Hey guys/girls
Hoop dat dit het juiste plek is op het forum dus hier komt ie!
Ik heb een unieke vraag: Is het mogelijk dat een driver update een videokaart / voeding stuk heeft gemaakt?
Het is namelijk zo, sinds zondag heb ik een nieuwe driver geinstalleerd voor mijn GTX970 ( driver versie 388.13 naar 388.43 ) Toen ik een tijdje daarna een game opstart krijg ik wel het laadscherm maar zodra ik de game zelf binnen ga. valt de pc uit en reboot deze de melding: "Power supply surges deteced during previous power on. Asus anti-surge was triggered to protect systems from unstable power supply"
De dingen die ik al geprobeerd hebt maar geen effect hebben gehad:
- vorige drivers geinstalleerd ( versies 388.00, en 372.90 waar de pc een goed jaar ongeveer opgedraaid heeft )
- De afgelopen windows 10 update ongedaan gemaakt en ook weer de verschillende drivers geprobeerd.
- 3 verschillende stroomkabels gebruikt op 2 verschillende stopcontact punten en 1 op een stekkerdoos en surge protection
- met de stofzuiger zoveel mogelijk stof uit de pc gehaald
- verschillende games getest, deze ook meerdere malen opnieuw geinstalleerd (voornamelijk overwatch en wolfenstein 2) .
- 10 schietgebedjes naar de grafische videokaart goden.
-Wat de computer wel doen:
- niet grafische dingen, browsen en video's afspelen.
PC informatie:
Seagate Desktop HDD ST2000DM001 - Vaste schijf
Cooler Master Hyper 212 Evo - Koeler voor Processor
Cooler Master N600 - Midtowermodel
Cooler Master G550M - Voeding (intern)
Crucial - DDR4 32G 2133 MHz
MSI GTX 970 Gaming 4G - Grafische kaart
Samsung 850 EVO Series - Solid state drive
Samsung Super-WriteMaster SH-224FB - Schijfstation
Intel Core i7 6700 - 3.4 GHz
ASUS H170 PRO GAMING - Moederbord
Iemand nog ideeën of suggesties ?
Hoop dat dit het juiste plek is op het forum dus hier komt ie!
Ik heb een unieke vraag: Is het mogelijk dat een driver update een videokaart / voeding stuk heeft gemaakt?
Het is namelijk zo, sinds zondag heb ik een nieuwe driver geinstalleerd voor mijn GTX970 ( driver versie 388.13 naar 388.43 ) Toen ik een tijdje daarna een game opstart krijg ik wel het laadscherm maar zodra ik de game zelf binnen ga. valt de pc uit en reboot deze de melding: "Power supply surges deteced during previous power on. Asus anti-surge was triggered to protect systems from unstable power supply"
De dingen die ik al geprobeerd hebt maar geen effect hebben gehad:
- vorige drivers geinstalleerd ( versies 388.00, en 372.90 waar de pc een goed jaar ongeveer opgedraaid heeft )
- De afgelopen windows 10 update ongedaan gemaakt en ook weer de verschillende drivers geprobeerd.
- 3 verschillende stroomkabels gebruikt op 2 verschillende stopcontact punten en 1 op een stekkerdoos en surge protection
- met de stofzuiger zoveel mogelijk stof uit de pc gehaald
- verschillende games getest, deze ook meerdere malen opnieuw geinstalleerd (voornamelijk overwatch en wolfenstein 2) .
- 10 schietgebedjes naar de grafische videokaart goden.
-Wat de computer wel doen:
- niet grafische dingen, browsen en video's afspelen.
PC informatie:
Seagate Desktop HDD ST2000DM001 - Vaste schijf
Cooler Master Hyper 212 Evo - Koeler voor Processor
Cooler Master N600 - Midtowermodel
Cooler Master G550M - Voeding (intern)
Crucial - DDR4 32G 2133 MHz
MSI GTX 970 Gaming 4G - Grafische kaart
Samsung 850 EVO Series - Solid state drive
Samsung Super-WriteMaster SH-224FB - Schijfstation
Intel Core i7 6700 - 3.4 GHz
ASUS H170 PRO GAMING - Moederbord
Iemand nog ideeën of suggesties ?