijvoorbeeld nog met andere suggesties kunnen komen die 'ongeveer' evengoed zijn voor minder geld, of beter zonder veel duurder te worden.
> ik verwacht niet te gaan overclocken, maar 't is wel handig als 't kan mocht ik t ooit willen.
> Wat ik vraag zijn gewoon ervaringen of suggesties op de gekozen equipment, of als je iets weet wat beter kan uit mijn lijstje.

[ Voor 63% gewijzigd door Matthias18 op 05-12-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09 22:00
DAA beleid
Geen idee waar je op wilt gamen etc etc, even alle vragen beantwoorden zodat we goed kunnen helpen.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
Als geld geen rol speelt pak dan een fatsoenlijk formaat SSD. Enne, welke voeding? Merk, type?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat @Nat-Water ook zegt, pak een grotere SSD:

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 139,50€ 139,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 139,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias18
Verwijderd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:05:
Wat @Nat-Water ook zegt, pak een grotere SSD:

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 139,50€ 139,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 139,50
dat wil prima, maar het is wel 100 euro meer, denk je dat die ~400gb significant is aangezien er alleen een OS op komt? niet dat ik de extra ruimte niet ga gebruiken denk ik als ik 't heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
Ik weet niet hoe jij je disk indeelt, maar ik heb mijn meest gebruikte games op mijn SSD, en de rest op mijn HDD. 120GB is heel weinig als je er al 1 a 2 games op wilt zetten :).

Een mooie middenweg is natuurlijk ook de 275GB variant.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-08 12:04
Matthias18 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:58:
[...]

dat wil prima, maar het is wel 100 euro meer, denk je dat die ~400gb significant is aangezien er alleen een OS op komt? niet dat ik de extra ruimte niet ga gebruiken denk ik als ik 't heb
@Matthias18 Je spreekt jezelf ongelooflijk tegen in je topicstart. Geld speelt een minimale rol, maar je maakt je druk om honderd euro voor een goede SSD waar ook nog spellen bij kunnen. Een SSD gaat je zoveel brengen qua snelheid winst voor je games. Zeker voor spellen zoals Skyrim, GTA et cetera.

EDIT: Kijk daarnaast eens naar de prijs per GB, schrijf- plus leessnelheden enzovoorts. Dan zul je zelf ook snel tot de conclusie komen dat de voorgestelde SSD door @Verwijderd de betere keus is om te maken.
untflanked schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:42:
DAA beleid
Geen idee waar je op wilt gamen etc etc, even alle vragen beantwoorden zodat we goed kunnen helpen.
Begin nu eerst eens met een nette topicstart volgens het DAA beleid zoals al gelinkt door @untflanked, op die manier kunnen wij je veel beter helpen.

Wat is je budget, ultra settings maar op welke monitor? Welke resolutie bij welke Hz rate? Daarnaast geef je in je topicstart het volgende aan:
Matthias18 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:40:

> ik verwacht niet te gaan overclocken, maar 't is wel handig als 't kan mocht ik t ooit willen.
Deze optie gooi je dus al overboord met een I5 8400, is dit erg? Ik denk het niet voor jouw doelstelling echter; dit kunnen we dan pas weer bepalen als wij weten welke verwachtingen jij hebt van het nieuwe systeem en wat je er mee wilt gaan doen. Wel kan ik je alvast zeggen dat als je niet gaat overclocken een Scythe Mugen 5 niet nodig is. Dan zou je nog twee tientjes kunnen besparen op CPU koeling door bijvoorbeeld voor de Arctic Freezer 33 te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door JDdeV1992 op 06-12-2017 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 21:25
Matthias18 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:40:

Geld speld een minimale rol (als in, ik heb flink wat te besteden,
Geef me 2000 euro, ik build het ff voor je.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias18
JDdeV1992 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 00:36:
[...]

@Matthias18 Je spreekt jezelf ongelooflijk tegen in je topicstart. Geld speelt een minimale rol, maar je maakt je druk om honderd euro voor een goede SSD waar ook nog spellen bij kunnen. Een SSD gaat je zoveel brengen qua snelheid winst voor je games. Zeker voor spellen zoals Skyrim, GTA et cetera.
Wat is dit nou weer voor zinloze reactie.
Ik zei dat geld geen rol speelt als iets significant beter word dan wat ik zelf had uitgezocht. Je tweede deel klopt, de SSD van AMD is idd een goede suggestie als ik kijk naar kloksnelheid, maar 100 euro is wel veel als het geen verbetering zou zijn. Nou goed, het is dus een echte verbetering, maar dat had je ook gewoon kunnen zeggen.

EDIT: bedoelde niet letterlijk kloksnehlheid, de dingetjes die hiervoor genoemd waren zoals schrijfsnelheid en gb/€

[ Voor 6% gewijzigd door Matthias18 op 06-12-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Matthias18 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:07:
[...]

Nou, zonder direct lastig te zijn; onderstaande vind ik ook lastig:
Je tweede deel klopt, de SSD van AMD is idd een goede suggestie als ik kijk naar kloksnelheid, maar 100 euro is wel veel als het geen verbetering zou zijn.
Een SSD van AMD en dan meten in kloksnelheid?

Ah, de SSD van @Verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 06-12-2017 14:11 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias18
JDdeV1992 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 00:36:
Deze optie gooi je dus al overboord met een I5 8400, is dit erg? Ik denk het niet voor jouw doelstelling echter; dit kunnen we dan pas weer bepalen als wij weten welke verwachtingen jij hebt van het nieuwe systeem en wat je er mee wilt gaan doen. Wel kan ik je alvast zeggen dat als je niet gaat overclocken een Scythe Mugen 5 niet nodig is. Dan zou je nog twee tientjes kunnen besparen op CPU koeling door bijvoorbeeld voor de Arctic Freezer 33 te gaan.
dat is een prima overweging, zal daar even naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-08 12:04
[...]

Ik zei dat geld geen rol speelt als iets significant beter word dan wat ik zelf had uitgezocht. Je tweede deel klopt, de SSD van AMD is idd een goede suggestie als ik kijk naar kloksnelheid, maar 100 euro is wel veel als het geen verbetering zou zijn. Nou goed, het is dus een echte verbetering, maar dat had je ook gewoon kunnen zeggen.

EDIT: bedoelde niet letterlijk kloksnehlheid, de dingetjes die hiervoor genoemd waren zoals schrijfsnelheid en gb/€
In mijn ogen geen zinloze reactie, ik geef aan dat je onduidelijk bent in je wensen. Nogmaals het DAA beleid even lezen. Op deze manier word het lastig om je verder te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
[...]
maar 100 euro is wel veel als het geen verbetering zou zijn.
Lijkt mij dat de grootte ook een verbetering is. Een 120GB SSD is heden ten dage wat mij betreft geen overweging meer waard. Neem daarbij de prijs van 40 ct per GB tov 27 ct voor de MX300 (of 32 ct voor de 275GB) en een grotere SSD is een no-brainer :).

Ik mis trouwens nog welke voeding je exact hebt. De ene gold is de andere niet. De certificering zegt niets over de kwaliteit, alleen over efficiëntie. Kwaliteit >>> efficiëntie.

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 06-12-2017 16:44 ]

Pagina: 1