Toon posts:

objectief over server(ruimtes)

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag Mensen,

ik lees hier heel erg veel topics, sinds half april ofzo.
Mij valt op dat overal altijd staat:
raq is slecht, cybercomm is slecht

wat ik van veel andere mensen hoor en wat ik zelf ook vermoed, is dat dit vooral napraterij is van iemand die 1 keer is begonnen om raq af te zeiken.

het lijkt me zinvol (aangezien ik overweeg om een project te starten waarbij ik een eigen server moet hebben en in zo'n ruimte moet, wat er overigens verder niet toe doet) om OBJECTIEVE argumenten en toestanden te lezen.

wat is er mis met cybercomm? waarom? (svp mensen die er verstand van hebben en ervaring mee hebben, niet mensen die zeggen dat het slecht is omdat cybercomm stinkt ofzo)
wat is er mis met widexs
wat is er mis met trueserver
wat is er goed aan bovengenoemde bedrijven

welke andere opties zijn er.

ik hoop dat jullie de tijd willen nemen om mijn vragen te bekijken. Alvast onmeteloos bedankt.

Verwijderd

cybercomm heeft er erg veel uitlegen de laatste tijd. steeds problemen met hun hardware (ik durf niet precies te zeggen wat).

Widexs heeft gewoonweg een zeer laxe manier van hoe ze met klanten omgaan, uit mijn eigen ervarign dan, er zijn hier mensen die het er absoluut niet mee eens zijn, maar goed. Als je eventjes zoekt op kertje+widexs vind je wel aantal verhalen hier over mij en widexs :) wat betreft de technische kant van widexs, heb ik vrij weinig probs mee gehad.

Verwijderd

Enige waar ik echt ervaring mee heb is WideXS en dat zijn erg goede ervaringen. Het enige nadeel is dat het er een beetje warm is in de server ruimte, maar dat is ook het enige en daar kun je je hardware ook tegen beschermen. Trueserver is ook goed, niet direct ervaring mee maar indirect merk je dat gewoon aan bijvoorbeeld de snelheid van Tweakers.net e.d.

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hoe bescherm je hardware dan tegen warmte?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 11 juli 2001 17:48 schreef xantos het volgende:
Hoe bescherm je hardware dan tegen warmte?
Meer koeling inbouwen, maar dat werkt maar tot op zekere hoogte.

• xantos
  • Niet online
Warmte is nu eenmaal heel erg slecht voor een server. Met een paar extra ventilators los je dat niet op.

Een provider moet zijn zaakjes gewoon voor elkaar hebben en over een goede ge-airconditionde ruimte beschikken.

Dat is mijn mening.

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Op woensdag 11 juli 2001 17:52 schreef xantos het volgende:
Warmte is nu eenmaal heel erg slecht voor een server. Met een paar extra ventilators los je dat niet op.

Een provider moet zijn zaakjes gewoon voor elkaar hebben en over een goede ge-airconditionde ruimte beschikken.

Dat is mijn mening.
Helemaal mee eens, ik heb mijn servers bij Level(3) in Amsterdam staan en daar is het constant 18 graden in de serverruimte, en de luchtzuivering is helemaal goed daar, want ik heb na 1,5 jaar de filters eens bekeken, en die waren echt precies als nieuw. Ik heb ze er dan ook maar uitgehaald voor betere airflow :)

Zo hoort het gewoon.

Every morning is the dawn of a new error.

• Mark
  • Laatst online: 22-02 12:25
Op woensdag 11 juli 2001 17:11 schreef kroked het volgende:
....
Elke colo heeft voor en nadelen.

Mijn persoonlijke ervaringen:
WideXS:
WideXS verwacht dat je zelf overal het een en ander van af weet, als je dus een n00b bent op unixgebied kun je er beter niet hosten, of je de tijd nemen om het te leren. Ander nadeel bij WideXS is de iets te warme serverruimte, al kan moderne apparatuur er goed tegen (als de temperatuur maar constant is). Voordeel van WideXS is dat het een echte jonge-hondenclub is (kan ook een nadeel zijn) en altijd bereid zijn om te helpen.
Verder bied WideXS wel waar voor zijn geld, vooral na de laatste lijnupgrades.
Verder moet je wel opletten dat je binnen het dataverkeer blijft, want extra verkeer is er veel te duur.

UU-Net:
Superstrakke ruimtes, goed beveiligd. Niet bereid om je gratis te helpen (uitzonderingen daar gelaten). Snelle lijnen en nog steeds de nummer 1 (IMHO) in Nederland als je veel verkeer genereerd naar het buitenland toe (UU-Net is al een hele tijd in handen van Worldcom welke een goed wereldomvattend netwerk hebben).
Grootste nadeel daar is nog altijd de veel te hoge prijs voor colocation.

Xs4all:
Zelfde verhaal als UU-net wat serverruimte betreft. Een aantal jaren geleden ging het er daar nog soepeler aan toe, je kunt merken dat ze daar ook zakelijker gaan worden (al is het nog lang geen UU-net).
Goed netwerk, en als je alleen maar peering verkeer genereerd (als je dus lekker binnen nederland blijft) ook nog wel te betalen.

Met andere colo providers heb ik geen colo ervaringen, nog wel wat websites gedraait bij Vuurwerk en Cybercomm.
Vuurwerk heeft als grote nadeel versatel, deze zijn de laatste tijd wat netwerk betreft achteruit gegaan (of de rest vooruit, dat kan ook), waardoor er steeds vaker connectivity problemen zijn bij vuurwerk.
Cybercomm heeft een hele tijd problemen gehad met zijn lijn naar AMS-IX, weet niet of deze inmiddels opgelost zijn (lijkt me wel).

Trueserver is op dit gebied nog redelijk nieuw en zal zich nog echt moeten bewijzen. het hosten van t.net zal hiervoor wel een reden zijn. Op netwerk gebied hebben ze het in ieder geval perfect voor elkaar en qua ruimte ook (Telecity is gewoon een mooie nieuwe locatie).
Als de prijzen bij Trueserver wat dalen (of een tussenpartij welke bij trueserver rackspace huurt) dan denk ik dat een aantal andere er een groot aantal klanten door zullen verliezen.

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 17:50 schreef ACM het volgende:

[..]

Meer koeling inbouwen, maar dat werkt maar tot op zekere hoogte.
hoe kom je daarbij?
als je koeling in je pc zou bouwen kun je het iig nooit meer koelen dan de temperatuur van de omgeving...op de normale manier dan.

verder,
wou ik toch ff dit draadje waar ik oa over widexs loop te zeure plaatsen:
[topic=97435]

• Femme
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Colo's:

Vuurwerk:

Met de ruimte is niets mis. De temperatuur is altijd ok, ook met gesloten kabinetten. Alle kabinetten hebben bovenin een paar grote fans. De brandbeveiliging (Argon gas) lijkt me ok.

De beveiliging van de colo is minder. De deur staat vaak gewoon open als er iemand bezig is. Ook is er geen 24/7 toegang. Het netwerk lijkt tamelijk gevoelig voor storingen te zijn.

TrueServer:

Alle voordelen van TeleCity, zoals zeer goede beveiliging, 24/7 toegang en directe verbinding op de AMS-IX. Het netwerk is erg goed, ook voor sites die veel buitenlands verkeer genereren. De temperatuur in de serverruimte is ok, alleen worden gesloten kabinetten redelijk warm omdat die geen ventilators hebben. TrueServer mensen zijn erg behulpzaam en hebben veel kennis van zaken. De colo-klanten van 2Fast krijgen standaard een aansluiting op een masterswitch. Dat scheelt veel ellende in het geval van een hangende/onbereikbare server.

Cobaltjes: leuk voor bedrijven die lichte sites hebben en het beheer zo simpel mogelijk willen houden, maar voor high-traffic sites zoals Tweakers.net zijn ze te traag en duur. Zelfbouw servers zijn sneller en goedkoper, en kunnen precies configureerd worden zoals we dat zelf willen.

Verwijderd

Ik heb alleen het eerste verhaal gelezen en zal mijn ervaringen hierop posten:

Ik ken RaQ niet :)

CyberComm de ruimte in interxion word slecht onderhouden zoals gaten in de vloer kabels die van kast naar kast lopen over een afstand van 6 meter boven de grond zonder enige bevesteging of kabelgoot. CyberComm gaat onrelaxed om met hun klanten ze stelen bijvoorbeeld van grote klanten van hunzelf de klantjes om die goedkoper zelf te hosten zodat ze wat zekerheid hebben. Verder kan ik er beter niet op ingaan want er zijn nog vele dingen zoals beheer etc... wat echt zuigt en wat gewoon beneden maat ligt.

WideXS zelf weinig ervaring mee maar ik hoor wel dingen zoals bv beetje schijt hebben aan de klant en dat de ruimte zeer warm kan worden en dat die in eigen beheer ligt zonder enige vorm van backup als er iets stuks gaat. Zelf bemerk ik dat hun netwerk niet de topkant is en dat ze mensen naaien met die 175 piek 20 gigabyte. Want na die 20 gigabyte betaal je 40 piek per gigabyte! :'( Schrikbarend maar nog niet zo erg als CyberComm.

TrueServer tja wat kan over hun zeggen. Ze zijn iets duurder dan de rest met housing, dataverkeer is wel goedkoop maar je machine erneer zetten is wat duurder. Is denk ik ook niet te vergelijken met de twee bovenste. Ruimte van TrueServer ziet er op het moment gelikt uit en hun netwerk is betrouwbaar door juiste keuzes van hardware. Ik vermoed dat dat komt omdat hun bij CyberComm begonnen zijn en zagen hoe het niet moest. >:) zomaar een gedachte hoor. Voor de rest host ik mijn spullen daar en ben ik supertevreden. Een aanrader om daarheen te gaan als je wat groter bent zo niet dan kan je beter 2Fast of SilverPoint pakken zitten op hetzelfde netwerk en zelfde ruimte.

Voor de rest tja er zijn de grote partijen of de extreem dure partijen. Ja NXS zou ik nog kunnen noemen. Zeer fijne mensen ook. Minder profi ruimte maar het gaat meestal om service en netwerk. En als het bij NXS draait, draait het ook goed.

Zo dit is mijn geflame en gebuttkus :)

Adios!

• goalgetter
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik wil nog even reageren op de "warme" serverruimte bij Widexs. Het is zeker zo geweest, maar ik ben er vorige week nog een keer geweest, en het was er erg veranderd sind de overname door Cable & Wireless. Alle ruimtes zijn nu beveiligd, en zij goed airconditioned. Het is gewoon stabiel rond de 20 graden in de serverhokken, en daar is niets mis mee. Let wel, het is zeker wel waar dat het enige tijd geleden nog wel warm was daar.
Op het gebied van support heb ik weinig toe te voegen aan de reacties hierboven, ze zijn over het algemeen zeer behulpzaam, maar ze verwachten ook wel dat je enige kennis in huis hebt (hoewel ze volgens mij nu ook een webbased server-management systeem hebben voor virtual-hosts).

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 17:53
Mijn bak staat in het TrueServer netwerk. Ik kan niets zeggen over de colo want ik ben er nog niet geweest. Binnenkort ga ik daar een keer langs.

Ik draai daar nu bijna 4 maanden en ben over de snelheid en uptime van het netwerk zeer tevreden. Als er onderhoud waardoor enkel minuten het netwerk wegvalt ofzo dan wordt dat altijd netjes aangekondigd. Nog maar echte storing gehad en dat kwam door de Nuon stroomstoring vorige week. Maar dat lag niet aan TrueServer maar meer aan de afwezigheid van powerbackup's bij AMS-IX.

Met andere colo's heb ik geen ervaring daar kan ik dus niets over blaten. Al de kwaliteit en service (van 2fast) op dit niveau blijft dan houden ze mij als klant. Ok.. prijzen mogen naar beneden (mag altijd :) he)

[persoonlijke noot]
Ondanks dat ik het hoop vraag ik me af hoe lang dit topic goed blijft gaan. suc6

Verwijderd

WideXS is een provider waar, vindt ik, zowel newbie's als 'experts' mee uit de voeten kunnen. Er is inderdaad een webbased soort van control panel, waar je heel veel heel eenvoudig kunt doen, maar dat heb je alleen op VirtualServer accounts. Onze server staat 'r nu een aardige tijd, ik ben 'r al een tijdje niet geweest (dag of 200), dus wat er nu precies veranderd is weet ik niet.

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Ok, ik heb ervaringen met CyberComm:

Tot het moment dat CyberComm naar Lelystad ging en samenging met Globalxs, wat CyberComm echt een topbedrijf. Vroeger zaten Klaas en Harry gezellig saampjes in Heerenveen te frotten, en hadden ze alles op een verbinding bij G1 staan, waar Bevelander en WideXS ook begonnen zijn.

Toen werd CyberComm overgenomen door Scarlet, en gingen ze naar een Colo in InterXion. In het begin was het netwerk perfect, maar na een tijdje begonnen de kuren te komen. Zo zijn er verhalen over ean partij die bij CC staat, en die had een grote klant, welke door CC zelf benaderd werd, like NewAgePerformance al schreef.

Verder minpunten :
- Ik heb zelf binnen 10 minuten mijn reversed geregeld door te mailen naar root@cybercomm.nl, terwijl de C-klasse NIET beheert diende te worden door CyberComm, maar door het bedrijf waar wij bij stonden.

- Ik ben eenmaal ZONDER Accesscard en ZONDER sleutel zo de ruimte ingekund op 72, suite 6. De deur en het hek stonden zo open, dus een soort Vuurwerk-experience >:). Verder nam de beveiliging het niet zo nauw, ik ben eenmaal aangemeldt op een vrijdagmiddag, en ik stond zaterdag en zondag weer aan de deur, en werd zonder pardon ingelaten. Fijn voor mezelf, maar niet fijn om dat als beveiliging te hebben ...

Het is heel jammer dat CyberComm zo gekelderd is, want vroeger was het een toppartij ... Ik heb ruim 4 jaar ervaring met ze gehad, dus heel erg jammer dat het zo gegaan is.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de vele reacties. Hoe meer ik er verder nog zie hoe beter, want ik vind het allemaal uitermate interessant.

zijn er ook nog mensen die iets *positiefs* over Cybercomm te melden hebben? (mijn huidige host staat daar)

ik vind het wel een eer dat zoveel mensen de moeite nemen om van die lappen tekst voor me te typen :)

Verwijderd

WideXS

Heb ik een machine gehad een ruim half jaar geleden. Toen was het één grote sauna. Bovendien erg krap bemeten en onprofessioneel. Nerds zaten tussen de veel te krappe racks te schroeven op de grond. Ik ben nogal 'groot' zeg maar en pas dus erg moeilijk tussen die racks zonder dat ik er een kabeltje of acht met mij meetrek. Antistatische schoentjes? Echt niet.
Verder erg flexe uplink...snelle pingtijden en transfers. Zeker niet te duur voor colocatie, en ze hebben zeker kennis van zaken. Maar het is wel zo dat ze jou alleen serieus nemen als je geektalk gebruikt als 'reverse DNS' e.d. :)
Security is een lachertje. Toen stond de webserver van een grote site die ik beheer (zie profile) daar. Er moest wat onderhoud aan gebeuren en ik liep zonder me te legitimeren of wat dan ook met die server onder m'n arm naar buiten.

Rot-IX (Rotterdam Internet eXchange, ook wel 'de kubus', Versatel locatie)

Security is redelijk, klantvriendelijkheid niet veel slechter. Je moet eerst een mailtje sturen naar de security om vervolgens een antwoord te krijgen als "Toegang toegestaan. Bij aankomst 1540 bellen." (letterlijk). Binnen is de security niet veel beter geregeld; er werd niet om legitimatie gevraagd, maar alles is wel met 'gevangenis deuren' afgesloten en er lopen veel brede negers rond (niet racistisch bedoeld). Antistatische schoentjes waren niet aanwezig.
Airco's zijn goed op orde, het is er niet te warm.
De kubus beschikt over bijna 100.000 modempoorten. Die zijn dan ook prima op orde en erg goedkoop.
De transitverbindingen zijn daarin tegen erg kut. Internationaal kwam ik niet boven de 5 KByte/s uit, nationaal rond de 100-200 Kbyte/s. Inmiddels heb ik begrepen dat deze problemen zijn verholpen.
Prijzen voor housing en bandbreedte zijn gigantisch hoog (2000 per Mbit bijvoorbeeld), modempoorten zijn daarintegen weer erg goedkoop.

Level(3)

Hier ben ik het meest content over, vandaar dat mijn serverpark daar nu staat.
Security is het beste wat ik ooit heb gezien bij een colocatie-boer. Bij aanvang legitimatiecontrole, transponderchips in je customer-pas, handpalmscan bij binnenkomst colocatie-ruimte, goed afgesloten cabinets, etc.
Ook hier zijn de airco's goed op orde.
Transitverbindingen zijn erg goed, aangezien ze zelf over een zeer goed internationaal glasvezelnetwerk beschikken en peeren met ontzettend veel anderen. Verbindingen binnen Nederland zijn ietsjes langzamer dan bij bijvoorbeeld TrueServer, maar nog steeds erg snel (gemiddeld een paar ms langzamer).
Cabinets zijn stevig geprijsd, bandwidth is daarin tegen weer behoorlijk voordelig.

Verder ben ik een keer in TeleCity geweest, maar die was toen nog niet helemaal gereed.

Verwijderd

Cybercomm is wel goed in z'n capaciteit.
Maar dat is op zich elke grotere co-lo / hoster / hoe je het maar wil noemen.
Voor wat betreft dat binnenkomen zonder kaartje of sleutel ... dat ken ik.
"Weet u ook welke kast u heeft meneer?" "ja, die en die .." "heeft u de sleutel?" "eh nee, nog niet ontvangen van jullie ..." "Oh, dan maken wij ze wel even open"
Makkelijk op dat moment, maar niet echt superveilig nee.

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2025

_serial_

and there was silence

Hoi,

Je wilde wat goeds horen over cybercomm colo

nou, ik sta al een tijdje via een bedrijf genaamd proserve gecolo'ed bij cybercomm's colo ruimte in het pand van interxion, de temperatuur in de ruimte is erg constand, de toegang tot de ruimte is in tegenstelling wat eerder gemeld werd zeker wel streng want als je niet aangemeld bent, kom je de ruimte gewoon niet in, ook moet je altijd een geldige legitimatie meenemen mocht je de ruimte inwillen.

Over het netwerk kan ik zeggen dat het een behoorlijk stabiel netwerk is, echter soms ligt het er wel eens uit, maar dat is toch 1000x minder als widexs die toch zeer regelmatig geDDossed wordt en ik denk als je een server plaats ergens dat niet graag wil.

Er is geen COLO waar de verbinding er nooit uit ligt, over cybercomms verbinding ben ik meer te spreken dan over de verbinding van b.v. bevelander (ook vaak slachtoffer ddosser), vuurwerk (versatel link die nog steeds niet optimaal is).

Bij widexs vind ik de gemiddelde temperatuur van rond de 30 graden nou niet echt optimaal om een server te plaatsen die in de lucht moet blijven, plaats maar eens een server met een paar 10k scsi schijven...ik durf er bijna om te wedden dat hij op zijn bek gaat door de warmte. en 10 graden omgevingstemperatuur lager zoals bij de colo is een stuk beter.

Over de racks, deze zitten vrijwel allemaal op slot, zeker de racks bij proserve, wat ik ook erg belangrijk vind voor de uptime van mijn servers, integenstelling tot bv widexs waar het wel eens voorkomt dat iemand een powerplug eruit loopt!

Over Raq servers kan ik je zeggen, als je z'n server huurt (ik heb er zelf geen maar ik beheer er wel een aantal) zal ik je zeker aanraden om bij een partij als proserve te gaan, die hebben ruim 60+ cobalts servers staan en zijn ook in staat eventuele problemen met een cobalt snel op te lossen.
hierbij moet ik je wel zeggen dat je natuurlijk wel de friendly manual gelezen moet hebben wil je een beetje met z'n cobalt om kunnen gaan, ookal lukt dat niet altijd kun je altijd wel terugvallen op de mensen van proserve (niets anders dan lof over die lui)

Ik hoop dat je zo een beetje weet hoe ik over cybercomm denk, ik maak hier wel een kanttekening, het maakt wel uit bij welke huurder je van cybercomm zit, niet elke huurder cq klant van cybercomm heeft evenveel clue namelijk. m.b.t cobalts zou ik toch proserve aanraden in tegenstelling tot bv een limit ( daar wil je niet mee in zee )

greetz
_serial_

somewhere there was silence

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 23:15 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
WideXS
Maar het is wel zo dat ze jou alleen serieus nemen als je geektalk gebruikt als 'reverse DNS' e.d. :)
hehe toevallig dat je dit zegt, ik heb ooit is gemailt (dis al paar jaar terug) dat ik reverse dns wou op een domeinnaam...
Ze bgrepen het niet!!! serieus, dis geen geintje, misschien had ik een stagair (die zitten vaak achter de helpdesk) maar ik moest uitleggen wat het was...vervolgens wouden ze er 25 gulden voor vragen (iedereen weet hoeveel werk dit is...)...maar ik kende een persoon die daar werkte en die regelde dat ik het gratis kreeg...maargoed...:)

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Op woensdag 11 juli 2001 23:46 schreef Kertje het volgende:

[..]
(iedereen weet hoeveel werk dit is...)
[..]
Zie bijv : [topic=158750]

Modjes in action !!

-- © 2

• Hans
  • Niet online
Mbt WideXS en het verhaal over de temperatuur wat ik hier veel lees: Die problemen waren in de tijd dat WideXS net verhuisd was van de GlobalOne colo naar hun eigen serversruimtes in Hoofddorp. Ze hadden toen problemen met de geplaatste aircosystemen, en het werkte allemaal nog niet zoals het moest.
Maar op zich is een temperatuur van 30 graden helemaal niet ernstig (zij het minder comfi om in te werken). Voor de hardware, die veel brutere temperaturen kan trekken, is dat zo erg niet.

Verder is die verhuizing mijns inziens vlekkeloos verlopen, met uitzondering van een aantal routing probleempjes in het prille begin.

Vanuit mijn werk zitten we nu al een aantal jaar bij WideXS, begonnen met 1 dedicated server, en inmiddels hebben we een eigen 19" rack en 7 servers (and growing :) ). Ik heb totaal geen problemen met support, met de meeste jongens die er werken valt prima te praten. Het is misschien idd wel waar dat je zelf het nodige verstand van zaken moet hebben (zoals twwt_unexplained al zei).

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 23:27 schreef _serial_ het volgende:
Hoi,

nou, ik sta al een tijdje via een bedrijf genaamd proserve gecolo'ed bij cybercomm's colo ruimte in het pand van interxion, de temperatuur in de ruimte is erg constand, de toegang tot de ruimte is in tegenstelling wat eerder gemeld werd zeker wel streng want als je niet aangemeld bent, kom je de ruimte gewoon niet in, ook moet je altijd een geldige legitimatie meenemen mocht je de ruimte inwillen.

Over het netwerk kan ik zeggen dat het een behoorlijk stabiel netwerk is, echter soms ligt het er wel eens uit, maar dat is toch 1000x minder als widexs die toch zeer regelmatig geDDossed wordt en ik denk als je een server plaats ergens dat niet graag wil.

Er is geen COLO waar de verbinding er nooit uit ligt, over cybercomms verbinding ben ik meer te spreken dan over de verbinding van b.v. bevelander (ook vaak slachtoffer ddosser), vuurwerk (versatel link die nog steeds niet optimaal is).

Bij widexs vind ik de gemiddelde temperatuur van rond de 30 graden nou niet echt optimaal om een server te plaatsen die in de lucht moet blijven, plaats maar eens een server met een paar 10k scsi schijven...ik durf er bijna om te wedden dat hij op zijn bek gaat door de warmte. en 10 graden omgevingstemperatuur lager zoals bij de colo is een stuk beter.

Over de racks, deze zitten vrijwel allemaal op slot, zeker de racks bij proserve, wat ik ook erg belangrijk vind voor de uptime van mijn servers, integenstelling tot bv widexs waar het wel eens voorkomt dat iemand een powerplug eruit loopt!

Over Raq servers kan ik je zeggen, als je z'n server huurt (ik heb er zelf geen maar ik beheer er wel een aantal) zal ik je zeker aanraden om bij een partij als proserve te gaan, die hebben ruim 60+ cobalts servers staan en zijn ook in staat eventuele problemen met een cobalt snel op te lossen.
hierbij moet ik je wel zeggen dat je natuurlijk wel de friendly manual gelezen moet hebben wil je een beetje met z'n cobalt om kunnen gaan, ookal lukt dat niet altijd kun je altijd wel terugvallen op de mensen van proserve (niets anders dan lof over die lui)

Ik hoop dat je zo een beetje weet hoe ik over cybercomm denk, ik maak hier wel een kanttekening, het maakt wel uit bij welke huurder je van cybercomm zit, niet elke huurder cq klant van cybercomm heeft evenveel clue namelijk. m.b.t cobalts zou ik toch proserve aanraden in tegenstelling tot bv een limit ( daar wil je niet mee in zee )

greetz
_serial_
BULLSHIT VERHAAL! CYBERCOMM LAATSTE PAAR MAANDEN MEER DAN 5 UUR DOWN GEWEEST. VRAAG MAAR RAAK. :(

Zo en nu mag het topic van mij kut worden want leugens daar hou ik niet van!

WideXS is namelijk in de laatste een stuk minder down geweest dan CyberComm. En dan maar niet te praten over ProServe die gast die naait de klant even hard als die flikker van CyberComm.

Nee jongen je zit daar goed FOUT! :r

En bij TrueServer is het laatste jaar de colo er nog niet uitgeweest. Ja misschien een verbinding maar daar merk je geen reet van omdat BGP dat netjes oppakt dus ga asjeblieft ergens anders zo enorm dom zitten lullen. Een colo mag niet zomaar down als dat wel gebeurt voor een paar uur zit je bij een KUT partij!

Verwijderd

Pffffff serial heeft nog maar 2 posts potverdrie hee zou die dat moeten doen toevallig vriendje van een vriendje.... :r smerig luchtje hangt eraan.

Ik zweer voor TrueServer/WideXS ipv CyberComm. En ik kan ook genoeg vriendjes erbij halen om daar voor te pleiten.

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:31
Op woensdag 11 juli 2001 23:00 schreef Peerke het volgende:
[*knip*]
Tot het moment dat CyberComm naar Lelystad ging en samenging met Globalxs, wat CyberComm echt een topbedrijf. Vroeger zaten Klaas en Harry gezellig saampjes in Heerenveen te frotten, en hadden ze alles op een verbinding bij G1 staan, waar Bevelander en WideXS ook begonnen zijn.
[/*knip*]
oh gaaf! nog iemand die de goeie ouwe tijd van Harry en Klaas in Heerenveen kent!!
Kheb Cybercomm heel lang als inbel-provider gehad, en echt altijd was er wel iets mis... Of je kon niet inbellen, of je kon niet surfen, of t was zo traag als *censuur*....

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 23:27 schreef _serial_ het volgende:
Hoi,

greetz
_serial_
toevallig was ik vorige week nog in de cybercomm colo. IK weet niet waar Proserve die taqs neergezet heeft, maar niet in dat rack wat ze daar hebben. Ik gok op een stuk of 10 Raq's en een 2 of 3 andere bakken.

Dus of je wordt flink voorgelogen, of je probeert Proserve in een goed daglisht te stellen. Hee het eerste kan al niet, want je bent er zelf geweest dus heb je het aantal raqjes ook al gezien.

Genoeg flame, als je eigenaar bent van Prozerve, dan moet je hier niet over je eigen bedrijf posten....

Anyway, ik heb een bak bij Level(3) en een paar bij Cybercomm.

Level3 : Goeie security, je kom er echt niet binnen. Goede airco. Eigenlijk ziet de hele colo er geweldig uit. Maar toch ga ik weg. Ik heb zoooo verschrikkelijk veel problemen gehad met de verbinding. Elke avond een 3 of 4 smsjes dat me bak onbereikbaar was. Gemiddelde pings van 60 ms (op een hele dag gemeten).

Cybercomm : Ik vind de colo minder als die van Level3. De airo is ook prima ok, maar security is minder, je kan zo de deur in lopen (kraak hem wel even) van nr 72 terwijl security op nr 60 zit. Dan nog even voorbij het tuinhekje wat erachter staat en dan enkel een ruitje intikken en je bent binnen. Ok ok, het is vast niet zo makkelijk, maar ik hoop dat ze in hun nieuwe colo-ruimte dat iets beter aanpakken. In de ruimte zelf is een rommel. Ze hebben letterlijk cross-cables lopen van ene kast naar de andere. De verbinding is normaal gesproken gewoon goed en snel. Als ze er niet uitliggen tenminste. In de nieuwe colo zal dat alleen maar beter worden, ze krijgen dan een 1Gbit peering naar AMS-IX, plus er zal een ring aangelegd worden naar de oude colo, dus dat bevorderd de backup weer.

UUNet : Ben ik ongeveer anderhalf jaar geleden geweest, dus misschien er al e.e.a. veranderd. Ten eerste vond ik het wat vreemd dat de ruimte zich op de 4de verdieping bevindt. security heb ik niet gezien, we warebn te gast bij een van de managers, maar ik denk dat dat wel ok zit. Verder een volle, nette, goed gekoelde ruimte. Gewoon een mooie colo. Ik kan niks zeggen over de verbindingen, we hebben alleen gekeken naar de colo maar nooit met hen in zee gegaan.

En waarom zit ik zon mega verhaal te typen.

Verwijderd

:) dat bedoel ik maar toen ik in de colo kwam zag ik 3 kasten staan van proserve en toch een aardig aantal cobalts. Zekers tot in de 45 a 60 vermoed ik. Dus het bedrijf is opzich goed ze staan alleen bij de verkeerde. Maar dat snapt die eigenaar niet helemaal.

Dat word zijn ondergang nog. Lijkt me logisch een ruimte die er niet uitziet en een lastige verbinding. En dat cybercomm een tweede ruimte krijgt is ook nog te verwaarlozen. Aangezien hun grootste klanten bij hun opzeggen.

En aangezien ik ook niet zal stil zitten omdat ik toevallig weet welke potentiele klanten uit het buitenland staan te wachten totdat ze naar CyberComm toe gaan, die ik netjes door speel aan de in andere posts benoemde partijen die een veel betere aanbieding kunnen doen en dat bekrachtigd met wat ervaringen van andere hosts die ooit bij CyberComm stonden zal die tweede ruimte een loos object zijn.

:)

Teach Them...

• _serial_

_serial_

and there was silence

Op donderdag 12 juli 2001 08:22 schreef Magio het volgende:

[..]

toevallig was ik vorige week nog in de cybercomm colo. IK weet niet waar Proserve die raqs neergezet heeft, maar niet in dat rack wat ze daar hebben. Ik gok op een stuk of 10 Raq's en een 2 of 3 andere bakken.

Dus of je wordt flink voorgelogen, of je probeert Proserve in een goed daglisht te stellen. Hee het eerste kan al niet, want je bent er zelf geweest dus heb je het aantal raqjes ook al gezien.

Genoeg flame, als je eigenaar bent van Prozerve, dan moet je hier niet over je eigen bedrijf posten....

Anyway, ik heb een bak bij Level(3) en een paar bij Cybercomm.

Level3 : Goeie security, je kom er echt niet binnen. Goede airco. Eigenlijk ziet de hele colo er geweldig uit. Maar toch ga ik weg. Ik heb zoooo verschrikkelijk veel problemen gehad met de verbinding. Elke avond een 3 of 4 smsjes dat me bak onbereikbaar was. Gemiddelde pings van 60 ms (op een hele dag gemeten).

Cybercomm : Ik vind de colo minder als die van Level3. De airo is ook prima ok, maar security is minder, je kan zo de deur in lopen (kraak hem wel even) van nr 72 terwijl security op nr 60 zit. Dan nog even voorbij het tuinhekje wat erachter staat en dan enkel een ruitje intikken en je bent binnen. Ok ok, het is vast niet zo makkelijk, maar ik hoop dat ze in hun nieuwe colo-ruimte dat iets beter aanpakken. In de ruimte zelf is een rommel. Ze hebben letterlijk cross-cables lopen van ene kast naar de andere. De verbinding is normaal gesproken gewoon goed en snel. Als ze er niet uitliggen tenminste. In de nieuwe colo zal dat alleen maar beter worden, ze krijgen dan een 1Gbit peering naar AMS-IX, plus er zal een ring aangelegd worden naar de oude colo, dus dat bevorderd de backup weer.

UUNet : Ben ik ongeveer anderhalf jaar geleden geweest, dus misschien er al e.e.a. veranderd. Ten eerste vond ik het wat vreemd dat de ruimte zich op de 4de verdieping bevindt. security heb ik niet gezien, we warebn te gast bij een van de managers, maar ik denk dat dat wel ok zit. Verder een volle, nette, goed gekoelde ruimte. Gewoon een mooie colo. Ik kan niks zeggen over de verbindingen, we hebben alleen gekeken naar de colo maar nooit met hen in zee gegaan.

En waarom zit ik zon mega verhaal te typen.
Ik ben geen EIGENAAR van proserve, ik ben slechts een klant, en ik ben een keer op uitnodiging van proserve wezen kijken in de colo van cybercomm, ik heb gezien dat ze ongeveer 3 kasten met cobalts raqs hebben in tegenstelling wat jij gezien hebt. ik denk dat hier dus echt geen sprake is van voorliegen.

signed
_serial_

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 09:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ben geen EIGENAAR van proserve, ik ben slechts een klant, en ik ben een keer op uitnodiging van proserve wezen kijken in de colo van cybercomm, ik heb gezien dat ze ongeveer 3 kasten met cobalts raqs hebben in tegenstelling wat jij gezien hebt. ik denk dat hier dus echt geen sprake is van voorliegen.

signed
_serial_
ok ok, sorry voor de snelle beschuldiging. Ik was daar, kast van Proserve staat op een hoek. Daarnaast staat al een kast van Denit, daarnaast weer van een ander. Ik ken de jongens van Proserve toevallig ... 3 kasten klinkt mij heeeeel vreemd in de oren

• _serial_

_serial_

and there was silence

Op donderdag 12 juli 2001 07:56 schreef NewAgePerformance het volgende:

[..]

Zo en nu mag het topic van mij kut worden want leugens daar hou ik niet van!
ehm jouw topic ? volgens mij is dat gepost door kroked of zijn jullie dezelfde ?

Verwijderd

Stonden in ieder geval 3 kasten met stickers erop van proserve (4 eigenlijk) 3 kasten helemaal achterin (met 1 lege kast) en 1 kast de voorlaatste rij ook met ProServe erop :)

• _serial_

_serial_

and there was silence

Op donderdag 12 juli 2001 09:46 schreef Magio het volgende:

[..]

ok ok, sorry voor de snelle beschuldiging. Ik was daar, kast van Proserve staat op een hoek. Daarnaast staat al een kast van Denit, daarnaast weer van een ander. Ik ken de jongens van Proserve toevallig ... 3 kasten klinkt mij heeeeel vreemd in de oren
er staat een 60x80 kast op de hoek, en op de achterste rij staan er 4 kasten van ze, go and loook

greets
_serial_

• _serial_

_serial_

and there was silence

Op donderdag 12 juli 2001 09:37 schreef NewAgePerformance het volgende:
:) dat bedoel ik maar toen ik in de colo kwam zag ik 3 kasten staan van proserve en toch een aardig aantal cobalts. Zekers tot in de 45 a 60 vermoed ik. Dus het bedrijf is opzich goed ze staan alleen bij de verkeerde. Maar dat snapt die eigenaar niet helemaal.

Dat word zijn ondergang nog. Lijkt me logisch een ruimte die er niet uitziet en een lastige verbinding. En dat cybercomm een tweede ruimte krijgt is ook nog te verwaarlozen. Aangezien hun grootste klanten bij hun opzeggen.

En aangezien ik ook niet zal stil zitten omdat ik toevallig weet welke potentiele klanten uit het buitenland staan te wachten totdat ze naar CyberComm toe gaan, die ik netjes door speel aan de in andere posts benoemde partijen die een veel betere aanbieding kunnen doen en dat bekrachtigd met wat ervaringen van andere hosts die ooit bij CyberComm stonden zal die tweede ruimte een loos object zijn.

:)

Teach Them...
Een bedrijf heeft gelukkig altijd nog de keuze om zelf een co-locatie te zoeken voor hun eigen apparatuur. Als dat niet zo zou zijn en ze zouden gedwongen/gestalked worden door welke andere partij dan ook zou dat een slechte zaak zijn. gelukkig leven we in nederland en kan dat allemaal.

Als iets niet meer bevalt ga je naar een ander en so be it.

over een 2e ruimte weet ik niets, en zal ik me ook niet over uit gaan laten

Greets
_serial_

• _serial_

_serial_

and there was silence

Op donderdag 12 juli 2001 08:01 schreef NewAgePerformance het volgende:
Pffffff serial heeft nog maar 2 posts potverdrie hee zou die dat moeten doen toevallig vriendje van een vriendje.... :r smerig luchtje hangt eraan.
Naar mijn idee zijn het aantal posts niet relevant voor het vormen van een mening.

Verwijderd

Dat is inderdaad "niet" zo maar het lijkt ineens omdat dat proserve het te heet krijgt dat jij als een engel uit de hemel komt vallen :) Vind ik wel enige relevantie hebben ten behoeve van de betrouwbaarheid van jouw mening!

Maar goed mijn mening is ook niet alles. Ik heb gewoon een hekel aan alles wat relateerd tot CyberComm. Komt door verhalen van mijn vrienden en zakenrelaties.

• _serial_

_serial_

and there was silence

Op donderdag 12 juli 2001 10:04 schreef NewAgePerformance het volgende:
Dat is inderdaad "niet" zo maar het lijkt ineens omdat dat proserve het te heet krijgt dat jij als een engel uit de hemel komt vallen :) Vind ik wel enige relevantie hebben ten behoeve van de betrouwbaarheid van jouw mening!

Maar goed mijn mening is ook niet alles. Ik heb gewoon een hekel aan alles wat relateerd tot CyberComm. Komt door verhalen van mijn vrienden en zakenrelaties.
Wat mij opvalt is dat je het nogal erg opneemt in elke posting voor Trueserver, werk je voor die lui ofzo ?

just my 2 cents

_serial_

Verwijderd

Nee helaas ik ben een colo klant moet ze te vriend houden :)

• The Source
Op woensdag 11 juli 2001 22:23 schreef The Source het volgende:

[persoonlijke noot]
Ondanks dat ik het hoop vraag ik me af hoe lang dit topic goed blijft gaan. suc6
:Z Gister om 22u schreef ik dat nog maar nu is het alweer gezellig >:)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het lijkt me inderdaad beter dat we ter zake blijven in deze toch best wel informatieve thread :) .

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

bdw: Pair (waar t.net ooit gehost werd en o.a. Tommies Hardewaren Gids is ondergebracht) heeft hun Cisco troep vervangen door zo'n mooie Juniper M20 (TrueServer heeft er ook eentje):
On the external side, we had graduated from the Cisco 2501 to the 7010 to
the 7507. Although very flexible and powerful, the Cisco routing
equipment had a serious shortcoming. Under extreme conditions, such as
the level of traffic sustained during a denial-of-service attack, the
router would often become unresponsive or even crash. Some of the
switches were exhibiting similar problems under certain conditions.

[...] We have migrated our core switching to the Foundry Networks BigIron
platform, which provides wire-speed Gigabit Ethernet ports in a scalable
chassis, with all of the redundancy and routing features we require. On
the external side, we have deployed Juniper M20's to replace our aging
Cisco 7507 equipment. Juniper routers handle wire-speed traffic up to the
highest speeds commercially deployed - OC-192c, a staggering
10,000,000,000 bits/second.
[img]"http://www.pair.com/i/21a.jpg"[/img]

Zo'n soort plaatje komt me bekend voor :).

Verwijderd

Oef..... Zo mooi zijn die! Ik krijg er telkens de bibbers van. Ik had nooit verwacht dat een concurent in routers maken ooit zo stabiel en snel zou worden. Vind die junipers mooi klein en extreem snel!

Verwijderd

Heeft iemand nog wat te zeggen ove NXS colo? Daar ben ik geintresseerd in

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 20:10 schreef NewAgePerformance het volgende:
......

Voor de rest tja er zijn de grote partijen of de extreem dure partijen. Ja NXS zou ik nog kunnen noemen. Zeer fijne mensen ook. Minder profi ruimte maar het gaat meestal om service en netwerk. En als het bij NXS draait, draait het ook goed.

...........

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de ruimte van InterConnect in Den Bosch? En die van IPD in Roosendaal??

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 14:10 schreef Magio het volgende:
Heeft iemand ervaring met de ruimte van InterConnect in Den Bosch? En die van IPD in Roosendaal??
ipd zoek ff in de search, daar staat volgens mij een nogal negatief stukje over hier ergens.

• _serial_

_serial_

and there was silence

bij ipd wil je niet staan, daar staat je server in ikea stellingkasten, en als je/een server wilt ophalen staat ie al ingepakt klaar zonder eventjes netjes geshutdowned te zijn..bovendien is de klimaatbeheersing en clue niveau enorm beneden peil

greets
_serial_

Verwijderd

Oops Thx newage. ik ben blind ;-)

• The Source
Geen ervaring met IPD maar ze spammen gruwelijk en ze hebben ook van die telefonische verkopers (gouden regel = 1 op 10) die je nogal eens lastig vallen.

Dit is een foto van hun ruimte:

Afbeeldingslocatie: http://www.i-p-d.nl/dedipd/ipd-eu-nl.jpg

Volgens mij mag je daar geen 19" racks plaatsen ofzo :)

Verwijderd

Dat vind ik wel wreed zo een ruimte :)

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 17:43 schreef NewAgePerformance het volgende:
Dat vind ik wel wreed zo een ruimte :)
met het juiste licht effect kun je j egien thuis netwerkje al kick ass maken op een foto... ik vraag me af hoe realistisch die foto is ten opzichte van de werkelijkheid...

is er wel is iemand geweest bij ipd? ik kan nl ook wel me eige server ruimte simuleren met een goed bewerkte foto:)

waarom hebben ze trouwens alleen maar kasten en geen racks?

bovendien hebben ze wel bruut veel servers, kan me bijna niet voorstellen dat dat echt zo is, als ik zo ff vlug tel zit je al tegen de 400 servers aan...dus gigantisch veel vhosts...volgens mij heeft vuurwerk enzo er nog minder

• HGM
  • Niet online

HGM

Op donderdag 12 juli 2001 19:29 schreef Kertje het volgende:

[..]

met het juiste licht effect kun je j egien thuis netwerkje al kick ass maken op een foto... ik vraag me af hoe realistisch die foto is ten opzichte van de werkelijkheid...

is er wel is iemand geweest bij ipd? ik kan nl ook wel me eige server ruimte simuleren met een goed bewerkte foto:)

waarom hebben ze trouwens alleen maar kasten en geen racks?

bovendien hebben ze wel bruut veel servers, kan me bijna niet voorstellen dat dat echt zo is, als ik zo ff vlug tel zit je al tegen de 400 servers aan...dus gigantisch veel vhosts...volgens mij heeft vuurwerk enzo er nog minder
Misschien is dit gewoon de winkel waar ze PC kasten verkopen??

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 20:15 schreef HGM het volgende:

[..]

Misschien is dit gewoon de winkel waar ze PC kasten verkopen??
:D

• The Source
Op donderdag 12 juli 2001 19:29 schreef Kertje het volgende:

Ik denk da moet ik proberen... mijn thuisnet werk kickass maken. Ik trek photoshop open, jat wat foto's, vrml mijn kamer ff... nog het juiste lichteffect erop (en een flare uiteraard!) en toen was mijn gesimuleerde server ruimte klaar! Echt kei makkelijk...

Afbeeldingslocatie: http://www.synrg.nl/construction/serveropmijnkamer.jpg

Diepte in mijn kamer was een beetje moeilijk maar toen heb ik een gat in de vloer gemaakt. Die 19" racks daar lijkt aan gebeten maar dat heeft een of andere dronken kameel gedaan.

Nou.. wie wil er in mijn serverpark komen staan? :)

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Op donderdag 12 juli 2001 22:32 schreef The Source het volgende:

[..]

[afbeelding]

Als je nu geen reacties krijgt, wil ik die paarse en/of blauwe kastjes wel voor een zacht prijsje van je overnemen.

Verwijderd

Helaas dat is volgens mij synrg propertie :) of was het ......... ?!

Verwijderd

[..]
kick ass :)

• Peerke
  • Niet online

Peerke

[..]
En toen was mijn server ruimte klaar!

[afbeelding]

Ikke, ikke !!!! Waar kan ik 'm vinden, in Highloon-city, of in Bels? >:)

Modjes in action !!

-- © 2

• The Source
Peerke > In Bels uiteraard :)

Maar weer een beetje ontopic verder. Wat mij interessant lijkt is een lijstje van welke hosters in welk netwerk staan. Uiteraard heb ik het dan over de grotere bedrijven. Ja ja, ik weet hoe traceroute werkt :) maar is er niet zo'n lijst voorhanden?

• Mark
Op vrijdag 13 juli 2001 02:32 schreef The Source het volgende:
Peerke > In Bels uiteraard :)

Maar weer een beetje ontopic verder. Wat mij interessant lijkt is een lijstje van welke hosters in welk netwerk staan. Uiteraard heb ik het dan over de grotere bedrijven. Ja ja, ik weet hoe traceroute werkt :) maar is er niet zo'n lijst voorhanden?
Als je je verveelt mag je er wel een site voor maken, lijkt mij opzich ook wel makkelijk.
Er is ooit eerder iemand met het idee gekomen om een site te maken met ervaringen van providers enzo. Ikzelf vind www.webhosters.nl een beetje te weinig informatie geven over een groot aantal zaken.
Zijn er misschien meer mensen met ideeen hierover ?

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Op vrijdag 13 juli 2001 15:01 schreef RedRoon het volgende:

[..]

Als je je verveelt mag je er wel een site voor maken, lijkt mij opzich ook wel makkelijk.
Er is ooit eerder iemand met het idee gekomen om een site te maken met ervaringen van providers enzo. Ikzelf vind www.webhosters.nl een beetje te weinig informatie geven over een groot aantal zaken.
Zijn er misschien meer mensen met ideeen hierover ?
Ja, misschien even een nieuw topic openen hier op WHS, waar we in kunnen brainstormen? Werkte toendertijd ook met het Topic van Sproggle & ik geopend hebben m.b.t. de FAQ.

Dan kan je in zo'n lijstje ook meteen opmaken wie waar staat e.d. , of ze RIPE-LIR zijn, of ze evt. een eigen AS hebben, of ze SIDN lid zijn, etc, etc.

En het moet natuurlijk onafhankelijk zijn ... :) Maar ik ben er wel voor in, en ik weet zeker dat Sproggle er ook wel voor in is (hij's op vakantie nl).

Modjes in action !!

-- © 2

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 17:08 schreef Peerke het volgende:

[..]

Ja, misschien even een nieuw topic openen hier op WHS, waar we in kunnen brainstormen? Werkte toendertijd ook met het Topic van Sproggle & ik geopend hebben m.b.t. de FAQ.

Dan kan je in zo'n lijstje ook meteen opmaken wie waar staat e.d. , of ze RIPE-LIR zijn, of ze evt. een eigen AS hebben, of ze SIDN lid zijn, etc, etc.

En het moet natuurlijk onafhankelijk zijn ... :) Maar ik ben er wel voor in, en ik weet zeker dat Sproggle er ook wel voor in is (hij's op vakantie nl).
Wie wil er concreet mee beginnen?? Ik zie er wel wat in. Ik denk zelf aan een veel grotere site als webhosters. Een soort webhosters met de uitgebreid met de features die jullie zeiden. Wie geinteresseerd is ICQ 78921497.

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 17:17 schreef Magio het volgende:

[..]

Wie wil er concreet mee beginnen?? Ik zie er wel wat in. Ik denk zelf aan een veel grotere site als webhosters. Een soort webhosters met de uitgebreid met de features die jullie zeiden. Wie geinteresseerd is ICQ 78921497.
ik heb absoluut interesse:) add mij maar tot het evt lijstje

• Mark
* Mark dus ook..... ;)

Als je zoiets met een stel aanpakt kan het best werken (dus niet alleen maar Trueserver mensen >:)

• The Source
Op vrijdag 13 juli 2001 17:08 schreef Peerke het volgende:
ik weet zeker dat Sproggle er ook wel voor in is (hij's op vakantie nl).
Oh, daarom krijg ik geen ICQ'tjes meer dat er weer een schroevendraaier in mijn server is gevallen met kortsluiting als gevolg :)

Maar ff zonder gein. Een tijdje geleden was er ook een topic over een blacklist van wanbetalers, die van host naar host jumpen zonder de rekening te betalen. Dit idee sluit hier ook bij aan. Dus een soort hosting belangen organisatie, tenminste zoiets is er nog niet.

Verwijderd

ik vind zo'n idee best wel interessant, als iemand ff met iets concreets komt (wil ik ook wel doen) kunnen we misschien is kijken of er serieus iets van te maken valt met een aantal lui?

Verwijderd

ok, ik neem aan dat de meeste icq hebben, icq me dan even op 78921497, dan zetten we even een listje op van mensen die mee willen doen en dan gaan we taken enzo verdelen.

Verwijderd

shit, ik heb net iemand weggeklikt met icq. Ik weet niet meer wie, msg was : Ik wil mij beze opgeven voor je lijstje...sorry graag even opnieuw een message sture.

thx !

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Op vrijdag 13 juli 2001 21:04 schreef Magio het volgende:
ok, ik neem aan dat de meeste icq hebben, icq me dan even op 78921497, dan zetten we even een listje op van mensen die mee willen doen en dan gaan we taken enzo verdelen.
Misschien een idee om een (private?) forumpje online te knallen waar we in kunnen brainstormen e.d. ...?

Modjes in action !!

-- © 2

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Op zaterdag 14 juli 2001 01:03 schreef Peerke het volgende:

[..]

Misschien een idee om een (private?) forumpje online te knallen waar we in kunnen brainstormen e.d. ...?
Laat maar, ik heb er al lucht van gekregen ;)

Modjes in action !!

-- © 2

• PanMan
  • Laatst online: 22-02 15:29

PanMan

Spun!

Watvoor info zouden jullie erbij willen zien, bij www.webhosters.nl ??
Daar ben ik ERG benieuwd naar. Ik heb een deel van de realisatie van webhosters.nl gedaan. En misschien is het dus simpeler om die site uit te breiden, dan om een compleet nieuwe site te beginnen.
Greetz,
PanMan.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Er mist van alles aaan webhosters:

-Niemand controleerd de pakketten
-Jullie bedrijven obeperkt dataverkeer invullen. Dit bestaat niet, maar dat heeft een groot deel niet door dus daar moet je voor waarschuwen.
-Staat vol met reclame
-Persoonlijke ervaringen worden door niemand gechecked
-Door de bomen zie je het bos niet meer staan.

Etc. etc.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

Onbeperkt dataverkeer bestaat ook niet, maar je kunt het afknijpen zodat 't niet meer kan dan waarvoor ze betalen, bijv op 1mbit..

Is leuk voor een gewone website toch? :)

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 20:27 schreef j3p het volgende:
Onbeperkt dataverkeer bestaat ook niet, maar je kunt het afknijpen zodat 't niet meer kan dan waarvoor ze betalen, bijv op 1mbit..

Is leuk voor een gewone website toch? :)
Of te wel je zegt het al onbeperkt bestaat niet. En afknijpen is dus ook niet onbeperkt. Kan immers niet meer door dan bijv 1 mbit. En je krijgt zo'n verbinding echt niet per virtualhost hoor, was het maar zo.....

• Mark
Op zaterdag 14 juli 2001 20:43 schreef Rats het volgende:

[..]

Of te wel je zegt het al onbeperkt bestaat niet. En afknijpen is dus ook niet onbeperkt. Kan immers niet meer door dan bijv 1 mbit. En je krijgt zo'n verbinding echt niet per virtualhost hoor, was het maar zo.....
Ooit van mod_throttle gehoord ???

En als je ze jou een bandbreedte geven van 1mbit/s dan heb je wel unlimited dataverkeer.
Bedrijven die zeggen dat je unlimited hebt doelen dan over de hoeveelheid data die je over het lijntje mag halen (al is dit altijd volgens een Fair Use Policy).
Als je zegt dat 1 mbit/s ook al een datalimiet is, dan heb je altijd een datalimiet, namelijk de maximale uplink naar de router van je ISP (100 Mbit meestal).

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 20:50 schreef RedRoon het volgende:

[..]

Ooit van mod_throttle gehoord ???

En als je ze jou een bandbreedte geven van 1mbit/s dan heb je wel unlimited dataverkeer.
Bedrijven die zeggen dat je unlimited hebt doelen dan over de hoeveelheid data die je over het lijntje mag halen (al is dit altijd volgens een Fair Use Policy).
Als je zegt dat 1 mbit/s ook al een datalimiet is, dan heb je altijd een datalimiet, namelijk de maximale uplink naar de router van je ISP (100 Mbit meestal).
Inderdaad dan is er dus ook een datalimiet. Want je kan gewoon niet meer data verstoken per maand dan dat er door heen kan.\

Verder mod_throttle die beperkt de hoeveelheid data die je kan verstoken, of te wel dan heb je een limiet en sinds wanneer is een limiet onbeperkt? Idd nooit!

Wat betreft onbeperkt bij webhosts klopt het dat wat HPC zegt. Klanten kijken daar 9 van de 10 x niet naar de regels dus de FUP en gaan er dus echt vanuit dat ze zoveel dataverkeer kunnen verstoken als ze willen. Of te wel het woord onbeperkt is zo misleidend als wat.

[edit]spelfout

• PanMan
  • Laatst online: 22-02 15:29

PanMan

Spun!

Op zaterdag 14 juli 2001 20:23 schreef HPC het volgende:

Er mist van alles aaan webhosters:
-Niemand controleerd de pakketten

Dat is waar, we gaan er vanuit dat providers 'eerlijk' zijn, ook omdat het lastig is ruim 1500 pakketten op echtheid te controleren. Wel denken we erover om iets te maken wat webhosters herrinert aan de pakketten die ze hebben staan, en ze zo vraagt ze up to date te houden.
Misschien is het ook een goed plan om bij pakketten een knop "Klopt niet" te maken, waarna er door het beheer naar zo'n pakket gekeken kan worden.

-Jullie bedrijven obeperkt dataverkeer invullen. Dit bestaat niet, maar dat heeft een groot deel niet door dus daar moet je voor waarschuwen.

Daar heb je wel een beetje gelijk in, ik zal het er eens over hebben.

-Staat vol met reclame

Ook waar, maar, waar denk je dat de inkomsten anders vandaan moeten komen? Er wordt redelijk wat werk in gestoken, en het is gewoon langzamerhand te groot om dat er allemaal gratis even bij te doen.
Zo ben ik b.v. ingehuurd om de hele site om te bouwen naar PHP, dat was veel werk, iets te veel om zo even gratis te doen. Moonshot betaalt mij met de inkomsten van de reclame.
Op sites als Tweakers staat toch ook reclame om de kosten te dekken??

-Persoonlijke ervaringen worden door niemand gechecked

Dat is niet waar, elke pers.erv. word bekeken voor hij in het systeem verschijnt.

-Door de bomen zie je het bos niet meer staan.

Hoe bedoel je dat? Ik vind dat je vrij gericht op bepaalde zaken kan zoeken.
Ik zag dat je me ookal op ICQ had gecontact, ik hoop dat dit er toe gaat lijden dat webhosters NOG beter aan jullie wensen voldoet :)

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Ik denk je nu een beetje te laat bent met je reactie op klachten van gebruikers. Ik weet dat er eerder geklaagd is, maar nu er een concurrent aan zit te komen, ga je ineens reageren. Ik vind dat je nu te laat bent.

Nog even over de reacties : ik kreeg van de week een mailtje van een klant dat zij een reactie had geplaatst op je site, maar dat het na een maand er nog niet op stond. Contact gehad met heer Uittenboogaard en het zou dezelfde middag nog gefixt zijn, hij was bijzonder aardig omdat ik een vaste banner bestelde, maar nee hoor, niks te zien.

Verwijderd

Klanten kijken daar 9 van de 10 x niet naar de regels dus de FUP en gaan er dus echt vanuit dat ze zoveel dataverkeer kunnen verstoken als ze willen.
Ik neem toch aan dat als je een overeenkomst ondertekend dat je die leest?

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 15:25 schreef Tredecim het volgende:

[..]

Ik neem toch aan dat als je een overeenkomst ondertekend dat je die leest?
Ja das ook een beetje slordigheid van de klant.
Maar ik vind wel dat de hoster duidelijk moet zijn in zijn fair use policy dus wel een geschatte grens of voorwaarde aangeven.

Maargoed, onbeperkt blijft misleidend

Verwijderd

ik ben pas verhuisd van energys (UPC gebouwen) in Nederland naar KPN in Belgie (Vilvoorde).

Ping is beter , van 47 naar 27.

Beveiliging stelde bij UPC NIKS voor, je kon zo met je pasje naar binnen en er kraaide geen haan naar wie of wat mee naar binnen ging.
Je kon dus perfect souvenirtjes meenemen moest je slecht gezind zijn...

Ten tweede was de serverroom meer dan 25°C, je kan je voorstellen wat dat geeft in de rack zelf ... ik heb het niet gemeten maar ik schat iets van een 35°C.
Niet echt cool he ?

De verhuis van 16 servers was gedaan op 4 uur.
Aangekomen bij KPN keken we op van de veiligheid. Pasjes overal en wanneer je naar de wc ging kwam er net geen bewaker mee.

Ook in de serverroom max security, altijd een babysit erbij, ten eerste staan alle kasten gegroepeerd en ingesloten in een kooi, daarna moet je nog eerst de sleutel hebben van je kast.

Dus algemeen KPN is duur , een feit maar op gebied van professionaliteit, beveiliging en roomtemperatuur een absolute "up"grade.

:O

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 21:15 schreef Rats het volgende:
[..]
Wat betreft onbeperkt bij webhosts klopt het dat wat HPC zegt.
[..]
Gaat ie lekker Noël? :? :r

Rats == HPC == Noël Elsten == een beetje schizofreen? ;)

Verwijderd

Gespleten persoonlijkheid :)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op zondag 15 juli 2001 19:00 schreef xfiles het volgende:

Dus algemeen KPN is duur , een feit maar op gebied van professionaliteit, beveiliging en roomtemperatuur een absolute "up"grade.
Ik heb gehoord van iemand dat er werkt dat vast personeel er zelfs niet inkomt als ze hun badge thuis vergeten zijn. Dan kunnen ze er terug om.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 19:38 schreef Sneeuwpop het volgende:

[..]

Gaat ie lekker Noël? :? :r

Rats == HPC == Noël Elsten == een beetje schizofreen? ;)
rofl, jah volgens mij lopen er sowieso veel hier met 2 of 3 nicks...die lopen dan elkaars argumenten de hemel in te prijzen waardoor ze slim lijken ;)

• The Source
Op maandag 16 juli 2001 02:03 schreef Kertje het volgende:

rofl, jah volgens mij lopen er sowieso veel hier met 2 of 3 nicks...die lopen dan elkaars argumenten de hemel in te prijzen waardoor ze slim lijken ;)
Kertje, jij mag wel toegeven dat je ook onder je nick Femme rondloopt op GoT :)

Het wordt tijd dat er eens restricties komen op IP's en username gebruik. Misschien val ik dan ook nog wel ooit door de mand >:)

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 09:04 schreef The Source het volgende:

[..]

Kertje, jij mag wel toegeven dat je ook onder je nick Femme rondloopt op GoT :)
shhh hoe de f*q weet jij dat?!

restricties zijn overgens onmogelijk lijkt me, ik en 99% van de lui hier kunnen in notime een ander ip nemen, daarbij heeft niet iedereen een static IP...filteren op cookies zou nog kunnen maar ook die kun je verwijderen...dan heb je nog aanmelding op e-mail adres...maar die tijd is ook voorbij dat iedereen 1 mail adres, van alleen zijn provider had :)

Verwijderd

nu heb ik 1 vraagje we wete dat de ruimte zo rond de 20 grade wordt gehouden maar hoe zit het met de luchtvochtigheid rond hoeveel procent mag deze liggen?

want te droge lucht = statische elektriciteit en te natte lucht(vochtige) geeft kans op kortsluitingen iemand raad?

Verwijderd

Dit is totaal niet relevant voor een versteende, middeleeuwse discussie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.