Problemen met scherm (traag en wazig)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utopiaBe
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mijn vraag
Ik kocht me zopas een Samsung C49HG90, 3840x1080. Geweldig ding dacht ik, alleen levert het toch wel wat problemen. Zo krijg ik mijn letters absoluut niet scherp en lijkt het mijn laptop behoorlijk te vertragen. Nochtans zou die laatste dat best moeten kunnen trekken. Driver werd perfect geïnstalleerd, resolutie staat goed en refresh rate zit op 60Hz (kan niet hoger, maar me dunkt dat dit toch voldoende moet zijn).

Nu ben ik helaas niet zo'n krak op vlak van hardware. Iemand enige tips die me op weg kunnen helpen? Ik dacht even van de rompslomp van de 3 schermen die ik normaal gebruik verlost te zijn, maar vooralsnog lopen die dus - helaas - vlotter.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell Inspiron Workstation M7510, 64GB RAM, NVidea QuadroM2000M + Intel HDGraphics530
Windows10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Driver
Beeldscherminstellingen
Google :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
je gebruikt dit dual screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utopiaBe
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik gebruik het als enig scherm.
Ook niet onbelangrijk: aangesloten via HDMI (vermoed dat die verantwoordelijk is voor de begrenzing op 60Hz)

[ Voor 63% gewijzigd door utopiaBe op 05-12-2017 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16
Waarom heb je hem niet gewoon via DisplayPort aangesloten? Je geeft zelf al aan dat je denkt dat de 60 Hz-beperking vanuit hdmi komt...

Het zou kunnen dat
1) de monitor op Hdmi <2.0 staat
2) de gpu helemaal geen hdmi 2.0 aan kan sturen (er wordt in de meeste gevallen gebruik gemaakt van de Intel-framebuffer en de Intel Gpu ondersteunt geen Hdmi 2.0.