Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
Beste,

Laatst heb ik een update gekregen naar Android 8.0.0 en wat mij gelijk opviel waren de pijlen die tussen de bluetooth icoontje en de wireless icoontje te vinden zijn.

Nou vind ik ze best storend aangezien ze soms verschijnen en dan weer weggaan of veranderen naar alleen pijltje naar boven of onder. Het is probleem is dat ik totaal geen idee heb wat de icoontjes betekenen en hoe ik ze uit kan zetten.

Ik beschik zelf over een Xperia XZ.

Afbeelding van de icoontjes: https://ibb.co/fdpAXw

Met vriendelijke groet,

Asd156

Beste antwoord (via asd156 op 05-12-2017 13:27)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

asd156 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:58:
[...]

Edit: En het kwam pas na de 8.0.0 update
Bij mij zit onder "Icon Manager" voor "Status Bar" een heleboel wat ik wel/niet kan aanzetten.

FYI; het zit ook al in eerdere versies van Android.

Maar als het zo lastig/vervelend is; had Sony ook niet een antwoord voor je hierover? Zij hebben immers het device en de update geleverd.

/edit: ik heb geen Experia maar een Oneplus. Uiteindelijk gaat het om je Status Bar Notifications.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 05-12-2017 13:11 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:27

Tazzios

..

up en download tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
Hoi Tazzios,

Bedankt voor het reageren.
Het gekke is dat de ze constant weggaan en weer terugkomen, dat is volgens mij niet normaal toch?

Mvg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

asd156 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:49:
[...]

Het gekke is dat de ze constant weggaan en weer terugkomen, dat is volgens mij niet normaal toch?
Hoezo? Als je geen data verbruikt, is er toch ook geen pijltje nodig om aan te geven dat er geen data verbruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
MAX3400 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:51:
[...]

Hoezo? Als je geen data verbruikt, is er toch ook geen pijltje nodig om aan te geven dat er geen data verbruikt wordt?
Ja klopt, maar dan zouden ze juist weg moeten blijven toch?
Dit zijn nu echt intervallen van 0,5 - 1 seconde waarbij de tekens constant veranderen naar weg/aanwezig of alleen up/download.

Nou lijkt het alsof ik constant iets upload/download voor 0,5 - 1 seconde en dat de heletijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

asd156 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:54:
[...]

Nou lijkt het alsof ik constant iets upload/download voor 0,5 - 1 seconde en dat de heletijd.
Dat gebeurt dan dus ook... Ik weet niet wat je allemaal op je GSM aktief hebt staan. Facebook, Twitter, Marktplaats, Buienradar, noem de hele bende maar op is "standaard" constant meuk aan het binnenhalen op de achtergrond.

Als je wil testen: zet de WiFi uit van je GSM, trek je SIM-kaart eruit en ik geef je bijna 100% garantie dat de pijltjes wegblijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 18:05

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

asd156 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:54:
[...]

Ja klopt, maar dan zouden ze juist weg moeten blijven toch?
Dit zijn nu echt intervallen van 0,5 - 1 seconde waarbij de tekens constant veranderen naar weg/aanwezig of alleen up/download.

Je telefoon ontvangt/verzendt ook kleine pakketjes (signaling) van/naar het netwerk, zodat het netwerk weet waar in het netwerk het toestel zich bevindt, wat de status is, etc.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
MAX3400 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:55:
[...]

Dat gebeurt dan dus ook... Ik weet niet wat je allemaal op je GSM aktief hebt staan. Facebook, Twitter, Marktplaats, Buienradar, noem de hele bende maar op is "standaard" constant meuk aan het binnenhalen op de achtergrond.

Als je wil testen: zet de WiFi uit van je GSM, trek je SIM-kaart eruit en ik geef je bijna 100% garantie dat de pijltjes wegblijven.
Ah ok bedankt.
Ik zie dat als ik WIFI heb uitstaan en naar 4g gaar de symbolen niet meer verschijnen.
Is er een mogelijkheid om ze uit te zetten?
Krijg er namelijk echt jeuk van als ik constant die icoontjes bewegen.

[ Voor 3% gewijzigd door asd156 op 05-12-2017 12:58 ]

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

asd156 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:58:
[...]

Bij mij zit onder "Icon Manager" voor "Status Bar" een heleboel wat ik wel/niet kan aanzetten.

Maar als het zo lastig/vervelend is; had Sony ook niet een antwoord voor je hierover? Zij hebben immers het device en de update geleverd.

/edit: ik heb geen Experia maar een Oneplus. Uiteindelijk gaat het om je Status Bar Notifications.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 05-12-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
MAX3400 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:08:
[...]

Bedankt, ik kan helaas alleen tijd/batterij/wifi/bluetooth etc uitzetten maar niet down/upload.
Ik ga kijken of Sony mij kan helpen, bedankt in iedergeval (en de rest ook)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je titel even aangepast.
Pagina: 1