Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 2003 uit raid 1 wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 14:29
Ik heb denk ik een domme fout gemaakt.

Had een oude Windows 2003 server draaien. Zat 1 schijf in de server, maar server is overleden. Dus ik dacht zet de schijf in een andere computer. Tijdens het opstarten kreeg ik de melding dat hij in raid stond. D.m.v. Ctrl-i heb ik het raid volume ge-delete.

Tijdens het opstarten krijg ik nu een even kort te zien dat Windows 2003 start echter vervolgens een Blue screen met de fout code 0x0000007B.

Google laat mij weten dat het te maken heeft met register settings, echter bij het register kan ik nu niet meer bij. Is er nog een mogelijkheid om dit op te lossen of ben ik alles kwijt?

Beste antwoord (via nico_van_wijk op 04-12-2017 23:13)

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
0x0000007B is uit mijn hoofd boot device welke niet toegankelijk is. Waarschijnlijk staat de Server 2003 op IDE, en de BIOS van je nieuwe bak op AHCI. Helaas kan Windows daar niet goed mee omgaan, dus moet je (al dan niet tijdelijk) even je controller modus aanpassen.

Alle reacties

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:41

Fiber

Beaches are for storming.

Als je verloren data veel waarde heeft zou ik professionele hulp inroepen om je data te redden. Maar aangezien je blijkbaar geen back-up hebt zal het de moeite wel niet waard zijn...

Als je toch zelf gaat proberen: Stap 1 is altijd: Maak een 1 op 1 kopie (clone) van je schijf en ga daar op los. Nooit met de originele schijf gaan prutsen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Dus je hebt een Windows 2003 installatie in een ander systeem geprikt en probeert dat op te starten om daarmee de data eraf te halen?...
Prik die HDD gewoon in een andere computer die Windows 10 oid heeft en kopieer de data over, een OS herstellen is hier niet nuttig...
Overigens moet je hier ook niet al te veel tijd in steken, als die data geen backup waard was kan het nooit belangrijk zijn, toch? ;)

Fixing things to the breaking point...

• nico_van_wijk
Ik heb een backup van de data. Maar probeer snel die Windows 2003 server weer in de benen te helpen. Maar ik denk dat dat niet gaat lukken zo...

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Misschien is het ook wel tijd om maar weer eens een nieuwe server en nieuw OS op te zetten ;)
Dat zal waarschijnlijk de betere keuze zijn dan 32 bit spul blijven draaien...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • Beste antwoord

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
0x0000007B is uit mijn hoofd boot device welke niet toegankelijk is. Waarschijnlijk staat de Server 2003 op IDE, en de BIOS van je nieuwe bak op AHCI. Helaas kan Windows daar niet goed mee omgaan, dus moet je (al dan niet tijdelijk) even je controller modus aanpassen.

• nico_van_wijk
Kaalus schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:40:
Dat is hem :)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Nog een specifieke reden om een 2003 in leven te houden?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:56
nico_van_wijk schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:31:
Ik heb een backup van de data. Maar probeer snel die Windows 2003 server weer in de benen te helpen. Maar ik denk dat dat niet gaat lukken zo...
Waarom zou je dit ooit willen, Server 2003 is hopeloos verouderd, onveilig en al jaren niet meer supported. Dit lijkt me juist het perfecte moment afscheid te nemen van dit soort veroudere "meuk".

Haal de data eraf en migreer deze naar een nieuwe installatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 05-12-2017 10:35 ]

• nico_van_wijk
Waarom zou je dit ooit willen, Server 2003 is hopeloos verouderd, onveilig en al jaren niet meer supported. Dit lijkt me juist het perfecte moment afscheid te nemen van dit soort veroudere "meuk".

Haal de data eraf en migreer deze naar een nieuwe installatie.
Klopt je hebt helemaal gelijk, zit in de planning. Alleen kon ik dat niet gisteren even doen.... Gaat zeker gebeuren!
Pagina: 1