Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 09:03
Onze dochter zou graag een digitale camera krijgen voor kerst/nieuwjaar. Een wat ouder nichtje heeft ongeveer twee jaar geleden een Coolpix S33 gekregen en ze hebben zich goed geamuseerd met foto's te trekken en deze op het toestel met een aantal filters te vervormen. De belangrijkste eisen zijn dan ook:
  • (spat)waterdicht
  • stevig
  • (leuke) digitale filters op het toestel zelf
Nu zijn "leuke filtereffecten" blijkbaar geen belangrijk punt voor de meeste reviews want google heeft mij niet te veel resultaten gegeven. Zelf ben ik terecht gekomen op de opvolger van de S33, zijnde de Coolpix W100 en de Fujifilm FinePix XP120. Zelf heb ik een lichte voorkeur voor de laatste aangezien deze technisch toch wel wat beter lijkt.

Zijn er nog andere toestellen die jullie mij kunnen aanraden?

Beste antwoord (via Horla op 06-12-2017 09:10)

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Toevallig afgelopen week geüpload door TCSTV. Vermakelijk filmpje en geeft denk ik de essentie van de camera wel goed weer.

[ Voor 52% gewijzigd door tobiasvs op 05-12-2017 14:08 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:58
Persoonlijk voor een kind van 8 jaar zou ik de technische specs minder zwaar laten wegen en meer naar hoe stootbestendig en waterdicht een toestel is. Een kind van 8 kijkt niet naar hoeveel ruis een foto heeft wat het dynamisch bereik is.

Kijk meer naar praktische zaken als 'hoe ver kan ik inzoomen?'. Dat zijn dingen die een kind wel leuk vind. En hoe meer 'leuke' dingen er op een camera zitten, hoe meer ze er gebruik van zullen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:23
Kijk eens in de Pricewatch:

categorie: Compactcamera's

Omdat je geen budget opgeeft is het voor ons wat lastiger een bepaald type aan te raden.
Zo kun je schuiven met de eisen.

Filereffecten is inderdaad niet erg van belang voor de meeste gebruikers, maar denk hierbij ook een stap verder. Zo zijn er veel mogelijkheden om mbv de wifi functie door te sturen naar bijv. je mobiel waar er tig apps zijn waarmee je leuke filters kunt toepassen. Door dit los te koppelen van de camera is er meer keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Budget is max. €150. (en terwijl ik dit typ zie ik dat de XP120 tegen de 200 is...)

Ze heeft geen mobiele telefoon en ik ben niet van plan om telkens die van mij uit te lenen. Ik weet dat er honderden programma's op de computer bestaan die allerlei effecten eenvoudig kunnen toevoegen maar als ik ze bezig zie, is het vooral point-and-click, filter aanzetten op toestel en nog foto's trekken. Achteraf de foto's bekijken op een computer is er zelden bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-06 23:55
mijn dochter heeft een Nikon S31. Deze is volgens mij vervangen door de w100. Form en functie zijn zo te zien redelijk gelijk.
De fotokwaliteit is niet denderend, maar daar staat tegenover:
- waanzinnig eenvoudige bediening. Links een grote knop voor foto, rechts een filmknop.
- leuke functies om foto's te bewerken (denk aan een modus waarbij de ene helft gespiegeld wordt). allerlei kaders enz.
- waterdicht (dus meenemen naar het zwembad)
- stootvast
- stofdicht.

(je had het idd al over de S33... volledig overheen gelezen...)

[ Voor 8% gewijzigd door 107mb op 05-12-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:29
Wij hebben enige tijd geleden de S33 gekocht. Nu is onze dochter nog iets te jong, maar wij hebben hem gehaald vanwege de onderwater eigenschappen. Qua stevig geen idee. Maar laten vallen zal wel stuk betekenen.
Wat 107mb ook aangeeft, links foto-, rechts filmknop. Super simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 19:53

Garyu

WW

Wij hebben hier ook de Nikon W100 in gebruik. Verwacht qua fotokwaliteit geen wonderen, het ding presteert niet beter of slechter dan een (matige maar acceptabele) smartphone. Maar het ding is robuust en waterdicht, wat de grootste kwaliteiten zijn. Je kan er prima in het zwembad of in zee onderwaterfoto's mee maken in ieder geval, heb al aardig wat moeite moeten doen om het ding weer van de bodem (ca 4 meter) op te duiken nadat ie was gevallen. No problemo.

En ik heb er, ondanks dat ik het apparaat vanwege de kwaliteit niet graag gebruik t.o.v. de SLR, toch een foto mee kunnen schieten die hier in de jaarkalender terecht is gekomen, een persoonlijke "hot shot" zeg maar.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Toevallig afgelopen week geüpload door TCSTV. Vermakelijk filmpje en geeft denk ik de essentie van de camera wel goed weer.

[ Voor 52% gewijzigd door tobiasvs op 05-12-2017 14:08 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-06 09:31

P_Tingen

omdat het KAN

Voor €150 kun je ook een smartphone + snapchat overwegen. Filterprobleem opgelost :)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 16:12
Ik weet niet of hij ondertussen helemaal de boot uitgevallen is gezien de prijs, maar ik wou toch even wat ervaring met Fuji posten :)

Wij hebben al een paar jaar een Fuji XP80 in gebruik als tweede camera naast de DSLR. Gekocht als camera voor in het zwembad of de zee, maar gaat geregeld eens mee op uitstapjes waar de DSLR eens thuisblijft.

Foto- en filmkwaliteit zeker goed genoeg gezien de prijs.
Water- en stofdicht: hij werkt toch nog na veelvuldig gebruik in de zee... dus goed zeker? :)
Qua gebruiksgemak: tja... Je kan hem net zoals zowat elke P&S bedienen met een inzoom-, uitzoom-, shutter en aparte filmknop. Daar raakt een 8-jarige heel snel mee vertrouwd. Mijn dochtertje heeft 2 jaar geleden voor haar 5e verjaardag een instaptoestelletje gekregen met gelijkaardige bediening, dat verliep ook zonder problemen. Niet onderschatten, die jeugd van tegenwoordig :)

Op basis van onze ervaringen gebruikt mijn vrouw (zij is kleuteronderwijzeres voor hoofdzakelijk 4-jarigen) nu een XP120 in haar klasje. Ook naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Tja, er is toch een aanzienlijk prijsverschil tussen de twee. Ik heb ook nog even naar de DMC-FT30 gekregen die nog uit de pricewatch kwam maar bij een review stond er dat het een onhandige bediening had.

Aangezien we ook nog een Sony RX100 hebben als compacte camera, is het echt voor haar en niet echt om daarnaast als kleine camera te gebruiken. Dan kies ik liever voor de goedkoopste zodat ze nu wat fun kan hebben met die filters en daarna kan ze dan overschakelen naar de Sony.
Pagina: 1