Vraag

• HallonRubus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15-10 19:11
Ik moest een programma installeren met driver signature verification uit, dus ik volg de instructies: opnieuw opstarten met shift ingedrukt. Alleen daarna krijg ik het probleem dat mijn PC blijft hangen met de melding
the operating system couldn't be loaded because the system registry file is missing or contains errors

Bij elke optie in het recovery scherm (command prompt, restore etc) krijg ik dat er geen admin account kan worden gevonden. Bij de eerste keer opstarten kon ik nog wel in CMD komen en bootrec /fixmbr en bootrec /fixboot uitvoeren, maar met alleen maar erger resultaat nu.

Ik heb even geen recovery USB bij de hand, maar via de recovery die op de harde schijf staat kan ik ook niet verder komen.

Is er nog enige manier om hier iets aan te redden of kan ik weer een hele dag windows programma's opnieuw installeren? Ik heb wel een recente volledige Windows backup, maar die kan ik dus niet vanuit de recovery herstellen

Beste antwoord (via HallonRubus op 05-12-2017 11:18)

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-10 03:10
window 10 die rommelt soms met de bootsector op het moment dat je veilige modus op start
en zeker als je daar zoń automatische probleemoplosser runt
of in de commandprompt met die bootsector gaat lopen rommelen

Alle reacties

• boyette
is dit wel een registerfout?
Wat voor programma was dit precies?

Weet je zeker dat er niks in je bios is veranderd?
Of heb je hardware wijzigingen gedaan?

[Voor 77% gewijzigd door boyette op 04-12-2017 23:12]

• HallonRubus
boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:10:
is dit wel een registerfout?
Wat voor programma was dit precies?

Weet je zeker dat er niks in je bios is veranderd?
Of heb je hardware wijzigingen gedaan?
Ik heb alleen opnieuw opgestart met shift ingedrukt. De kast is niet open geweest.

• boyette
Wat voor programma was je precies aan het installeren?
En waarom ben je opnieuw gaan opstarten naar veilige modus?

gebeurde dit al voordat je begon met die installatie?
puur doordat je naar veilige modus probeerde te gaan?

[Voor 61% gewijzigd door boyette op 04-12-2017 23:51]

• HallonRubus
boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:50:
Wat voor programma was je precies aan het installeren?
En waarom ben je opnieuw gaan opstarten naar veilige modus?

gebeurde dit al voordat je begon met die installatie?
puur doordat je naar veilige modus probeerde te gaan?
Het ging om Mi flashtool, maar ik moest daarvoor driver signature verification mode uitzetten. Daarvoor heb ik nooit zo in veilige modus opgestart.

• boyette
maar het is mij niet duidelijk of je dat nu al gedaan had of wilde gaan doen..

• HallonRubus
boyette schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 00:13:
maar het is mij niet duidelijk of je dat nu al gedaan had of wilde gaan doen..
Wou gaan doen, omdat de installatie alleen lukt in die modus.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 10-10 13:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij als je opstart met een Windows DVD/USB, krijg je ergens een optie om een bestaande Windows proberen te herstellen (uit mijn hoofd). En waarschijnlijk weet je wel dat je die kan downloaden via https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• boyette
Dus je start hem op in het menu van de veilige modus.. doet verder helemaal niets.. en plotseling krijg je dit?
that doesnt make sense..

• HallonRubus
MAX3400 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 07:07:
Volgens mij als je opstart met een Windows DVD/USB, krijg je ergens een optie om een bestaande Windows proberen te herstellen (uit mijn hoofd). En waarschijnlijk weet je wel dat je die kan downloaden via https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Ik ga vandaag dan ook een installatie USB klaarmaken, want volgens mij kom ik zo niet verder.
boyette schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 07:13:
Dus je start hem op in het menu van de veilige modus.. doet verder helemaal niets.. en plotseling krijg je dit?
that doesnt make sense..
Enige wat ik kan bedenken is dat de SSD misschien defect is?

• boyette
Heb je ook nog een 2e harde schijf er in zitten.
lijkt wel alsof je op een andere setup uit komt..

maar ja.. je hebt nu ook al met de bootsector zitten rommelen.

Je kan ff checken door een nieuwe setup te starten tot op het moment dat je bij de partitionering aan komt wat je daar precies ziet

• HallonRubus
boyette schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:29:
Heb je ook nog een 2e harde schijf er in zitten.
lijkt wel alsof je op een andere setup uit komt..

maar ja.. je hebt nu ook al met de bootsector zitten rommelen.

Je kan ff checken door een nieuwe setup te starten tot op het moment dat je bij de partitionering aan komt wat je daar precies ziet
Ja er zitten meer schijven in, kennelijk staat op een andere schijf nog een Windows 7 setup (oude laptopschijf waarop ik de recovery partitie misschien niet heb verwijderd).

Ik heb net een recovery USB gemaakt, maar die kan ook geen repair doen. 'To use system restore you must specify which windows installation to restore, restart this computer, select an OS and then select system restore (maar dan krijg ik de fout 'geen administrator gevonden'.

Ik ga nu maar windows opnieuw installeren en hopen dat ik dan de backup terug kan halen. Voor mijn persoonlijke documenten maakt het niks uit, die staan toch op een andere schijf.

• boyette
ja en hier heeft het probleem iets mee te maken.
als het verder allemaal niet zoveel uit maakt
even je schijven los trekken en de windows 10 setup opnieuw doen
anders kan het nog wel ff duren voordat dit goed komt

• HallonRubus
boyette schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:20:
ja en hier heeft het probleem iets mee te maken.
als het verder allemaal niet zoveel uit maakt
even je schijven los trekken en de windows 10 setup opnieuw doen
anders kan het nog wel ff duren voordat dit goed komt
yes, ik heb nu de SSD schijf geformatteerd en windows er opnieuw op aan het zetten.

Ik heb eerder ook wel eens gehad dat de PC bij opnieuw opstarten zomaar in setup ging booten en dat de bios de boot order van de schijven vergat. Zodra ik Windows weer werkend heb moet ik maar kijken op welke schijf er nou nog die Windows 7 recovery staat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• boyette
window 10 die rommelt soms met de bootsector op het moment dat je veilige modus op start
en zeker als je daar zoń automatische probleemoplosser runt
of in de commandprompt met die bootsector gaat lopen rommelen

• HallonRubus
Ik heb nu na herinstallatie geen problemen meer, maar mocht de PC opnieuw in setup gaan booten vanaf een andere schijf dan ga ik die recoverypartitie die kennelijk nog bestaat formatteren.

Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee