Globaal probleem & vermoedens oorzaak:
Wanneer ik mijn speakers en computer tegelijk aan heb, storen mijn speakers een beetje. Wanneer ik een game aanslinger wordt de storing het echt ondragelijk.
Het probleem doet zich ook voor wanneer de PC helemaal niet mijn setup (mengpaneel/de speakers) aangesloten heb en ik bijvoorbeeld muziek via een aux kabel en mijn telefoon afspeel.
Dit probleem doet zich, een stuk erger, voor sinds ik verhuisd ben. Mijn setup bestaat uit het volgende:
Ik heb het vermoeden dat het probleem óf bij de output(s) van mijn pc ligt, of misschien is er iets met het stroomnet aan de hand.
...
Relevante hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Blijkbaar zijn de speakers gevoelig voor storingen op de ground? In de review staat: "Maargoed, met optische aansluiting is het opgelost".
Nu ben ik erg beniewd of dit in mijn geval ook "de oplossing" zal zijn.
Samengevat:
Ik heb nu al een hele tijd last van dit vervelende probleem en heb vanalles geprobeerd om het op te lossen. Zou het probleem opgelost kunnen worden door ook de optische aansluiting van mijn pc te gebruiken? En zo ja, hoe kan ik dan het beste/goedkoopste het signaal van mijn PC (Digitaal Optisch (S/PDIF)) naar de speakers (XLR of 6.3mm Jack) krijgen? Is het af te raden om hiervoor bijvoorbeeld converters voor te gebruiken, veroorzaken deze misschien ook weer ruis?
Ik zou heel erg geholpen zijn als iemand mij hiermee veder zou kunnen helpen.
Heel erg Bedankt alvast!
Wanneer ik mijn speakers en computer tegelijk aan heb, storen mijn speakers een beetje. Wanneer ik een game aanslinger wordt de storing het echt ondragelijk.
Het probleem doet zich ook voor wanneer de PC helemaal niet mijn setup (mengpaneel/de speakers) aangesloten heb en ik bijvoorbeeld muziek via een aux kabel en mijn telefoon afspeel.
Dit probleem doet zich, een stuk erger, voor sinds ik verhuisd ben. Mijn setup bestaat uit het volgende:
Ik heb het vermoeden dat het probleem óf bij de output(s) van mijn pc ligt, of misschien is er iets met het stroomnet aan de hand.
...
Relevante hardware die ik gebruik
- Meestgebruikte audio output van mijn PC: pricewatch: Corsair Obsidian 250D
- PC moederbord (gebruik de audio aansluitingen op de achterkant niet vaak, onhandig te benaderen) pricewatch: Asus Z170I Pro Gaming
- Mengpaneel:http://www.reloop.com/reloop-rmx-20-blackfire-edition
- Speakers: pricewatch: Behringer TRUTH B2030A (Zwart)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Overstappen naar andere kabels 2x 6.3mm Jack -> 6.3mm Jack, naar 2x 6.3mm Jack -> XLR
Nieuwe AUX kabel - Ik heb op internet rondgeneusd en kwam daar tegen dat er wellicht een storing op het stroomnet kan zijn wanneer je de apparaten (PC, speakers en mengpaneel) op dezelfde stekkerdoos aansluit. (kan het nu niet zo snel meer terugvinden)
Ik heb zo goed als alle combinaties van stopcontacten geprobeerd (inclusief tegelijk stopcontacten in de keuken en andere kamers) om de verschillende apparaten op aan te sluiten. Echter blijft de storing altijd op dezelfde manier hoorbaar. - Debug sessie ->
- 1) GEEN ruis:
Speaker 1 aan -> verbonden met mengpaneel
Speaker 2 uit & NIET verbonden met netstroom -> NIET verbonden met mengpaneel - 2) GEEN ruis:
Speaker 2 uit & NIET verbonden met netstroom -> WEL verbonden met mengpaneel - 3) WEL ruis:
Speaker 2 uit & WEL verbonden met netstroom -> WEL verbonden met mengpaneel - Cases 1, 2 en 3 met speakers 1 en 2 omgedraaid -> zelfde resultaat
- 4) WEL ruis (op koptelefoon):
PC aansluiten op mengpaneel en koptelefoon aansluiten op mengpaneel
- 1) GEEN ruis:
- Mengpaneel tussenuit halen door de volgende kabel te proberen: 3.5mm Jack -> 2x XLR tussen output van pc en input van speakers. Test:
- Muziek via de nieuwe afspelen vanaf mijn telefoon, tegelijk gamen op de pc = kraakheldere muziek.
- Pc aansluiten op de kabel. Hels kabaal van de storing...
- Conclusie: Speakers zijn prima in orde, maar probleem komt van PC of misschien toch stroomnet?
Blijkbaar zijn de speakers gevoelig voor storingen op de ground? In de review staat: "Maargoed, met optische aansluiting is het opgelost".
Nu ben ik erg beniewd of dit in mijn geval ook "de oplossing" zal zijn.
Samengevat:
Ik heb nu al een hele tijd last van dit vervelende probleem en heb vanalles geprobeerd om het op te lossen. Zou het probleem opgelost kunnen worden door ook de optische aansluiting van mijn pc te gebruiken? En zo ja, hoe kan ik dan het beste/goedkoopste het signaal van mijn PC (Digitaal Optisch (S/PDIF)) naar de speakers (XLR of 6.3mm Jack) krijgen? Is het af te raden om hiervoor bijvoorbeeld converters voor te gebruiken, veroorzaken deze misschien ook weer ruis?
Ik zou heel erg geholpen zijn als iemand mij hiermee veder zou kunnen helpen.
Heel erg Bedankt alvast!