Dutchtone bereik

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57
Hallo !
Ik ben van plan om een dutchtone abo te nemen. Ik heb nu KPN, maar wordt een beetje gek van het telkens opwaarderen :(
Ik heb de search even gebruikt, maar ik kom er niet achter, Wat de gemiddelde persoon voor een bereik heeft.
Kunnen jullie hier posten, in welke omgeving jullie wonen en of het bereik goed/slecht is ?
Alvast bedankt ! :)

Verwijderd

misschien moet je eens op de dutchtone site kijken waar je wel en geen bereik hebt ? word beetje opsomtopic anders lijkt me :?

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In Rotterdam en omgeving is het bereik prima, verleden jaar was ik in drente (Assen) ook goed bereik, maar vakantie in Zeeland pas, bereik was :r :r

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 22:46

ALH

Eindhoven is echt verschrikkelijk, dan kan je beter Telfort nemen want dat is ook niet zo duur :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• LeonT
  • Niet online
Op woensdag 11 juli 2001 17:11 schreef ALH het volgende:
Eindhoven is echt verschrikkelijk, dan kan je beter Telfort nemen want dat is ook niet zo duur :)
En telfort heeft volgens mij een overeenkomst met libertel, in gebieden waar telfort geen ontvangst heeft.

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 17:12 schreef LeonT het volgende:

[..]

En telfort heeft volgens mij een overeenkomst met libertel, in gebieden waar telfort geen ontvangst heeft.
is al afgelopen wel beetje bij de les blijven he ;)

• superjoost
Op woensdag 11 juli 2001 17:12 schreef LeonT het volgende:

[..]

Dit soort dingen hoor ik wel vaker. Ook dat Dutchtone zo'n compromis met libertel heeft. Ik vind het alleen heel vaag. Waar zou ik die keiharde info kunnen vinden ?

• LeonT
  • Niet online
Op woensdag 11 juli 2001 17:14 schreef superjoost het volgende:

[..]

Dit soort dingen hoor ik wel vaker. Ook dat Dutchtone zo'n compromis met libertel heeft. Ik vind het alleen heel vaag. Waar zou ik die keiharde info kunnen vinden ?
Telfort's GSM netwerk landelijk dekkend

De overeenkomst met Libertel wordt gefaseerd opgezegd. Dit betekent voor u als klant, dat in de gebieden waar u nu ook soms via Libertel belt (waar de naam Libertel op uw scherm verschijnt), u voortaan alleen via Telfort kunt bellen. Mocht u uw telefoon standaard hebben ingesteld op het Libertel-netwerk, dan verzoeken wij u per heden het Telfort-netwerk te kiezen.
Hoewel wij uiteraard alles in het werk stellen om deze overgang vlekkeloos te laten verlopen, is het mogelijk dat u hiervan tijdelijk enige hinder kunt ondervinden. Wij proberen dit tot het uiterste minimum te beperken.

Telfort werkt continu aan het verder uitbouwen van haar netwerk. Alleen al het afgelopen jaar heeft Telfort haar zendmasten verdubbeld. Meer dan 97% van de Nederlandse populatie heeft Telfort dekking. Hiermee biedt Telfort een landelijk dekkend netwerk dat gelijkwaardig is aan alle andere aanbieders. Eind juni zal naar verwachting 98.9% van de bevolking Telfort dekking hebben.

Voor vragen over ons netwerk en de beëindiging van de overeenkomst met Libertel kunt u contact opnemen met de Telfort.
http://www.telfort.nl/clusterindex.jsp?Node_ID=59 hier dus.

Maar mafiasven heeft idd gelijk. Terwijl ik iemand met Telfort abbo tijdens de vakantie in Zeeland toch echt met libertel heb zien bellen :?

[update]
mafiasven heeft toch niet helemaal gelijk dus: http://www.telfort.nl/clusterindex.jsp?Node_ID=2318
Hoe lang duurt het proces?
Het GROOTSTE deel van Nederland is al overgeschakeld. Dit is goed verlopen. De meeste klanten ondervinden geen enkele hinder. Voor klanten die tijdelijk problemen ondervinden verwachten we dat deze zeer beperkt en van zeer korte duur zijn.
ik wist dat ik toch nog een beetje gelijk had. :)

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 17:17 schreef LeonT het volgende:

[..]

[..]

http://www.telfort.nl/clusterindex.jsp?Node_ID=59 hier dus.

Maar mafiasven heeft idd gelijk. Terwijl ik iemand met Telfort abbo tijdens de vakantie in Zeeland toch echt met libertel heb zien bellen :?
dat zijn dan nog grote uitzonderingen want tis nu bijna helemaal over met die overeenkomst tussen libertel en telfort

• superjoost
Maar nu mijn vraag:
Wie heeft er goeie en wie slechte ervaringen met Dutchtone ?

• LeonT
  • Niet online
Op woensdag 11 juli 2001 17:24 schreef superjoost het volgende:
Maar nu mijn vraag:
Wie heeft er goeie en wie slechte ervaringen met Dutchtone ?
Goede, omdat ik 99% van het jaar in omgeving van Rotterdam rondhang en daar goed bereik is, alleen die slechte ervaring in Zeeland (Renesse).

Verwijderd

ik woon in Venlo (limburg) en heb een Dutchtone abonnement en heb echt prima bereik ook goed bereik in het buitenland trouwens

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 18:32 schreef JAP het volgende:
en heb echt prima bereik ook goed bereik in het buitenland trouwens
buitenland zit op andere provider staat los van dutchtone ;)

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op woensdag 11 juli 2001 18:32 schreef JAP het volgende:
ik woon in Venlo (limburg) en heb een Dutchtone abonnement en heb echt prima bereik ook goed bereik in het buitenland trouwens
Idd, venlo doet het goed, omstreken ook (Grubbenvorst, Arcen ed.). Maastricht en omstreken doet het ook goed, Sittard en Roermond en Heerlen ook... :7 Limburg is dus wel veilig denk ik... :)

.... Ik weet het ook niet

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Enkhuizen, Medemblik en omgevingen goed bereik, Andijk wat minder. Enkhuizen-Amsterdam CS en alle tussengelegen stations ;) goede ontvangst. Telfort en Ben zeer slecht in omgeving A'dam Amstel.

• Marici
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Sinds december heb ik een prepaid dutchtone telefoontje. In het begin wat problemen gehad, nu niet meer. Ik woon op de Veluwe, daar is het bereik perfect. Verder kom ik regelmatig in Rotterdam en Utrecht, daar heb ik ook altijd alle 5 de blokjes op mijn nokia-tje :)
Enne, over zeeland... op Schouwen-Duivenland heb ik tegenwoordig een perfect bereik hoor! :) Persoonlijk vind ik Dutchtone een perfecte provider! Ook de enige provider waar je sms-jes gewoon van je belminuten afgaan, en niet apart afgerekend hoeven te worden...

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchtone.nl/diensten/overige/dekking/media/dekkingkaart_consument.gif

Tenminste 97% van de Nederlandse bevolking kan bellen met Dutchtone. De ontvangst kan beïnvloed worden door atmosferische storingen en fysieke obstakels waarop Dutchtone geen invloed heeft. Dutchtone blijft werken aan de continue verbetering van zijn netwerk.

Na 5 minuten zoeken op de site van Dutchtone...

Verwijderd

Zowat het hele oosten van Coevorden tot Eibergen en Deventer is D* niks behalve in de plaatsen zelf.

Telfort veel betere keus ook al is het roamen op Libertel op veel plekken niet meer mogelijk, eigen netwerk is prima.

Verwijderd

Hehe ik zou geen Dutchtone Abonnement nemen, ondersteunt zo bv geen regio code, slecht bereik hier (randstad), als je bereik (denkt te hebben) je doet je gsm in je broek, flits, geen bereik meer, nee blijf maar bij KPN :P of ga naar Libertel

• LeonT
  • Niet online
Op woensdag 11 juli 2001 18:50 schreef Pizzaman het volgende:
[afbeelding]

Tenminste 97% van de Nederlandse bevolking kan bellen met Dutchtone. De ontvangst kan beïnvloed worden door atmosferische storingen en fysieke obstakels waarop Dutchtone geen invloed heeft. Dutchtone blijft werken aan de continue verbetering van zijn netwerk.

Dat is wel leuk en aardig, maar ik had dus ook gewoon keihard geen verbinding in delen van Zeeland, je hebt dus niet zoveel aan een reclame praatje van dutchtone in dit geval, meer aan ervaringen.
(no offence)

• superjoost
Precies. Ik heb meer aan jullie eigen ervaringen. Ik woon zelf in Putten (Gelderland) Hoor van mensen, dat ze perfect bereik hebben, en van sommigen hoor ik dat ze binnen in gebouwen juist geen bereik hebben...

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Ik heb hier in t westland overal bereik. Heb een dutchtone abonnement en et werkt perfect. Zou niks anders willen!!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• mbvisiontt
Op woensdag 11 juli 2001 18:50 schreef Pizzaman het volgende:
[afbeelding]

Hier heeft die goeie jongen toch niets aan?! Ze zeggen bereik te hebben, is heel wat anders als ze hebben bereik... ;)

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 21:43 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Hier heeft die goeie jongen toch niets aan?! Ze zeggen bereik te hebben, is heel wat anders als ze hebben bereik... ;)
Inderdaad, het plaatje is een _iets_ te gunstige berekening geloof ik :)
Toen ik Dutchtone had, had ik overal prima bereik behalve, idd, in Zeeland.
In het oostelijk deel des lands kom ik eigenlijk nooit :)

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
bel gewoon even naar de klantenservice (0800-0770) en geef je postcode door. zij kunnen an checken hoe de dekking in jouw omgeving is...

wat betreft die landelijke dekking; 97% van de Nederlandse bevolking moet in hun eigen woonplaats kunnen bellen. Als dit betekent dat zij hiervoor op de fiets moeten naar het andere eind van hun woonplaats om te kunnen bellen, betekent dit dat zij bereik hebben en worden meegerekend.

ik woon en werk zelf in Arnhem en heb hier goede ervaringen met d*. er vinden steeds uitbreidingen plaats van het netwerk en ook bij overgang naar Orange op korte termijn, zal het netwerk nog eens sterk verbeteren. Orange wil niet voor niets net als in UK, hier ook de nummer één worden...

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 15:50
Ik heb met dutchtone heel veel slechte ervaring gehad maar dat was toen ze net in opkomst waren. Nu al weer 2 jaar geleden bijna

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

jongens als je ergens geen berijk heb, maak niet uit welke provider. meld het ff bij de help desk, dan kunne ze misschien oplossen.

en btw elke keer als je plaatjes ziet met de dekking. is dat buitens huis niet binnen. en door beton en zo worden de singalen geblockeerd dus het kan wel is zijn dat er geen berijk is, zo als een flat in de weg, of je staat in een stalen kooi :)

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik vind D* zwaar tegenvallen, je hebt op veel plaatsen wel ontvangst, maar als je wilt gaan bellen gaat het mis. Bijvoorbeeld in de TU wijk in Delft, in het gebouw van Scheikunde, is het zwaar droevig.

Maar Telfort was daar ook slecht (had ik eerst).

Ik ga de laatste tijd steeds meer warmlopen voor Ben, dat netwerk is best goed aan het worden.

• mbvisiontt
D* wordt toch door Orange overgenomen? Dan zal er cast wel verbetering komen, nietwaar?

Pagina: 1