Toon posts:

Samsung 850 ssd in macbook pro 2012

Pagina: 1
Acties:
  • 617 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Voor een macbook pro uit 2012 wil ik dit keer de samsung 850 evo 500 gb ssd inbouwen, hiervoor gebruikte ik vaak intel, nu wil ik deze graag proberen omdat ik er goeie dingen over gelezen heb en de prijs kwaliteits verhouding top is, nu vroeg ik mij alleen af of dit wel de slimste optie voor een macbook pro is na het formateren van de schijf en hij dan ook voor osx systemen goed draaid?
Sorry als deze vraag al vaak gesteld is maar kan dit niet prescies terug vinden. |:(

Alle reacties

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:43
In feite kan je elke SATA SSD plaatsen in een MacBook pro tot 2012. De ssd zou dus prima werken!

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik heb een samsung 830 in mijn macbook pro late 2011 zitten. Werkt prima. Wel even trim aanzetten, als macos erop staat. :-)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
^ Dat inderdaad.

MacOS werkt prima met iedere SSD die je erin gooit, maar TRIM wordt standaard alleen aangezet voor SSD's die officieel door Apple ondersteund worden.

Hier vind je meer informatie: https://www.howtogeek.com...d-party-ssds-on-mac-os-x/

TL;DR: in de Terminal moet je het commando "sudo trimforce enable" invoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks & Yes top zit erin en werkt top en snel alleen na trim aangezet te hebben doet de trackpad mega raar, dus weer uitgezet maar de trackpad blijft raar doen, heb de ssd ingebouwd en een clean instal gedaan, iemand tips hoe ik dit kan oplossen?

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Hoe zou je 'raar' willen omschrijven?

Verwijderd

Topicstarter
Hij beweegt en klikt uitzichzelf en is moeilijk bestuurbaar, ik heb weer opnieuw de schijf geformateerd en clean install gedaan maar doet het nog steeds,. Misschien toch niet goed gepartioneerd of geformateerd? Of zit er in de install usb iets?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2017 10:14 ]

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:07:
Hij beweegt en klikt uitzichzelf en is moeilijk bestuurbaar, ik heb weer opnieuw de schijf geformateerd en clean install gedaan maar doet het nog steeds,. Misschien toch niet goed gepartioneerd of geformateerd? Of zit er in de install usb iets?
Klinkt eerder dat er bij het inbouwen iets niet helemaal goed gegaan is..

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Meer van dion_b in "Trackpad raar na terminal trim en installeren nieuwe ssd". Weer dicht bij gebrek aan informatie en eigen inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.