Kan ik écht niet meer terug naar iOS 10?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-04 14:19
Heren en dames ook,

Enige tijd geleden heb ik de update naar iOS 11 gedaan. Op mijn test-iPhone kreeg ik netjes bericht dat bepaalde apps niet meer zouden functioneren. Op mijn iPad Air (128 GB, Cellular + Wi-Fi) gaf geen enkele app die melding, dus enigszins blond heb ik de eerste probleemoplossingen afgewacht en ben bij 11.1 ingestapt. Redelijk blond niet vooraf gekeken wat de grote wijzigingen waren.

Na de update bleken een aantal apps het niet meer te doen en daarbij de voor mij belangrijkste: Bookman Pro. Dat maakt in een klap mijn toch best wel geliefde tablet bijna waardeloos. En een aantal andere wijzigingen pruim ik ook al (functioneel) niet.

Helaas was door het afwachten van het oplossen van de eerste fouten het niet meer mogelijk om terug te gaan naar iOS 10. Waarom dat zo nodig onmogelijk gemaakt moet worden is mij totaal onduidelijk en er is geen mens op deze wereld die daar vanuit gebruikersperspectief ook een zinnig antwoord op kan geven. Maar dat is buiten de scoop van deze vraag.

Ook na een aantal weken het aangezien te hebben blijft iOS 11 voor mij een no-go. Eenmaal op zoek op het grote boze internet lijkt het erop dat het niet mogelijk is om terug te gaan, zie bijvoorbeeld:
https://ios.gadgethacks.c...-3-3-your-iphone-0178028/

Maar op https://www.howtoisolve.c...psw-direct-download-link/ vind ik een oudere firmware en op https://www.howtoisolve.c...-11-to-10-on-iphone-ipad/ staat een manier om het wel te doen.

Als ik het goed begrijp kun je een oudere firmware terugzetten, maar moet Apple die op de een of andere manier ondertekenen (signen). Heeft het dan nog wel zin om die laatst gelinkte manier uit te proberen of blijft er écht niets anders over dan een iPad te kopen zonder de update?

Alvast bedankt!
Chinco

Beste antwoord (via Chinco op 26-12-2017 22:29)

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 07:26
Nope, wanneer Apple stopt met het signeren van een firmware kan je niet meer terug. De oudste firmware die momenteel gesigneerd wordt voor de iPad Air is iOS 11.1.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Nope, wanneer Apple stopt met het signeren van een firmware kan je niet meer terug. De oudste firmware die momenteel gesigneerd wordt voor de iPad Air is iOS 11.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je niet met de tijd mee wil koop je een iPhone 5 en een iPad met minder als A7soc.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
Toevoeging: tips voor methodes buiten Appleprocedures zijn zeker ook welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:00
Die app wordt al sinds 2013 niet meer bijgewerkt:

https://itunes.apple.com/...for-ipad/id436673025?mt=8

Er zal toch wel een andere comic book reader te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
chinco schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:55:
Toevoeging: tips voor methodes buiten Appleprocedures zijn zeker ook welkom.
Bestaan er niet :P Je enige optie is een andere app zoeken die aan je wensen voldoet of een oude iPad kopen met iOS 10 of ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@chinco hier loopt een topic vanaf begin juni waar Beta users al posten over iOS11.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
Voor de mensen die de vraag beantwoorden: dank. Balen. Stiekem hoop ik dat er iemand nog met een lumineus idee komt.

(Oprechte) vraag: waarom kan ik de bewuste ipsw file dan nog wel downloaden vanaf de Apple-site? De bovengenoemde site linkt namelijk naar " http://appldnld.apple.com...10.3_14E277_Restore.ipsw". Dat is op z'n minst raar, toch? Wel beschikbaar stellen, maar niet te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
chinco schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:10:
Voor de mensen die de vraag beantwoorden: dank. Balen. Stiekem hoop ik dat er iemand nog met een lumineus idee komt.

(Oprechte) vraag: waarom kan ik de bewuste ipsw file dan nog wel downloaden vanaf de Apple-site? De bovengenoemde site linkt namelijk naar " http://appldnld.apple.com...10.3_14E277_Restore.ipsw". Dat is op z'n minst raar, toch? Wel beschikbaar stellen, maar niet te gebruiken?
Als je de directe link hebt kan je het nog downloaden. Apple zelf zal je daar nooit naartoe verwijzen. Alle oude software van Apple is nog wel ergens te downloaden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 00:57

Koenvh

Hier tekenen: ______

Heb je de ontwikkelaar al gecontacteerd? Misschien wil die de app wel updaten.

🠕 This side up

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Ik heb het installeren van iOS 11 ook lang uit gesteld wegens Bookman Pro. Voor mij was het belangrijkste in Bookman Pro dat je Folder structuur had en FTP upload. Als dat voor jou ook belangrijk is kan je kijken naar:
http://www.tireader.com/index.php
Is voor mij voor 99% een goed alternatief geweest voor Bookman. Ik vind hem wel wat trager maar ontwikkeling gaat hard en ik zie dat er een nieuwe versie is die ik nog niet heb geïnstalleerd dus het kan zijn dat daar de laatste probleempjes mee zijn opgelost.
Koenvh schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:18:
Heb je de ontwikkelaar al gecontacteerd? Misschien wil die de app wel updaten.
Website bestaat niet meer. Via een omweg zie ik dat hij nog wel iets anders heeft maar vragen over Bookman worden genegeerd via Twitter/facebook/mail

[ Voor 13% gewijzigd door Pendora op 05-12-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
Jammer dat het blijkbaak écht niet kan. Zou het tzt via een jailbreak ook niet kunnen?

@Pendora : dank je, daar ga ik naar kijken. De allerbeste comicreader die ik ken is Cover voor Windows. Die gebruik ik heel veel op mijn Onda, maar met Bookman Pro haalde ik vaak een accuduur van 16 tot bijna 19,5 uur. Dat is echt ongekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Een jailbreak is voor het huidige iOS maar kan Apple’s signing dienst niet omzeilen. Vroegâh kon dat door blobs op te slaan toen je nog de vorige iOS draaide (iets wat je denk ik niet hebt gedaan), maar vziw werkt ook dat trucje niet meer met recente modellen en firmware.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
Die blobs schijnt nog steeds te kunnen, maar inderdaad, daar wist ik het bestaan niet vanaf. Vragen beantwoordt, dank @allen.

Wat betreft tireader: helaas geen vervanger voor Bookman. Witte achtergrond buiten de plaatjes (bar irritant bij mijn geliefde Garfield strips) en geen nachtmodus. Plaatjes zwart/wit maken, inventeren en dat nachtmodus noemen is het nog niet. ;-) Dimmen van het licht voorbij wat iOS kan door de plaatjes donkerder te maken is echt heel erg fijn als je nog net even een paar strips Garfield meepakt in het donker. Ik blijf m'n strips wel op mijn W10 tablet lezen en zie wel wat ik met dit stuk steen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:21

Een van de redenen waarom Apple bepaalde IPSW-files aanbiedt van oudere software is voor de toestellen die geen update naar iOS 11 hebben gekregen. Zo zijn de iPhone 5 en iPad Retina (4e generatie) afgevallen met iOS 11. Als je deze apparaten nog wel zou willen restoren, dan wordt iOS 10 bijvoorbeeld nog wel ondertekent voor deze specifieke modellen.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
Ik heb maar een nieuwe iPad Air 2 gekocht... Daar staat als het goed is, het ding is nieuw in doos, nog iOS 9 op. Maar zien of ik met de blobs er nog iOS 10 op kan zetten. Al ben ik wel huiverig om toch per ongeluk naar 11 te gaan... Wordt wellicht nog vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
chinco schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:28:
Ik heb maar een nieuwe iPad Air 2 gekocht... Daar staat als het goed is, het ding is nieuw in doos, nog iOS 9 op. Maar zien of ik met de blobs er nog iOS 10 op kan zetten. Al ben ik wel huiverig om toch per ongeluk naar 11 te gaan... Wordt wellicht nog vervolgd.
Je kan kiezen om op iOS 9 te blijven of naar iOS 11 te gaan. iOS 10 wordt al lang niet meer gesigneerd, dus daar kan je niet naar toe, ook niet met omwegen. iOS 10 installeren met blobs kan namelijk alleen met een iPad Air 1, mits je blobs hebt opgeslagen toen iOS 10 nog gesigneerd werd en je iOS 11 nog niet hebt geïnstalleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door MelvinW op 13-12-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
Zijn de blobs voor een specifieke versie? Ai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
Verzoen ik me verder te gaan met iOS 9 voorlopig, blijkt het nieuwe ding dat de verkoper nog nooit aangezet had al iOS 11 te draaien. Dat is raar en teleurstellend.

Maar weer te koop zetten dus, die iPad Air 2 128 GB in het "goud".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
Oud topic, zelfde vraag. Ik heb mijn iPads nog op iOS 11.0.3 staan. Door de ervaring dat Apple zonder rekening te houden met zijn gebruikers dingen stuk maakt, wil k alleen upgraden naar 13 straks (controllerondersteuning!) als ik terug kan naar 11.0.3.

Via https://ios.gadgethacks.c...ailbreak-methods-0177464/ heb ik "Blobs" opgeslagen / gedownload. Echter: in die zip zitten directories met 12.3. Dat lijkt op de laatste iOS versie...

Kan ik terug met de nu opgeslagen blobs? En hoe? De bovengenoemde website vermeld een link, maar die heeft alleen MacOS en Linux ondersteuning.

Ik blijf erbij: mafketels daar bij Apple. Goed product neerzetten, maar totaal geen rekening houden met de gebruikers. Kon ik een Windows tablet vinden met een m3 of hoger en 4:3 formaat scherm... konden ze lekker de iPad... nah, laat maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@chinco Nee. Als je de blobs van 11.x niet hebt, dan kan je niet meer terug.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
Maar ik heb 11.x er op staan... Hoe kunnen de blobs dan van 12 zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

chinco schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 22:16:
Ik blijf erbij: mafketels daar bij Apple. Goed product neerzetten, maar totaal geen rekening houden met de gebruikers. Kon ik een Windows tablet vinden met een m3 of hoger en 4:3 formaat scherm... konden ze lekker de iPad... nah, laat maar. ;)
Het probleem zit niet bij Apple maar bij je verwachting dat je orphaned software blijft werken. Daarnaast zou ik je iPad met IOS 11 niet bij de Mac of Starbucks aan de wifi hangen, er is een dozijn RCE’s voor IOS 11.

Het is in mijn ogen de verantwoording van de developer om ervoor te zorgen dat zijn app blijft werken.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

-

[ Voor 100% gewijzigd door JackBol op 22-06-2019 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
chinco schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 22:16:
.... Door de ervaring dat Apple zonder rekening te houden met zijn gebruikers dingen stuk maakt, wil k alleen upgraden naar 13 straks (controllerondersteuning!) als ik terug kan naar 11.0.3.

Het is niet Apple die de boel verstiert, want zij blijven hun poduct (iOS) verbeteren en bij de tijd houden. Dat ontwikkelaars van apps dat niet (willen) bijbenen, is niet Apple's schuld.

De enige valide reden om te wachten met upgraden naar ene nieuwer OS is tot een developer zijn/haar app heeft bijgewerkt als je die app echt nodig hebt. Maar zelfs dan gaat bij mji de OS upgrade voor een 3rd paty app. Als die niet mee willen, dan zoek ik een alternatief. Waarom zou je zoveel moeite, energie gaan stoppen om je device op een oud OS te houden om maar van een verlaten 3rd party app gebruik te kunnen blijven maken?

Als je je dan boos wilt maken, wees dan boos op de app developers...

[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 22-06-2019 22:04 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
Bla bla bla, offtopic. Bij Microsoft kan ik upgraden en als er iets niet loopt binnen 10 dage downgraden. Kan ik oude versies installeren en gewoon activeren via hun servers. Krijg ik zelfs 10 jaar updates op producten. (Al is dat bij de W10 Pro en lager inmiddes 1,5 jaar, die updates). Mijn apparaat, mijn risico, mijn beslissing. Punt.

Ze hebben 1 keer iets stuk gemaakt zodat ik data en een zeer waardevolle app kwijt ben. Ik ga niet weer een upgrade doen zonder mogelijkheid om terug te gaan naar een vorige versie. Dan blijf ik maar hangen op 11. En zo erg kan het niet zijn, mijn iPad 1 heeft nog iOS 5 of 6...

Terug naar de vraag: heb ik nu blobs voor iOS 12 terwijl ik er 11 op heb staan?

[ Voor 25% gewijzigd door Chinco op 22-06-2019 22:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Offtopic, want geen Microsoft. :+ (En dat werkte op hun smartphones ook niet zo en echt niet dat je met een 8 licentie die geüpgrade is naar 10 nog terugkan.) Apple bied dat ook aan trouwens, oude versies worden nog een paar dagen gesigned zodat je kan downgraden. Zowat een jaar later is die optie er niet meer, nee.
chinco schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:26:
Maar ik heb 11.x er op staan... Hoe kunnen de blobs dan van 12 zijn?
Apple’s servers signeren de boel. Apple signeert iOS 11 niet meer. Ergo: je krijgt geen blobs voor iOS 11. Die blobs komen niet vanaf je toestel. Je bent te laat, die blobs had je zowat een jaar terug al moeten genereren. :P (En in 2017 was je al op het bestaan van blobs gewezen, dus snap niet helemaal waarom je dat dan niet hebt gedaan of onthouden.) Het kan nu niet meer. Als je de blobs niet hebt voor 11.x kan je simpelweg niet terug.

Moraal van ‘t verhaal: maak in de toekomst gewoon blobs aan voor elk release en bewaar ze voor een “rainy day” als er weer een slechte developer z’n shit niet update en je perse terug wil. :)

[ Voor 22% gewijzigd door WhatsappHack op 23-06-2019 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

chinco schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:14:
Mijn apparaat, mijn risico, mijn beslissing. Punt.
Prima
Ze hebben 1 keer iets stuk gemaakt zodat ik data en een zeer waardevolle app kwijt ben.
Jouw apparaat, jouw risico, jouw beslissing? Waar is de backup van die data? En die app is helemaal niet waardevol. Die is al 6 jaar niet meer bijgewerkt.

Zolang je de oorzaak van de problemen buiten jezelf blijft leggen, zul je altijd problemen blijven ondervinden.
Ik zou je willen aanraden om je problemen fundamenteel aan te pakken. Dat is een stuk makkelijker dan het Apple ecosysteem tegen te werken.

Wellicht een Android kopen als je controle over je apparaat zo belangrijk vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Mja, het antwoord is simpel zat: het kan niet. Zoals je nu duidelijk is had je dan de blobs moeten opslaan, en die moeten combineren met de IPSW. Kon ooit wel. Ik heb, in een poging een iPhone 5 iOS 6 te laten draaien ooit er uren mee lopen klieren, zelfs nog geprobeerd de blobs van 7 aan te passen naar die van iOS 6. Helaas nooit gelukt. In elk geval hebben ze hun beveiliging op orde :+

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
chinco schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:14:
Ik ga niet weer een upgrade doen zonder mogelijkheid om terug te gaan naar een vorige versie.
Dit klopt niet. De oudere versie blijft altijd een periode “gesigneerd” en daardoor is downgraden van 13 naar “de vorige versie” rond release wel mogelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:11
Sowieso is de nieuwste iOS versie een stuk eerder voor developers dan voor de consument zodat ze hun app kunnen updaten en compatibel kunnen maken mocht er iets stuk gaan, dat lijkt me een verantwoordelijkheid van Apple en hun business en veiligheidsplan voor iOS.

Plus outdated software draaien vanwege een app welke niet meer ge-update wordt? Slechte zaak.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Helgie schreef op zondag 23 juni 2019 @ 16:08:
Mja, het antwoord is simpel zat: het kan niet. Zoals je nu duidelijk is had je dan de blobs moeten opslaan, en die moeten combineren met de IPSW. Kon ooit wel. Ik heb, in een poging een iPhone 5 iOS 6 te laten draaien ooit er uren mee lopen klieren, zelfs nog geprobeerd de blobs van 7 aan te passen naar die van iOS 6. Helaas nooit gelukt. In elk geval hebben ze hun beveiliging op orde :+
Had er de eerste paar keer ook moeite mee, maar als je eenmaal snapt hoe het werkt is het eigenlijk simpel en vraag je je af waarom het daarvoor zo moeilijk ging. :P Het grootste probleem is die verrekte generator op nieuwere modellen die moet matchen omdat ie anders weken kan wachten op een collision in plaats van direct bij de eerste poging raak. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chinco
@WhatsappHack dank. Het was niet tot mij doorgedrongen dat de blobs niet vanaf mijn apparaat komen, maar daadwerkelijk gesignd worden door Apple op het moment dat je ze opvraagt. Leider, leider.

Gevalletje case closed. 🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:00
Puur uit interesse: gaat dit nog steeds om die comic book reader? Er zijn toch zat goede alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
Nee. Of, niet echt. Ik heb op mijn iPad Air die Bookman Pro app nog staan met onbereikbare comics erin. Ik zou niet weten hoe ik die eruit moet krijgen, maar de ervaring leert dat de onmogelijkheden van vandaag mogelijkheden van morgen kunnen zijn.

Los daarvan heb ik op mijn Air 2 met iOS 11 (waar zoals gemeld Bookman Pro niet op draait) een andere comic reader app, Chunky. Gaat beter zelfs, tenminste, grotendeels. Het detecteren en juist uitsnijden van marges was met Bookman Pro beter.

Maar ik ben voorzichtig geworden. En zal geen upgrade doen als ik niet heel zeker weet dat het goed zal gaan. Ik heb een app waarvoor ik een iPad heb gekocht (als in de ENIGE reden) die zelfs uit de Appstore is verdwenen. Werkt op 64 bit, lijkt een browser based app, zal wel goed gaan, maar ik waag het er niet op. Dan koop ik wel een nieuwe, zodat ik zeker weet dat ik deze app over 20 jaar nog steeds kan gebruiken.

Bij Microsoft kun je nog programma’s uit Windows 95 draaien in W10. En alle oude meuk die om welke reden voor iemand waarde heeft. Ik geloof zelfs dat dat het grootste bestaansrecht voor Windows is.

Ubuntu heeft recent 32 bits laten vallen: je zult zien dat Ubuntu hiermee hun marktaandeel verkleint, misschien wel maginaliseert. Er is zoveel dat nog draait op 32 bits dat nooit geporteerd zal worden naar 64 bits... Steam heeft Ubuntu in de ban gedaan hierom, zegt genoeg.

Eisen dat alleen apps die nog actief ontwikkeld worden gedraaid mogen worden is een ontzettende verarming voor de gemeenschap. Denk alleen eens aan alle abended open source projectjes. Of games waarvan de uitgevers allang niet meer bestaan door faillisement, verkoop of opsplitsing. Enzovoorts.

Mensen kunnen soms zo’n beperkte blik hebben... Ik kijk echter graag naar alle opties, probeer graag uit en zoek wat mij het beste past: W10 op de pc, notebook, iOS op mijn tablet en Android op mijn telefoon. En was er een 4:3 10”+ tablet met m3, i5 oid dan ging de iPad eruit. Op het gebruik voor die ene app na, dan... De HW van de iPad is gewoon fantastisch goed, de software en met name de filosofie erachter vind ik wat minder. Zo heeft elk systeem, os, eco systeem zijn voor- en nadelen. Mijn Onda 9,7 W10 tablet met de Atom Z37xx is het gewoon net niet.

Ik gebruik mijn iPad het meest van alles... dus tja.

Edit / PS:
WhatsappHack schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:06:
Offtopic, want geen Microsoft. :+ (En dat werkte op hun smartphones ook niet zo en echt niet dat je met een 8 licentie die geüpgrade is naar 10 nog terugkan.)
Dus echt wel, he? Terug naar WP8 na de upgrade naar W10M was echt heel simpel met de tool via de PC te regelen. En op de PC is het ook geen probleem: W10 activeert gewoon met de W8 key... als ie maar op tijd geregistreerd was. En ik denk dat het stiekem nog steeds werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Chinco op 25-06-2019 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:00
Ik zou eerder focussen op een backup van je comics dan zoveel moeite doen voor een oude iPad met een programma dat niet meer ondersteund wordt. Er zal altijd wel een goede reader te vinden zijn die oude bestandsformaten leest. Het lijkt gewoon een reader en als dat zo is kun je je comics via iTunes naar de pc/mac kopiëren. Voor sommige systemen is daar een extra programma voor nodig maar dat is goed te vinden op Google.

Ik snap je punt verder wel hoor... dat het jammer is dat oude software niet zomaar gebruikt kan worden. Meer consument dan developer gericht. Veiligheid is namelijk wel een van de speerpunten van Apple (voor gewone consumenten heel fijn) en die kun je absoluut niet garanderen als er oude software op draait.

[ Voor 5% gewijzigd door Sluw op 25-06-2019 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
Die slag had ik inderdaad al gemaakt vorig jaar toen ik niet terug kon naar iOS 10.

Ben ik eindelijk eens een keer van mijn adagium van 1000-den backups afgeweken omdat het toch wel veel ruimte innam en ik niet meer wist wat waar stond, gaat het mis. Tja. Dus terug naar het oude stramien: overal voor de zekerheid meerdere kopieën van...

Het ging trouwens nu niet meer om een comic reader. Wie gesagt: daarvoor laat ik gerust een oude iPad apart liggen, als ik maar zeker weet dat die app over 20 jaar nog werkt. Daar is iemand slim geweest en heeft 3 documenten op op kruisverwijzingen aan elkaar gekoppeld en is waarschijnlijk daarna op uitgevers gestoten die vonden dat ze copyright hadden op eeuwenoude documenten. De documenten apart zijn zo van het internet te downloaden, maar de koppelingen zijn echt zo machtig handig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Of koop ergens nog een iPad 4 (dus de 1e met een lightning aansluiting) die gaat max tot iOS 10.3.3 dus de kans dat je persongeluk een nieuwere versie erop knalt is 0,0

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
Hmm, misschien een idee. Zou ik dan een reservekopie van die app via iTunes kunnen maken (op iOS 11) en dan terug kunnen zetten op die iPad 4? Vast niet?

Maar even over nadenken.

Edit: HEAR HEAR!

nieuws: Ubuntu blijft 32bit toch ondersteunen

[ Voor 30% gewijzigd door Chinco op 25-06-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
chinco schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:54:
Hmm, misschien een idee. Zou ik dan een reservekopie van die app via iTunes kunnen maken (op iOS 11) en dan terug kunnen zetten op die iPad 4? Vast niet?

Maar even over nadenken.

Edit: HEAR HEAR!

nieuws: Ubuntu blijft 32bit toch ondersteunen
Een iCoud kopie denk ik niet (nooit geprobeerd) Maar de app opzich wel.
Dat hangt wel af of de app nog het downloaden van oudere versie's ondersteund.

Als je op een iPad met de laatste versie van iOS 10 de app opnieuw wil downloaden kan het soms zijn dat de app te nieuw is voor dat iOS, je krijgt dan een soort van melding of je een oudere / laatst compatibele versie wil downloaden.

Met een speciale versie van iTunes 12.6.3 kan je nog een .ipa bestand fysiek downloaden naar je PC dus kan je die app versie veiligstellen.

Ik neem aan dat je de content in de app wel opnieuw kan downloaden?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
Hmm. Binnenkort de iPad eens aan iTunes hangenen om uit te vogelen wat er nog te back-uppen is... Thanks voor deze nieuwe invalshoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
chinco schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:32:
Hmm. Binnenkort de iPad eens aan iTunes hangenen om uit te vogelen wat er nog te back-uppen is... Thanks voor deze nieuwe invalshoek!
Succes (y) , laat even weten of het gelukt is.

Ander kan je altijd nog dit proberen

Pagina: 1