Toon posts:

Reclame op streaming radio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Argon streaming device 2 en de door hen aanbevolen app Undok om internet radio zenders te gemakkelijk te kunnen selecteren en rangschikken.
Doet het allemaal prima, alleen wordt er zeer frequent over de buitenlandse radio zenders heen, Nederlandse reclame heen gestreamed.
Volgens mij volkomen illegaal, maar vooral uiterst hinderlijk omdat ook het volume luider is ingesteld dan het volume van de radiozender.
Zodra ik de reclame hor, schakel ik snel de Argon uit en aan, dan is direct de reclame verdwenen.

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen om die reclame weg te krijgen?

Ben benieuwd!

Denis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Proxy in een ander land gebruiken en hopen dat ze daar geen reclame voor hebben. Das het enige. Men gebruikt geotracking om de luisteraar te kunnen pinpointen, en op basis van die gegevens knalt men er bepaalde reclames tusendoor.

Dat reclame harder is dan normale radio of TV is overal zo. Nooit opgevallen op TV zeker?

On second thought: gaat die reclame echt dwars door de muziek heen? Dan zou ik neigen dat het in de app zit. Je zou een adblocker kunnen proberen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken!
Ik gebruik Undok, is daar een alternatief voor , waar ook de Argon geschikt is?
Welke adblocker zou je aanraden, voor Android moet je blijkbaar een adblock browser installeren, ipv Chrome...
Reclame ongevraagd je kamer instreamen moet toch illegaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als het idd vanuit de undok app komt: vermoedelijk niet als jij de voorwaarden geaccepteerd hebt ;)
Maar zoek eerst maar eens uit waar het nou vandaan komt.
Of er een alternatief voor undok is weet ik niet, dat zou je Argon moeten vragen of zelf moeten zoeken. Hou me in voorkomend geval wel aanbevolen btw, schoonvader heeft een Musicbox van KPN en die gebruikt ook die app. Niet de meest gebruiksvriendelijke. Maar ook geen reclame vziw eigenlijk.

Qua adblocker: ik heb er eentje op een pi draaien die mijn interne netwerk voorziet (PiHole) . Geen idee welke voor Android goed zouden zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik houd je op de hoogte.
Heb Undok uitgeschekeld en de zenders met het Argon device opgezocht.

Reclame blijft helaas.... ik ga verder zoeken..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan zit het dus in de Argon, of in de site waar ie zijn stams vandaar trekt. Dat zou http://www.wifiradio-fron.../asp/AuthLogin/SignIn.asp moeten zijn. Wellicht kun je die ff contacten, staat onderaan de pagina een link Contact us. Mogen zij verklaren waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:44
Ik heb ook een Argon Stream2 die ik voor internetradio en Spotify gebruik. Bediening doe ik met de afstandsbediening of de UNDOK app. Ik luister wel eens naar ORF FM4 (Oostenrijkse alternatieve radiozender), daarbij heb ik nog nooit Nederlandse reclame gehoord. Bij welke buitenlandse zenders heb jij hier last van? Dan ga ik ook eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:47
Misschien kun je het verkeer van de radio van/naar internet bekijken met Wireshark zodat je er achter kunt komen waar hij de reclame vandaan haalt. En dan dat verkeer blokkeren via je router/firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Musicfreak! Het is een Spaanse zender die heet: Intimisima.
Heb zelf in de sonos community dit item kunnen vinden over dit soort reclame.
Zou me niets verbazen als dat in mijn Argon ook zo gaat:
https://nl.community.sono...het-sonos-systeem-6734610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:44
Dat zou me ook niet verbazen. Heerlijke combinatie van marketingtaal en vlaams trouwens, die reactie van AH België.

Ik zal de zender eens een poosje opzetten. Wordt komende week denk ik. Ik laat weten of ik Nederlandstalige reclame hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Smerig, heel smerig, maar zoals het daar beschreven werd zat het er aan te komen natuurlijk.
Oplossing zou een proxy in een land kunnen zijn waar ze nog niet zitten. Zimbabwe ofzo, hebben die webradio ?

Pagina: 1