Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM_YOUR_MAMA
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-09-2021
mogguh (avond 8)7 )

Ik zit naar een simpele gpu upgrade te kijken. Maar ik heb advies nodig |:( .

Mijn pc: dell optiplex 9010
(http://www.dell.com/suppo...tag/gvk2j5j/configuration)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_H1Vc37gd8MTUVjlQMCyGP88XRM=/i/1380183893.jpeg

mijn gpu: gtx 1050 ti lp (pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP

er word aangeraden dat ik een minimale psu nodig heb van 300w, Deze pc heeft 250w.
ik heb zitten googelen en ik zie vaak dat 250w het aan kan.
Is een psu upgrade nodig? en zo ja welke a.u.b (graag eentje die in de case past)

mvg,
Ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-08 13:09

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik denk dat wat je wil niet mogelijk is. Dell gebruikt zijn eigen formaat voedingen en zeker in dit soort kasten.

Of je moet een nieuwe kast maar vermoedelijk ook je moederbord want jippie Dell gebruikt zijn eigen formaat.

Of kijken wat de mogelijkheden zijn voor een losse voeding.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:53

Nemesizz

Untouchable

Denk ook dat je mogelijk tegen het BIOS/UEFI support (of gebrek aan...) loopt als je een moderne videokaart erin wil zetten (buiten de andere problemen al om :P ).

Oudere PC's, hebben vaak alleen support voor een VBIOS (video BIOS), veel moderne kaarten supporten alleen nog de UEFI variant ervan en werken dan niet meer op oudere hardware*.

* = Tenzij de fabrikant van de kaart nog support voor zowel UEFI als 'legacy BIOS' in de videokaart BIOS inbakt, maar dat word steeds minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Over het algemeen zitten er best redelijke voedingen in zulke Dell systemen. Qua voeding verwacht ik er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM_YOUR_MAMA
Bedankt voor de info, Welke videokaart is aangeraden voor mijn current specs? prijs maakt niet uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
IM_YOUR_MAMA schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:51:
Bedankt voor de info, Welke videokaart is aangeraden voor mijn current specs? prijs maakt niet uit
Hoe sneller de videokaart hoe beter natuurlijk. Het is alleen wel zo dat LP kaarten zonder extra voeding nooit echt heel snel zullen zijn. De PC die je hebt is dan ook niet gemaakt om als Game-PC te dienen. Met de snelste videokaart die er in past kan je er wel een beetje mee gamen, maar echt geweldig zal het nooit gaan, daar is de PC gewoon niet voor gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@IM_YOUR_MAMA

PSU upgrade is niet nodig. Het PCI-e slot voorziet de kaart van voeding mits deze geen extra 6 pins aansluiting nodig heeft, en zo te zien heeft de kaart dat niet nodig. Dat is max. 75W en dat gaat prima voor dit systeem. Ik heb zelf diverse van dit soort systemen gehad en bij mij ging dat prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:17
Ff googelen :

https://www.google.nl/amp...ff_as_a_budget_gaming_pc/

Moet wel lukken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM_YOUR_MAMA
Wow thanks! Ik had het zeker niet gezien omdat dit blijkbaar een iets andere model is (sff). Maar bedankt oOo

EDIT: Ik ben blijkbaar super dom geweest! Sff staat voor small form factor en die heb ik blijkbaar. 8)7 |:( 7(8)7 _O-

[ Voor 14% gewijzigd door IM_YOUR_MAMA op 05-12-2017 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:17
En zo leren we elke dag iets bij 😊

Ook mooi dat de auteur zeer uitgebreid laat zien hoe het er allemaal in past.

Kun je er toch een leuk gamepctje van maken wat op zich alle huidige games aankan 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:00
Ik kan met zekerheid zeggen dat dit prima gaat werken, heb dezelfde videokaart in mijn HP SFF gestopt paar weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM_YOUR_MAMA
livranca schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:27:
Ik kan met zekerheid zeggen dat dit prima gaat werken, heb dezelfde videokaart in mijn HP SFF gestopt paar weken geleden.
En heb je ook aanpasingen gedaan aan de case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:00
IM_YOUR_MAMA schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:47:
[...]

En heb je ook aanpasingen gedaan aan de case?
Nee, helemaal niks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ik heb het kaartje in een hp deskpro 600 g1 geplaatst, en ik moet zeggen ik ben verrast. werkt erg goed.
Als voorbeeld project cars draait op ultra op 70 fps. GTA V loopt uitstekend, en firestrike doet ook 6400 + punten..

Als tweaker is de kaart wel wat overclocked. Core ~150 en mem 400+..

Als er behoefte is aan wat benchmarks kan ik ze wel plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Laatst online: 00:52
Ik voorzie geen problemen.
Een 1050TI is zo ongeveer ontworpen voor dit soort situaties.

Verbruik is maar 75W, 100W voor de processor en wat losse dingetjes er bij, en je zit aan de 175W.
Die voeding is dus gewoon ruim voldoende.
PilatuS schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:54:
[...]

Hoe sneller de videokaart hoe beter natuurlijk. Het is alleen wel zo dat LP kaarten zonder extra voeding nooit echt heel snel zullen zijn. De PC die je hebt is dan ook niet gemaakt om als Game-PC te dienen. Met de snelste videokaart die er in past kan je er wel een beetje mee gamen, maar echt geweldig zal het nooit gaan, daar is de PC gewoon niet voor gemaakt.
Met een 1050TI kan je prima AAA games spelen op medium tot high hoor. (1920x1080, 60FPS)
Overdrijf niet zo.

[ Voor 55% gewijzigd door WEBGAMING op 26-12-2017 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 18:24
Ik heb een gtx1050ti en een xeon e3-1240v2 op een voeding van 180 watt

Dus het wattage is meer dan genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IM_YOUR_MAMA
Om dit aftesluiten. Ik heb de gpu gekocht en het werkt perfect! 1080p@high makelijk 60 fps! Max temp is 77º. Dat is het doei d:)b
Pagina: 1