Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf macbook

Pagina: 1
Acties:

• demich
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-05 06:44
Goedemiddag allemaal,

Ik wil graag een macbook gaan kopen. Waarom een macbook? Ik vind het design mooi en wil afstappen van Windows. Ik ben niet perse opzoek naar het nieuwste model, mag ook een goede 2de hands zijn (jaar 2015/2016)

Wat ga je met je laptop doen?

Ik wil de laptop gebruiken voor de video bewerking van mijn gopro filmpjes.

Wat is je budget?

0-1800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja hij niet te zwaar zijn en de scherm grote 15 inch

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Uiteraard dan een apple.

Waar ik ook naar opzoek ben is of ik nou een macbookpro moet kopen of air. De video bewerking hoeft niet mega snel te gaan maar ook niet tergend langzaam.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-11 20:54
Met een Air moet je rekening houden met de beperkte schermresolutie.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:44

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als je 15 inch wilt moet je wel een MBP kopen, de Air is er alleen maar in 13,3 inch.

• demich
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-05 06:44
Aah top dan wordt het een pro dus. Ervaring met 2015/2016 modellen? Welke videokaart is vereist voor goede video bewerking?

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Eigenlijk voldoet je elke Macbook Pro 15" vanaf late 2013 aan jou wensen, maar..

De Late 2013 t/m 2015 hebben een model zonder dGPU (dus enkel alleen een Intel Iris Pro) en een model met (late 2013 - mid 2014: GT 750m, mid 2015: AMD M370x). De beste is natuurlijk de mid 2015 model met dGPU, maar die zijn ook het duurst!

Zijn het vooral 1080p filmpjes die je gaat editen? Zo ja, dan volstaat een MBP met iGPU prima. Daarbij maakt het niet uit of je een late 2013 of een mid 2015 model aanschaft, want de zijn allemaal gebaseerd op Haswell.

Als je toch veeleisend bent en in de toekomst overstapt naar 4K, dan kan een MBP met dGPU een uitkomst bieden en dan raad ik toch wel aan om de mid 2015 model te zoeken.

Natuurlijk speelt de prijs ook een grote rol. Een late 2013 koop je eigenlijk alleen als de prijs zeer gunstig is, want dat model is al 4 jaar op de markt. Daarbij moet je natuurlijk ook kijken naar het opslaggeheugen en de hoeveelheid ram geheugen. Liefst natuurlijk 512GB en 16GB ram.

In combinatie met iMovie en/of Final Cut, gaat editen zeer snel en makkelijk. Veel sneller als je Premiere of een soortgelijke programma zou gebruiken. Ga je hem trouwens alleen gebruiken voor het bewerken van je gopro filmpjes?

[ Voor 5% gewijzigd door MysticX op 04-12-2017 16:29 ]

hi!

Verwijderd

Ik verkoop de mijne op het moment, maar wel voor €1900..
De reden is dat ik juist weer terug wil naar Windows :)
https://link.marktplaats.nl/m1231585984

Iemand suggesties voor een vergelijkbare Windows Laptop?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 21:22 ]

Pagina: 1