All,
Mijn vriendin en ik staan op het punt een nieuwbouwwoning te kopen, maar lopen nu al tegen een punt aan waarmee we het oneens met elkander zijn. Het standaard ontwerp van de woning heeft een open trap in de woonkamer. Je voelt het vast al aankomen, de vriendin vind dit heel mooi
. Mijn gevoel is dat dit een gat is waar alle warmte door verdwijnt. Alhoewel je het wel steeds vaker ziet hier in de omgeving met bouwprojecten heb ik het idee dat dit ze de woning gewoon zo goedkoop mogelijk willen aanbieden en er vanuit gaan dat je meerwerk laat doen door schuifdeuren voor de trap of de trap in de gang laten plaatsen. Het is geen project waarbij energiezuinigheid de boventoon voert met zonneboilers en warmte terug win systemen. De beneden verdieping is wel voorzien van vloerverwarming, waarvan ik begrepen heb dat het hiermee langer duurt om de woning te verwarmen.
Wie heeft hier ook ervaring mee? Zijn de nieuwe huizen zo goed geïsoleerd dat een trap in de woonkamer geen verschil meer maakt of moet ik toch echt mijn vriendin overtuigen dat de open trap geen optie is? Alle input/ervaringen zijn welkom
Mijn vriendin en ik staan op het punt een nieuwbouwwoning te kopen, maar lopen nu al tegen een punt aan waarmee we het oneens met elkander zijn. Het standaard ontwerp van de woning heeft een open trap in de woonkamer. Je voelt het vast al aankomen, de vriendin vind dit heel mooi
Wie heeft hier ook ervaring mee? Zijn de nieuwe huizen zo goed geïsoleerd dat een trap in de woonkamer geen verschil meer maakt of moet ik toch echt mijn vriendin overtuigen dat de open trap geen optie is? Alle input/ervaringen zijn welkom