Vraagje Acer Travelmate p256 TMP256-M

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phylantroop
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online

Phylantroop

Oderint dum metuant.

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik hier op de juiste plek zit, het forum wordt ook steeds voller.
Ik heb een acer travelmate p256 TMP256-M in bezit gekregen met een kapot binnenscherm en zonder OS.
Nu wil ik een extern beeldscherm aansluiten en ik krijg het niet voor elkaar, niet op vga en ook niet op hdmi.
Als ik schakel met de fn toetsen kan ik het scherm wel uitschakelen maar niet omschakelen naar extern.
Op het externe scherm blijft het lampje knipperen. Ook op het hdmi scherm doet hij niets
Heeft iemand een idee hoe ik dat dan wel voor elkaar krijg? Ik moet nl eerst in de bios komen op de juiste bootvolgorde te kiezen, zodat hij van of usb of vanaf dvd wil starten.
Het ingebouwde scherm geeft geen beeld meer behalve wit, en is gebarsten.
Ik heb inmiddels ook het scherm eruit gehaald met het idee dat hij dan wel moest starten op extern scherm, maar die vlieger ging ook niet op.
Kan iemand mij verder helpen op het forum van machtige tweakers _/-\o_ ?
Ik heb ook geen reserve binnenscherm even 1 2 3 liggen een 15.6 inch 1366x768 HD met 30 pins aansluiting.
Wellicht iemand in de buurt van Vlaardingen die er wel een heeft dat ik hem even kan gebruiken? Zodat ik in de bios kan.

Ik wacht in spanning af! ;w

Phylantroop <> Frank

Iets bestellen? HardwareParadijs.nl Bellen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:19
waarschijnlijk moet je gewoon dat scherm vervangen
dus even gebruiken om in de bios te kunnen lost nog niks structureel op.

laptops die kunnen vaak niet booten louter en alleen op een extern scherm tenzij alleen de backlight defect is bijv.

en weet je wel zeker dat alleen het scherm defect is.. en dat er niet meer aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phylantroop
  • Niet online

Phylantroop

Oderint dum metuant.

Topicstarter
boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:21:
waarschijnlijk moet je gewoon dat scherm vervangen
dus even gebruiken om in de bios te kunnen lost nog niks structureel op.

laptops die kunnen vaak niet booten louter en alleen op een extern scherm tenzij alleen de backlight defect is bijv.

en weet je wel zeker dat alleen het scherm defect is.. en dat er niet meer aan de hand is?
Bedankt voor je antwoord, ter aanvulling.
Er is niets meer aan de hand met de laptop behalve 1 missend pijltoetsje naar links.
Ze hebben de schijf leeggemaakt voor ze hem meegaven, komt uit een ziekenhuis met belangrijke data.
Als je hem na accu verwijderen en knop inhouden 30sec opstart staat er kan geen os vinden.
Hij start niet van usb niet van dvd, het vroeg om op ok te drukken naar de bootvolgorde te gaan om herstel te selecteren, en of om de bootvolgorde te veranderen en druk op ok.
Maar door distortion kan je niet zien wat er verder gebeurd je hoort de dvd draaien en die stopt dan weer om met dezelfde vraag te komen, pas toen ik de spanning vh scherm haalde werd het wit.
En nu zie je niets meer op het scherm als ik het aansluit behalve de scheuren.
Ik repareer al langer laptops en ik heb dit nog niet meegemaakt. Vandaar dat ik het vraag.
Ik heb helaas geen 120 euro om een nieuw scherm te kopen.
Vandaar dat ik weleens iets te repareren krijg.
;)
Als iemand een scherm heeft om te testen dan ben ik structureel al een eind op weg.
Mijn idee was dat het wel zou werken, met een andere gekopiereerde windows 10 schijf, dus dat heb ik ook geprobeerd, maar dan nog moet ik eerst de bootvolgorde goed zetten geeft hij aan.
Morgen nog maar eens vechten. Daarbij moet steeds die hele laptop open op de schijf eruit te krijgen (ondingen zijn het)!

Bij een andere dell laptop is het mij ook gelukt zonder scherm die deed het wel zonder een os erop.
Het is volgens mij puur drivers en omschakelen.
Ik heb nog een acer maar helaas daarin zit een AMD videokaart, ik zal die eens kopieren morgen en het nog eens proberen.

Meer vragen of ik iets over het hoofd zie zijn welkom.
Ik heb al 9 weken niet normal geslapen ivm clusterhoofdpijn 8)7 dus ik kom misschien wat warrig over.
Ik werd wakker en zag je bericht.

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
maar dan kun je ook in de bios komen toch als je in het bootmenu kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phylantroop
  • Niet online

Phylantroop

Oderint dum metuant.

Topicstarter
boyette schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 04:29:
maar dan kun je ook in de bios komen toch als je in het bootmenu kunt?
Nee helaas door de distortion zie je alleen onderin een blauwe balk met niets anders dan ok en als je enter geeft blijft ok staan en gebeurt er niets, volgende scherm zou dan de bios moeten zijn.
En nu het alleen maar wit beeld geeft zie ik helemaal niets meer.
Dus ik heb het scherm er al uit gehaald, en dan zou je een extern scherm moeten kunnen gebruiken, maar dat werkt helaas dus niet. Ook niet als je omschakelt met de fn knop waarschijnlijk omdat er geen OS opstaat en geen nvidia driver.

Bedankt voor het meedenken zo midden in de nacht :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ja dat zou wel eens kunnen dat je altijd pas beeld krijgt op je externe scherm nadat je os start.
maar ja.. wat moet je met zo'n ding zonder primair scherm.
als je ook niet van plan bent dat te repareren lijkt het me ook de moeite niet waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
maar goed als je een windows setupje automatisch laat starten .. misschien start het extern scherm dan ook wel daarmee op
want het boot menu kreeg je wel inzicht .. dus zou dat wel moeten lukken toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phylantroop
  • Niet online

Phylantroop

Oderint dum metuant.

Topicstarter
Ik ben nu windows aan het installeren op een ssd schijf in een pc die stop ik in de laptop en zie of het zo lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ja dat heeft nog wel enige charme.. het systeem moet wel enigszins overeenkomen..
in de zin van intel vs amd
anders vraag ik me af of het wel doorstart.. hoewel windows 10 erg dynamisch is tegenwoordig

misschieen alleen de initiele setup doen en bij de eerste herstart de ssd eruit trekken maar ja dan zit je misschien wel net zo goed met dat bootverhaal

[ Voor 27% gewijzigd door boyette op 05-12-2017 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phylantroop
  • Niet online

Phylantroop

Oderint dum metuant.

Topicstarter
Nou zelfs met een windows schijf vraagt hij nog om de bootvolgorde en is meteen de melding weg, en krijg een wit scherm, dus ik zal dan toch een scherm moeten kopen.
Wie er een schermpje heeft liggen N156BGE-EA2 REV.C1 DISPLAY LCD 15.6 WideScreen (13.6"X7.6") 30 Pin LED
Voor een leuke prijs dan ben ik geholpen.
Ik zal ook even een ad maken onder vraag en aanbod.

Bedankt voor de moeite Boyette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phylantroop
  • Niet online

Phylantroop

Oderint dum metuant.

Topicstarter
Probleem gevonden:
Oplossing: Voor wie hetzelfde probleem geniet!

De laptop start in eufi op en niet op legacy vandaar dat er geen os gevonden wordt ook geen schijven.
Dan kan het extern scherm ook niet starten. 8)7
Ook waren er 4 bios upldate's waaronder 1 voor de EUFI
Een nieuw binnenscherm was voor mij de oplossing.

Mag een slotje op!

Pagina: 1