Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC incl. beeldscherm rond € 1000,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De zwaarste toepassing zal Civilization VI worden op 1080p, het liefste vloeiend zonder veel wachten tussen de beurten. Ik ben niet zo'n enorme gamer en speel momenteel geen RTS, FPS, en heb nooit MMORPGs gespeeld. Maar dat komt voor een deel ook door het gebrek aan een game PC. ;) Ik hoef dus ook geen hoge frame-rate o.i.d., maar volgens mij is € 1000,- daar het budget ook niet naar.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1000,- (dus zeker niet meer dan € 1100,-).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb geen noemenswaardige hardware

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een bescheiden systeem met goede prestaties voor Civilization VI, ik zat zelf te denken aan een CPU die even mee kan voor een normale PC en een bijbehorende videokaart waar ik een jaar of vier leuk mee kan gamen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gezien dat AMD Ryzen het beste past binnen deze voorwaarden, maar ben best een noob op hardware gebied.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt.

Ga je overklokken?
Nee (tenzij dat aan te raden is met deze componenten)

Wat verwacht je van ons?
Ik heb twee lijstjes samengesteld en zou graag weten of die systemen zouden voldoen aan het plaatje hierboven beschreven. Is het eerste lijstje toekomstbestendig genoeg voor mijn toepassing?

Daarnaast vroeg ik me af of het realistische combinaties zijn. Zo heb ik voor 8 GB ram gekozen en een voeding van 400W. Is dit te weinig? Er zit nu ook een snelle SSD bij, maar is een goedkopere SATA 600 SSD bijv. ook goed genoeg? Past het zo in de kast? Dat soort praktische dingetjes. Mochten dit vragen zijn die alleen slecht geïnformeerde mensen stellen, dan lees ik me graag verder in op gesuggereerde links.

Verder nog een andere vraag, als je nog nooit een computer in elkaar hebt gezet, maar verder wel technisch onderlegd bent en een handleiding precies op kunt volgen, is het dan realistisch om zelf de boel in elkaar te zetten?

Lijstje 1 (bescheiden systeem):
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1300X Wraith Stealth koeler Boxed€ 119,90€ 119,90
1Asus Prime B350M-A€ 78,-€ 78,-
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 172,50€ 172,50
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Philips 243S7EHMB/00 Zwart€ 149,-€ 149,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 85,-€ 85,-
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 107,85€ 107,85
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 51,-€ 51,-
1Samsung PM961 256GB€ 104,06€ 104,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 933,26

Lijstje 2:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler€ 175,95€ 175,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 3G€ 210,-€ 210,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 85,-€ 85,-
1Samsung PM961 256GB€ 104,06€ 104,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.026,81

Alvast bedankt voor jullie input,

Adriaan

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-11 23:02
Ik vond verschillende antwoorden op de vraag of Civ VI goed scaled met meer cores. Misschien dat een latere patch meer multithreaded AI heeft.

De R5 1500X heeft 4 cores en 8 threads, de R5 1600 heeft 6 cores en 12 threads, 1.5x meer cores voor €25 extra, dit lijkt me de upgrade wel waard.

Random links met benchmarks:
YouTube: CIV VI: Ryzen 5 1400, GTX 1050ti -1080p - ULTRA
YouTube: Sid Meier's Civilization VI Demo - Ryzen 5 1600 + GTX 1050 Ti 4G...
Het lijkt erop dat de 1050Ti met een R5 1400 37 fps draait, en met een R5 1600 70 fps, maar het kan ook aan andere hardware of settings liggen.

Kijk videos van mensen die een computer in elkaar zetten om te kijken of je het zelf wil doen. De componenten komen nooit met een handleiding over hoe je een complete PC moet bouwen, maar de kast zal wel wat tips over kabelmanagement geven, en het mobo over welke RAM slots je moet gebruiken.

• tvanzal
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-11 14:08
Ik heb toevallig dit weekend mijn eerste game pc in elkaar gezet. Neem er rustig je tijd voor lees goed en het moet helemaal goed komen. Ik heb het aan de hand van dit filmpje gedaan: YouTube: Bouw je eigen PC - gaming / all round editie - Hardware.Info TV (Dutch)

Wat betreft je lijstje zou ik je ssd vervangen voor de https://tweakers.net/pric...2-komma-5-inch-275gb.html. Met deze Ssd heb je veel meer bang for buck.

Verder is de Windows licentie ook wel goedkoper dan dat te krijgen bij verschillende webshops.

[ Voor 17% gewijzigd door tvanzal op 05-12-2017 08:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
@SpeedQber Bedankt voor het snelle antwoord, volgens deze website: http://thebottlenecker.com/ zijn de Ryzen 5 1600 en de GTX 1050Ti een nogal ongebalanceerde combinatie. In de tweede video zit de GPU dan ook bijna constant op 100%. Heeft dit nog invloed op bijv. levensduur van de GPU? Heeft het zin om een relatief sterke processor te koppelen aan relatief zwakke GPU? Is er binnen mijn budget een videokaart te krijgen is die gebalanceerd is met de Ryzen 5 1600?

@tvanzal Dankjewel, waar kan ik de bang aflezen in de specificaties? In schrijf en leessnelheden komt de Samsung nl. een stuk hoger uit.

• tvanzal
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-11 14:08
@Verwijderd Door verschillende topics te lezen (verder geen eigen ervaringen mee) heb je niet tot weinig merkbaar verschil tussen de sata en de m2. Natuurlijk in de testen komt die veel beter uit de bus maar de vraag is of de die milisecondes dat het scheelt in praktijk ook echt merkt.
Op die manier is mijn keuze eigenlijk opgebouwd.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
SpeedQber schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:52:
Kijk videos van mensen die een computer in elkaar zetten om te kijken of je het zelf wil doen. De componenten komen nooit met een handleiding over hoe je een complete PC moet bouwen, maar de kast zal wel wat tips over kabelmanagement geven, en het mobo over welke RAM slots je moet gebruiken.
Heb je de handleiding van je moederbord ooit wel eens geopend?
Daar staat namelijk aardig wat in. Processor installatie, RAM installatie, een plattegrond van wat alle connectors doen en bij merken als Asus MSI Gigabyte en Asrock meestal ook wat info over het verdere bouwproces. Ook de werking van je bios heeft zijn eigen hoofdstukken. Verder staat bij kasten uit bijvoorbeeld de fractal design define series gewoon keurig welke schroef wat verder doet. De voeding past maar op 1 plek. In de kast staat gegraveerd in welke gaten de stand offs moeten voor je moederbord. Je videokaart komt met een bracket achterop wat toch verdacht veel lijkt op die brackets in de achterzijde van de kast... SSD en HDD mounts zijn makkelijk te spotten en worden meestal ook aangegeven in de case handleiding als je een fatsoenlijke kast hebt.

Ik zou het eerder zo doen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 194,45€ 194,45
1Gainward GeForce GTX 1060 6GB€ 279,50€ 279,50
1Fractal Design Focus G Mini€ 45,-€ 45,-
1Gelid Solutions PWM Y-Cable Splitter€ 3,27€ 3,27
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 50,51€ 50,51
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 88,50€ 88,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 996,08

Fans: Verplaats 1 van de twee front fans in de kast even naar achteren in dat slot naast het moederbord op zo'n manier dat hij lucht de kast uitblaast. Dat is wat optimaler van 2 in en 0 uit.

Windows:
Key:
https://www.kinguin.net/c...-10-professional-oem-key/
Download:
https://heidoc.net/joomla...-office-iso-download-tool

Nee dit is niet zo illegaal als het lijkt. Je download een legale windows iso en vervolgens koop je een OEM key om deze te activeren. Deze is goedkoper dan een retail key. De catch is dat je geen support krijgt van microsoft maar microsoft support helpt sowieso niemand. Het enige wat je van ze krijgt zijn kopieerplak standaard berichten.

Je werkgeheugen zal trouwens niet zomaar uit de doos op 3000MT/s gaan draaien. Daarvoor moet je even een bios update doen en dan vervolgens in het daarvoor bestemde tabblaadje in de bios het D.O.C.P. profiel aanklikken en toepassen. Volgensmij heet dat tabblad "oc tweaker" bij Asus... Could be wrong. Staat uitgelegd in de handleiding van je moederbord.
Mocht je pc niet stabiel zijn wanneer je je ram op de hogere snelheid zet, geen paniek. Probeer in je bios te komen en zet de snelheid naar 2667. Controleer nog even of de latencies en voltages goed staan. Achterop je ram stick staat 15-15-15-35 1.35V bijvoorbeeld. Voltage is bij het voltage menuutje te vinden en de timings staan ergens direct onder het docp knopje.
Kans dat die automatische DOCP knop gewoon meteen werkt is na een bios update trouwens erg hoog. Je hebt maar 8GB RAM en dat is veel makkelijker stabiel dan 16 of meer.

[ Voor 113% gewijzigd door youridv1 op 05-12-2017 09:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
@youridv1 Bedankt voor het uitgebreide antwoord, de tips, en het alternatieve lijstje. De standaard SSD en goedkopere kast schelen een beetje, maar vooral Windows drukt de prijs. Wel mooi om te zien dat dan zowel de CPU als de GPU er (flink) op vooruit kunnen gaan.

Op die website voor de Windows key kan je trouwens ook gokken :P, heeft iemand anders ook ervaringen met deze manier van Windows aanschaffen?

• SpeedQber
youridv1 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:24:
[...]
Heb je de handleiding van je moederbord ooit wel eens geopend?
Nee eigenlijk niet :P
Maar ik had niet het idee dat die met een IKEA achtige handleiding komt, die uitlegt waar en wanneer je elk component moet plaatsen, omdat er zoveel verschillende componenten zijn.
Dingen die makkelijk te spotten zijn, kunnen alsnog voor moeilijkheden zorgen als je nog nooit een PC gebouwd hebt (IO-shield enzo).

Het heeft zeker zin om een sterke processor aan een zwakke GPU te koppelen, het ligt eraan wat je ermee gaat doen. Als de GPU op 100% gaat lopen zou ik wel een upgrade overwegen. Maar ligt ook aan je toekomstplannen, als je een zwaarder spel wil spelen, dan is de 1050Ti wellicht niet meer genoeg. Als je over 2-3 jaar weer een nieuwe GPU wil, dan kan je waarschijnlijk wel even uitzingen met de 1050Ti.

Verwijderd

Topicstarter
@SpeedQber En is jouw inschatting dat een Ryzen 5 1600 over 2-3 jaar nog mee kan komen met de nieuwe GPUs? Of is het eigenlijk verstandiger nu 100 euro meer te betalen (verschil GTX 1050Ti en 1060) en dan over 4-5 jaar een heel nieuw systeem te kopen.

Is dat laatste eigenlijk überhaupt realistisch? Nogmaals, het is niet mijn doel om met high end spellen mee te draaien.

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 13:46
[En is jouw inschatting dat een Ryzen 5 1600 over 2-3 jaar nog mee kan komen met de nieuwe GPUs? Of is het eigenlijk verstandiger nu 100 euro meer te betalen (verschil GTX 1050Ti en 1060) en dan over 4-5 jaar een heel nieuw systeem te kopen.

Is dat laatste eigenlijk überhaupt realistisch? Nogmaals, het is niet mijn doel om met high end spellen mee te draaien.
Ikzelf heb de Ryzen 5 1600 in combinatie met een GTX 1070. De Ryzen 5 1600 beschikt zoals al eerder aangegeven over 6 cores. Tot dusver hebben vooral DirectX 12 Games hier profijt van, waardoor nog niet elke nieuwe game daadwerkelijk beter speelt als je meer cores bevat. De toekomst moet het natuurlijk uitwijzen, maar ik denk dat je meer en meer profijt zult gaan hebben van deze extra cores als meer (nieuwe games) DirectX 12 zullen gaan gebruiken, en de Ryzen 5 1600 dus nog wel een lange tijd mee zal kunnen gaan!

Daarnaast; die aangeschreven Crucial SSD is zeker een goede koop, snelheidsverschillen van duurdere Samsung SSD's zal een normale PC gebruiker niet snel merken.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

• youridv1
De R5 1600 is een sterke 6 kern. Minder snel in singlecore dan intel en daarom ook meer dan 100 euro goedkoper dan de i7 8700K. Hij werkt echter prima en is in multicore applicaties, waar DX12 en Vulkan ook onder vallen, erg vlot. De chip verbruikt ook veel minder stroom dan zijn intel tegenstanders.
Je ziet Ryzen vaak achterliggen op intel omdat er getest wordt met overkill videokaarten op lage resoluties voor de kaart in kwestie. Het excuus is dan dat dit een beeld van de toekomst geeft.
Ik ben het daar persoonlijk helemaal niet mee eens aangezien gamers altijd de settings zo hoog zetten als kan zolang ze naar eigen mening maar genoeg fps hebben. Ze zetten dan de bottleneck vol op de GPU, wat ook het hele idee is. In die situaties zie je het verschil tussen AMD en Intel helemaal niet omdat ze het allebei makkelijk aankunnen.
Als je je videokaart weer eens upgrade en je settings gewoon weer hoger zet tot je weer bij 70-80 fps of wat jouw getal ook is zit, dan merk je opnieuw niks

@SpeedQber Als je dat ding zelf nog nooit gelezen hebt, waarom beweer je er dan dingen over? Aan perongeluk foute info heeft niemand iets. Zeg dan gewoon dat je dat even zo gauw niet weet.
Als je de moederbord handleiding nog nooit gelezen hebt, wat toch best handig is aangezien de schematische weergave van de connector waar je 1 voor 1 de aan en uit knop en power led aan moet sluiten een stuk beter leesbaar is dan die kleine priegel tekst op het bord zelf, en ook al niet wist van de inventaris van de geincludeerde schroeven van de kast dan vraag ik me sowieso af of jij uberhaupt wel bouw ervaring hebt.
Niks persoonlijks en ook als je nog nooit gebouwd hebt kun je prima advies geven over componentenkeuze. :)

@Verwijderd Youtube kanaal LinusTechTips heeft buildguide videos. De componentenselectie in de video is vrij irrelevant aangezien de videos meestal verouderd zijn of een ander budget hebben, maar het bouwproces is nog altijd hetzelfde, dus kijk en luister goed naar een paar van die videos en je zult weinig problemen hebben met het bouwen van je systeem.

[ Voor 35% gewijzigd door youridv1 op 05-12-2017 12:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt weer voor de antwoorden, weet iemand waarom de R5 1600 zoveel duurder is geworden de afgelopen 3 weken? Is het misschien verstandig om te wachten met kopen, of juist niet?

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 22:49

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

De R5 1600 is rond de zelfde prijs als hij altijd al is geweest? Hij is alleen met black friday in de aanbieding geweest bij Alternate dat zie je denk ik.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• SpeedQber
Nee, ik heb nog nooit een PC 'from scratch' gebouwd. En mijn comment over mobo handleidingen en RAM slots blijkt een understatement te zijn.
Maar ik bedoel dat je bij losse componenten geen high-level buildguide krijgt. De TS wil graag een handleiding, maar voor een high-level guide raad ik youtube videos aan.
Zoek dan ook specifiek op de kast die jij hebt, de S340 en Focus G Mini zijn allebei populair.

Verwijderd

Topicstarter
@DarkBlaze Je hebt helemaal gelijk, ik zie het nu in de pricewatch prijsontwikkeling grafiek, vergeet wat ik schreef.

Ik ga hier even op broeden, bedankt allemaal voor de input en videosuggesties! :)

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:24

H.Boss

Hugo Boss

Windows licenties kocht ik altijd via de volgende site.

27 euro voor Windows 10 pro.
Werkt perfect.

https://softwarelicense4u...entie-32-64bit-nederlands

Moet je zelf een media creation usb maken via de Microsoft website.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Verwijderd

Topicstarter
De komende week wil ik graag wat knopen door gaan hakken, ik keek zojuist naar de videokaart uit het lijstje van @youridv1 (nogmaals bedankt). Die specifieke versie van de 1060 is momenteel niet erg goed leverbaar. In verschillende topics en op youtube komt naar voren dat de prestatie van een out-of-the-box GTX 1060 gewoon hetzelfde is en dat de goedkoopste in principe prima zal zijn voor mijn toepassingen. Verder zag ik dat er wel verschillen zijn in service per merk, en dat EVGA goed scoort. Ik zat daarom te denken aan een https://tweakers.net/pricewatch/567261/palit-geforce-gtx-1060-dual-6gb.html, de goedkoopste die snel leverbaar is, of de https://tweakers.net/pricewatch/567245/evga-geforce-gtx-1060-sc-gaming-6gb.html omdat er veel goede recensies over te vinden zijn en hij blijkbaar nóg iets sneller is.

Verder had ik als scherm een https://tweakers.net/pric...s-243s7ehmb-00-zwart.html, met als voornaamste argumenten een IPS paneel en de verstelbaarheid van het scherm binnen een prijs van 150 euro. Dit scherm zie ik echter niet veel terug in reviews, sluit het wel aan bij de rest van de hardware?

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11 11:30
Ik denk dat voor 150-160 euro elk IPS scherm zo'n beetje hetzelfde is. Het voldoet maar zijn geen hoogvliegers vwb contrast. Kleur accuraat zijn ze allemaal. De goedkopere IPS panelen hebben wat hogere input lag en G2G respons. Werken gaat het sowieso en het is zeker beter dan een TN paneel. Philips is overigens geen pré, dat is 'TP Vision' tegenwoordig en staat niet bekend om perfectie oid :) De LG- IPSen in dit prijssegment zijn misschien betere alternatieven, allround hele degelijke panelen.

Vwb Civilization en Ryzen - zeker een gouden combinatie maar dan wel minstens voor 6c12t gaan. (Ryzen 5 1600)

De 1060 6GB is ook een prima keuze. 3GB niet. Tussen de Palit en de EVGA zit geen noemenswaardig verschil.

Het lijstje van youridv1 is een mooi lijstje, al zou ik met dat moederbord geen 4 Ghz all core OC gaan doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Vayra op 16-12-2017 16:45 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• youridv1
beide 1060's zijn prima en dat scherm is op papier ook gewoon goed.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11 11:30
youridv1 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:45:
beide 1060's zijn prima en dat scherm is op papier ook gewoon goed.
Mocht je ooit nog wat anders gaan spelen met die kaart dan is de 3GB een behoorlijke bottleneck. De 6GB presteert aanzienlijk beter en je kunt nu al zien dat het extra geheugen meerwaarde biedt. Let op: TS wil 4 jaar gamen op dit kaartje :) Civ 7 met 3 GB? Ik wens je veel succes.

Vwb het scherm, goedkope IPS heeft vaak last van backlight bleed en IPS glow, en als er weinig reviews zijn, maakt dat deze keus tot een risico en zijn er betere alternatieven, TP Vision produceert een boel rommel. Verder zijn er niet zoveel IPS fabrikanten, en LG is een van de grootste. Een LG paneel komt vaak ook in de lage segmenten erg goed uit de tests.

[ Voor 36% gewijzigd door Vayra op 16-12-2017 20:55 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Verwijderd

Topicstarter
@Vayra Beide kaarten zijn 6 GB. Ik zal een van de vaker gereviewde LG schermen kopen, nog even uitzoeken welke.

Edit:
Na wat rondstruinen op de pricewatch en het lezen van reviews zat ik te denken aan dit beeldscherm: https://tweakers.net/pric.../lg-24bk550y-b-zwart.html Niet erg vaak gereviewed, maar goed verkrijgbaar, vergelijkbare stats met de andere schermen, en in de goede prijs-range.

Ik wil echter niet een beeldscherm kopen dat onder de maat is voor de rest van de hardware. Denken jullie dat ik voor bijv. 50-80 euro meer echt een betere game-ervaring zal hebben (turn-based gaming wel te verstaan), of zal het merkbare verschil dit eerder richting een beeldscherm van 400 euro gaan?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2017 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is besteld, nu nog wachten op de dozen en het bouwen kan beginnen, spannend!

Dit is het uiteindelijke lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 195,-€ 195,-
1EVGA GeForce GTX 1060 SC GAMING 6GB€ 286,-€ 286,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 43,50€ 43,50
1Fractal Design Focus G Mini€ 45,-€ 45,-
1Gelid Solutions PWM Y-Cable Splitter€ 3,27€ 3,27
1LG 24BK550Y-B Zwart€ 157,-€ 157,-
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 107,95€ 107,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 87,-€ 87,-
1Intronics Anti-statische polsband€ 6,20€ 6,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.059,92

Bedankt allemaal voor de input!

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem staat sinds kerst en alles (Lees Civ VI en V, Prey, en Planet coaster op ultra 1080p) draait soepel en naar behoren.

Ik heb rustig de tijd genomen (~5 uur), een paar video's bekeken, de handleidingen bekeken en alles uiteindelijk in één keer in elkaar gekregen zonder enige ervaring. Het werkgeheugen opschroeven naar ~2900 MHz in de bios was heel intuïtief verliep zonder problemen.

Uiteindelijk heb ik Windows aangeschaft via softwarelicense4u en dit werkte inderdaad prima (bedankt voor de tip @H.Boss).

:)
Pagina: 1