Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De zwaarste toepassing zal Civilization VI worden op 1080p, het liefste vloeiend zonder veel wachten tussen de beurten. Ik ben niet zo'n enorme gamer en speel momenteel geen RTS, FPS, en heb nooit MMORPGs gespeeld. Maar dat komt voor een deel ook door het gebrek aan een game PC.
Ik hoef dus ook geen hoge frame-rate o.i.d., maar volgens mij is € 1000,- daar het budget ook niet naar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1000,- (dus zeker niet meer dan € 1100,-).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb geen noemenswaardige hardware
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een bescheiden systeem met goede prestaties voor Civilization VI, ik zat zelf te denken aan een CPU die even mee kan voor een normale PC en een bijbehorende videokaart waar ik een jaar of vier leuk mee kan gamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gezien dat AMD Ryzen het beste past binnen deze voorwaarden, maar ben best een noob op hardware gebied.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt.
Ga je overklokken?
Nee (tenzij dat aan te raden is met deze componenten)
Wat verwacht je van ons?
Ik heb twee lijstjes samengesteld en zou graag weten of die systemen zouden voldoen aan het plaatje hierboven beschreven. Is het eerste lijstje toekomstbestendig genoeg voor mijn toepassing?
Daarnaast vroeg ik me af of het realistische combinaties zijn. Zo heb ik voor 8 GB ram gekozen en een voeding van 400W. Is dit te weinig? Er zit nu ook een snelle SSD bij, maar is een goedkopere SATA 600 SSD bijv. ook goed genoeg? Past het zo in de kast? Dat soort praktische dingetjes. Mochten dit vragen zijn die alleen slecht geïnformeerde mensen stellen, dan lees ik me graag verder in op gesuggereerde links.
Verder nog een andere vraag, als je nog nooit een computer in elkaar hebt gezet, maar verder wel technisch onderlegd bent en een handleiding precies op kunt volgen, is het dan realistisch om zelf de boel in elkaar te zetten?
Lijstje 1 (bescheiden systeem):
Lijstje 2:
Alvast bedankt voor jullie input,
Adriaan
De zwaarste toepassing zal Civilization VI worden op 1080p, het liefste vloeiend zonder veel wachten tussen de beurten. Ik ben niet zo'n enorme gamer en speel momenteel geen RTS, FPS, en heb nooit MMORPGs gespeeld. Maar dat komt voor een deel ook door het gebrek aan een game PC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1000,- (dus zeker niet meer dan € 1100,-).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb geen noemenswaardige hardware
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een bescheiden systeem met goede prestaties voor Civilization VI, ik zat zelf te denken aan een CPU die even mee kan voor een normale PC en een bijbehorende videokaart waar ik een jaar of vier leuk mee kan gamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gezien dat AMD Ryzen het beste past binnen deze voorwaarden, maar ben best een noob op hardware gebied.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt.
Ga je overklokken?
Nee (tenzij dat aan te raden is met deze componenten)
Wat verwacht je van ons?
Ik heb twee lijstjes samengesteld en zou graag weten of die systemen zouden voldoen aan het plaatje hierboven beschreven. Is het eerste lijstje toekomstbestendig genoeg voor mijn toepassing?
Daarnaast vroeg ik me af of het realistische combinaties zijn. Zo heb ik voor 8 GB ram gekozen en een voeding van 400W. Is dit te weinig? Er zit nu ook een snelle SSD bij, maar is een goedkopere SATA 600 SSD bijv. ook goed genoeg? Past het zo in de kast? Dat soort praktische dingetjes. Mochten dit vragen zijn die alleen slecht geïnformeerde mensen stellen, dan lees ik me graag verder in op gesuggereerde links.
Verder nog een andere vraag, als je nog nooit een computer in elkaar hebt gezet, maar verder wel technisch onderlegd bent en een handleiding precies op kunt volgen, is het dan realistisch om zelf de boel in elkaar te zetten?
Lijstje 1 (bescheiden systeem):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 3 1300X Wraith Stealth koeler Boxed | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Asus Prime B350M-A | € 78,- | € 78,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G | € 172,50 | € 172,50 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Philips 243S7EHMB/00 Zwart | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 | € 107,85 | € 107,85 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Samsung PM961 256GB | € 104,06 | € 104,06 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 933,26 | |