Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor. Na verschillende winkels te hebben bezocht, lijkt 27" mij een perfect formaat. WQHD/2k lijkt daarvoor een mooie resolutie. Mijn huidige monitor is een Iiyama Prolite E2407HDSD, 1080/ TN /60Hz monitor.

Een wat groter scherm met IPS kwaliteit, een hogere resolutie en lager stroomverbruik lijken me genoeg redenen eens te upgraden.

Nou heb ik al veel reviews gelezen en monitoren bekeken, en is mijn keuze eigenlijk tussen de volgende monitoren:

pricewatch: Iiyama ProLite X2788QS-B1 Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart

De vraag is; is het tweede scherm de ruim €100 meerprijs waard?
Er is van dat scherm een review bij de buren te vinden dus daarvan weet ik ongeveer hoe het presteert.
Het goedkopere scherm heeft geen verstelbare voet, geen usb hub, en heeft grotere schermranden. Is mee te leven. De vraag is of er een verschil zit in kwaliteit van het scherm. Het duurdere scherm geeft bij de specificaties aan "Aantal kleuren 1.07 billion ", bij het goedkopere model staat niets vermeld. Zou het ene scherm 8 bit zijn en het andere 6 bit? Iemand een idee hierover? Beide zouden op 75Hz moeten kunnen werken zonder Freesync.

Het is voor all-round gebruik; gamen, films kijken, office, internet.

Wat is je budget?
350

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Iiyama

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
icm een Asus GTX1060 6GB