IE 11 twitter filmpies spelen niet af

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00zo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-04-2021
Ik heb gister windows 7 opnieuw installed en gebruikte altijd hiervoor de opera browser. Met deze nieuwe install wil ik alleen IE 11 gaan gebruiken. Windows 7 is helemaal up2date. flash en silverlight zijn ook installed.

Nou is mij probleem (zie screen) dat op twitter media niet wil afspelen. Ik ben eigenwijs en wil niet chrome of opera installen want daarmee los je het probleem wel op maar ik wil het werkend hebben in IE 11.

Screenshot Kan media niet afspelen https://ibb.co/grXZPb

Kan iemand hiermee helpen om dit probleem op te lossen? Ik heb ook nog een topic gelinked van meer mensen die hier last van hebben maar kan of zie daar geen oplossing in.

...
Flash / silverlight zijn installed en zijn ook ingeschakeld in de invoeg toepassingen
...
https://answers.microsoft...-aa94-50bb56c0d9a2?auth=1

BVD MVG Robin
...

Beste antwoord (via 00zo op 04-12-2017 23:19)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het probleem is dat Internet Explorer 11 te oud is, niet met moderne technieken overweg kan, en de plugins die vroeger gebruikt werden steeds minder ondersteund worden. Silverlight is dood, Flash is dood, de bedrijven er achter hebben de ondersteuning zo'n beetje beëindigd.

Het probleem dat jij nu geen video kan afspelen is door een gebrek aan goede HTML 5 Video ondersteuning in IE 11, en dat gaat ook nooit komen om dat Microsoft er geen geld in gaat steken en de websites geen geld gaan steken in speciale IE 11 websites.

De laatste hoop is dat je extra codecs aan kan zetten, maar ook dat is slechts een lapmiddel, en houdt ook een keer op: ga naar Tools>Internet Options>Advanced tab, Multi-media section, check "Enable alternative codecs in HTML5 media elements.

Nieuwere browsers ondersteunen steeds minder plugins en sommige totaal geen plugins meer. Adobe Flash, Microsoft Silverlight, Active X, Java Internet Plug-In, het gaat allemaal verdwijnen (als het überhaupt nog werkt). Je kan nu nog door willen gaan, maar het is niet alsof je het oneindig uit kan stellen. Ook Windows 7, 8, en 8.1 blijven niet oneindig goed werken. De wereld verandert, en je kan een tijdje niet mee veranderen, maar zodra het verschil te groot is beginnen dingen niet meer te werken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Het is jammer dat de website waar de screenshot is gehost niet bereikbaar is. Kun je hem eens op bijvoorbeeld Imgdumper en waarom wil je persee Internet Explorer gebruiken?

Foto doet het inmiddels, kun je hier wat mee?

[ Voor 27% gewijzigd door Meg op 04-12-2017 21:10 . Reden: Update. ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00zo
Ik heb alle stappen doorlopen in de link. Java had ik niet installed maar ook met die invoegtoepassing ingeschakeld werkt het niet. Ook heb ik ActiveX aangevinkt bij beveiliging maar ook daarmee in alle opties werkt het niet.

Het raare is als ik naar beneden scroll op twitter zie ik wel even het plaatje van het filmpje maar dan word het in eens grijs en staat er: kan media niet afspelen.

En om je vraag te beantwoorden waarom IE 11, mn pc word wat oud en kan net aan Player unknown spelen dus dacht met zo min mogelijk programma's en processen op de achtergrond mijn pc beter kan presteren.

Maar het zou toch moeten werken in elke browser en ben vooral ook nieuwsgierig waar het nou aan ligt.

Ieder geval dank voor uw antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
Probeer het met chrome. Zolang je chrome uit zet als je andere dingen gaat doen maakt het niet uit dat je het hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00zo
Ik begrijp je dat het in chrome werkt dat wist ik en ook dat je het uit kan zetten. Maar wil 1 browser. IE werkt verder prima en ziggo tv werkt ook beter omdat dat silverlight nodig heeft. Ook battlfield 3 plugin waarbij je een multiplayer server zoekt werkt beter in IE.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft want in al mn jaren online heb ik geleerd dat het vaak iets heel simpels is maar jaaaaa wat !!?? (;

mvg

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
Het probleem is dat Internet Explorer 11 te oud is, niet met moderne technieken overweg kan, en de plugins die vroeger gebruikt werden steeds minder ondersteund worden. Silverlight is dood, Flash is dood, de bedrijven er achter hebben de ondersteuning zo'n beetje beëindigd.

Het probleem dat jij nu geen video kan afspelen is door een gebrek aan goede HTML 5 Video ondersteuning in IE 11, en dat gaat ook nooit komen om dat Microsoft er geen geld in gaat steken en de websites geen geld gaan steken in speciale IE 11 websites.

De laatste hoop is dat je extra codecs aan kan zetten, maar ook dat is slechts een lapmiddel, en houdt ook een keer op: ga naar Tools>Internet Options>Advanced tab, Multi-media section, check "Enable alternative codecs in HTML5 media elements.

Nieuwere browsers ondersteunen steeds minder plugins en sommige totaal geen plugins meer. Adobe Flash, Microsoft Silverlight, Active X, Java Internet Plug-In, het gaat allemaal verdwijnen (als het überhaupt nog werkt). Je kan nu nog door willen gaan, maar het is niet alsof je het oneindig uit kan stellen. Ook Windows 7, 8, en 8.1 blijven niet oneindig goed werken. De wereld verandert, en je kan een tijdje niet mee veranderen, maar zodra het verschil te groot is beginnen dingen niet meer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00zo
Duidelijker dat dit kan ik het niet krijgen, dank je wel voor je feedback. Wat is jouw advies qua browser welke kan ik het beste gebruiken? Die ook in de toekomst t langste gaat werken ? Groet robin

edit: alternative codecs in HTML5 media elements stond al aan mehh (;

[ Voor 28% gewijzigd door 00zo op 04-12-2017 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
Er is helaas geen 'beste' browser, je zal periodiek moeten kijken wat op dat moment de beste keuze is.

Op het moment zijn er voor Windows twee niet-Microsoft browsers die ik aan zou raden:

- FireFox
- Chrome

FireFox is een stuk sneller dan het was, en Chrome is door de mate waarin het gebruikt wordt breed ondersteund. Ik zou ze allebei installeren, en zo nu en dan even switchen om te kijken wat je prettig vind werken.

Het probleem is trouwens al vrij oud: https://answers.microsoft...-aa94-50bb56c0d9a2?auth=1

[ Voor 18% gewijzigd door johnkeates op 04-12-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00zo
Ok top gaan we doen.
En ja dat het oud is wist ik had het ook al gelinked in mijn vraag (;
Maare thnx dan is deze topic voor nu klaar.

mvg

[ Voor 38% gewijzigd door 00zo op 04-12-2017 23:30 ]

Pagina: 1