Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237330

Topicstarter
Heb even gauw het forum doorgelezen of er niet een soortgelijk probleem voorhanden was, maar kon niets vinden. Vandaar mijn vraag nu ........

Mijn batterij was op. Na het opladen was het toestel zo weer leeg. Een originele batterij voor de Lumia 1520 besteld en deze (aan de hand van de Nokia tutorial/video) gemonteerd. Dit voorliep voorspoedig en werkt goed. Een paar weken na het plaatsen van de batterij werkte mijn microfoon van de telefoon niet meer. Originele flexkabel besteld inclusief microfoon en ook daarvan verliep demontage en montage voorspoedig.

Na het monteren van de batterij en sluiten van de cover start het toestel goed op, echter op het moment dat ik de pincode moet invoeren reageert het toestenbord niet. Nogmaals het toestel uit elkaar gehaald of ik niet iets over het hoofd had gezien. Na de conclusie dat er niets op te merken was en het toetsel weer in elkaar heb gezet opnieuw een poging gedaan om het toestel in te komen. Echter zonder resultaat. Weer geen reactie van het toetsenbord. Reset uitgevoerd conform de methode die daar voor is resulteert dat ik in het keuzemenu uitkom om de taal te selecteren. Deze staat automatisch op Nederlands maar om te bevestigen door op volgende te drukken lukt niet. Het toestenbord/scherm reageert niet.

Het is mijn ideale toestel en zou het jammer vinden als ik er niets meer me kan. Wil zo lang als mogelijk blijven werken op Windows en wil de overgang naar Android zo lang als mogelijk uitstellen. Iemand een idee wat er mis kan zijn of wat ik kan proberen? Ben altijd zuinig geweest op mijn Lumia 1520. De originele folie zit nog op het scherm en het toestel verkeert dus in onberispelijke staat. Beetje jammer als het hier zou moeten eindigen :-(

Toestel versie is de RM-937. Heb niet de laatste firmware en draai nog op Windows 8.1

Wilde binnenkort op Windows 10 overgaan, maar is nu helaas niet meer mogelijk ..............

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 237330 reageert alleen je toetsenbord niet, of doet je hele scherm het niet meer?

Ik vermoed namelijk dat je een van de kabels niet vast hebt zitten / hebt beschadigd, waardoor het touchscreen het nu niet meer doet.