Windows 7 update issues (laptop moeder, pc broer)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Vandaag kwam ik er achter dat de laptop van mijn ma niet meer wou updaten. Ik van alles proberen oa win updatefix, schijfopruiming, systeemherstel. Ik zei tegen mijn broer, kijk is of jij ook problemen hebt. En hij had hetzelfde.

Foutmelding luidt: Er kan momenteel niet naar updates worden gezocht, omdat de windows update-service niet actief is. U moet uw computer mogelijk opnieuw opstarten

Heeft iedereen op win7 hier last van, of een deel van de gebruikers? Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietser1997
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:48
Ik kan je mee delen dat ik geen last heb op windows 7 (op dit moment).
Hoelang heb je dit probleem al? De windows servers kunnen gewoon problemen hebben.
Wacht in iedergeval 24 uur en probeer het dan nog eens kun je eventueel de laatste update die je hebt geinstalleerd vermelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 22:49

D4NG3R

kiwi

:)

De installaties zijn wel legitiem? (En waarom nog niet geupdate naar 10?)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
fietser1997 schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:40:
Ik kan je mee delen dat ik geen last heb op windows 7 (op dit moment).
Hoelang heb je dit probleem al? De windows servers kunnen gewoon problemen hebben.
Wacht in iedergeval 24 uur en probeer het dan nog eens kun je eventueel de laatste update die je hebt geinstalleerd vermelden?
Ik kan helemaal niks meer zien qua geschiedenis van updates. Ik wacht even af. Ik merk het probleem vandaag pas op, paar weken terug toen ik haar pc checkte was het nog oke. Bij mijn broer was het in elk geval vorig weekend nog oke zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
D4NG3R schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:42:
De installaties zijn wel legitiem? (En waarom nog niet geupdate naar 10?)
Ja ze zijn legitiem allebei. De laptop kan niet goed overweg met 10, al eens geprobeerd. Win7 wlan drivers werktte niet stabiel onder 10. Mijn broer houd zijn pc ook op 7, draait prima nu. En over 2 jaar kan ie dan mooi de pc in zijn gehee vervangen. Dan is ie 7 jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Staat er toch duidelijk in? De Windows update service is om 1 of andere reden niet actief... kijk eens in de services of die afligt of gedisabled is en of je die kunt starten.

[ Voor 31% gewijzigd door skelleniels op 04-12-2017 15:49 ]

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
skelleniels schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:48:
Staat er toch duidelijk in? De Windows update service is om 1 of andere reden niet actief... kijk eens in de services of die afligt of gedisabled is en of je die kunt starten.
Staat allemaal goed, in eerste instantie dacht ik ook dat het issue wat met mijn moeders laptop, ik wou bijna de acronis terugknallen. Maar nu hoor ik dat het bij mijn broer ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Je zou handmatig kunnen nakijken welke updates je mist en dan voor 1x zelf installeren. Misschien is het daarna wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Stoelpoot schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:55:
Je zou handmatig kunnen nakijken welke updates je mist en dan voor 1x zelf installeren. Misschien is het daarna wel opgelost.
Zover ik weet was hij helemaal bijgewerkt. Maar de updatelijst kan ik niet benaderen. En wat ik al zei, het lijkt niet een probleem specifiek met deze laptop. Mijn broer zijn pc heeft hetzelfde. Vandaar dat ik denk dat het een groter probleem is wereldwijd, wellicht op een klein percentage van windows 7 systemen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
dennis_rsb schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:57:
[...]

Zover ik weet was hij helemaal bijgewerkt. Maar de updatelijst kan ik niet benaderen. En wat ik al zei, het lijkt niet een probleem specifiek met deze laptop. Mijn broer zijn pc heeft hetzelfde. Vandaar dat ik denk dat het een groter probleem is wereldwijd, wellicht op een klein percentage van windows 7 systemen dan.
Je kan als het goed is, geloof via Programma's en Onderdelen, de geïnstalleerde updates zien. Dan kan je via de Windows website wel ergens vinden wat je nog niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Stoelpoot schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:00:
[...]

Je kan als het goed is, geloof via Programma's en Onderdelen, de geïnstalleerde updates zien. Dan kan je via de Windows website wel ergens vinden wat je nog niet hebt.
Ga ik checken, dan moet ik alleen eigenlijk ff weer die ''recentste'' systeemherstelpunt terug zetten. Maar nogmaals zover ik weet waren de pc van mijn en me broer up-to-date. Maar ik kan het eens nalopen. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 11:42
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:40
Zo te zien is er een expiry date verlopen op de Windows 7 machines voor de update cliënt.

"The issue is all on microsoft side, due to an expiry date for the windows update service."

The authcab file(s) (eg %windir%/SoftwareDistribution/AuthCabs/authcab.cab) contain an XML file called 'authorization'. There seems to be one for windows update and one for Microsoft update if you have that installed.
There is an element in this file called ExpiryDate which states:
<ExpiryDate>2017-12-03T11:59:25.5067616-08:00</ExpiryDate>
which depending on your timezone is more or less now.
This lines up with an error from windowsupdate.log namely
DtaStor FATAL: Service 7971F918-A847-4430-9279-4A52D1EFE18D requested, but it is expired

Dit ga je niet kunnen fixen, dit zal vanuit Microsoft moeten komen.

[ Voor 52% gewijzigd door HKLM_ op 04-12-2017 18:42 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
HKLM_ schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:40:
Zo te zien is er een expiry date verlopen op de Windows 7 machines voor de update cliënt.

"The issue is all on microsoft side, due to an expiry date for the windows update service."

The authcab file(s) (eg %windir%/SoftwareDistribution/AuthCabs/authcab.cab) contain an XML file called 'authorization'. There seems to be one for windows update and one for Microsoft update if you have that installed.
There is an element in this file called ExpiryDate which states:
<ExpiryDate>2017-12-03T11:59:25.5067616-08:00</ExpiryDate>
which depending on your timezone is more or less now.
This lines up with an error from windowsupdate.log namely
DtaStor FATAL: Service 7971F918-A847-4430-9279-4A52D1EFE18D requested, but it is expired

Dit ga je niet kunnen fixen, dit zal vanuit Microsoft moeten komen.
Ja inderdaad! Even afwachten dus!
CriticalHit_NL schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:32:
Op ons werk hadden we er ook last van vandaag, zomaar.
Op beiden de Windows 7 machines en Windows 10 wilde het niet werken.

Bij Windows 7 draait de Windows Update service wel, maar Windows Update client reageert/opent enorm traag en bij het proberen te zoeken geeft hij problemen aan met de service.
Bij Windows 10 wil de service überhaupt niet starten en krijg je een error bij het zoeken in het configuratiescherm.

Nu kijk ik thuis ook op de Windows 7 PC, hetzelfde probleem, dus zal wel wijdverspreid zijn.
Valt me op hoe weinig de media hier nog aandacht aan geven terwijl het al de hele dag speelt.
Ja idd, ik had daarstraks al gegoogled ik vond niks erover. Net nog gegoogled toen kwam ik wel geteld 1 hit tegen. Ik gebruikte de term '' Windows 7 update service"en kwam 2 hits tegen bij het kopje nieuws. Computerworld was de bovenste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:40
Je zou dit nog kunnen proberen, door de datum terug te zetten. Als je heel nodig moet updaten.

You can tweak your machine (e.g., set the date back), but for now Win7 users just get to wait until Microsoft acknowledges and fixes the bug

[ Voor 15% gewijzigd door HKLM_ op 04-12-2017 18:47 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 11:42
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 11% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 20:37 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Ik heb zojuist de datum terug gezet naar 2 dec. En daarna terug op 6 dec. Daarna de internettijd gesynchroniseerd. En nu doet hij het. En nog 'n keer de laptop opnieuw opgestart. Nu weet ik niet meer of ik dat deed nadat ik hem op 2 dec had gezet of nadat ik de internet tijd gesynchorniseerd had. Of het permanent helpt weet ik niet, ik blijf het in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb zelf op drie computers deze oplossing toegepast:
  1. Open services en stop de Windows Update service
  2. Maak een backup van C:\Windows\SoftwareDistribution en maak daarna deze map leeg
  3. Herstart de computer
  4. Windows Update zoekt weer naar updates en werkt weer

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:09
dennis_rsb schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:32:
Foutmelding luidt: Er kan momenteel niet naar updates worden gezocht, omdat de windows update-service niet actief is. U moet uw computer mogelijk opnieuw opstarten

Heeft iedereen op win7 hier last van, of een deel van de gebruikers? Wat nu?
De Update service staat uit. Ga naar Services en zet het opstarttype op handmatig of automatisch.

De informatie op deze pagina helpt om Windows 7 weer snel te laten updaten voor het geval dat ook een issue is: http://wu.krelay.de/en/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
EricJH schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:37:
[...]
De Update service staat uit. Ga naar Services en zet het opstarttype op handmatig of automatisch.

De informatie op deze pagina helpt om Windows 7 weer snel te laten updaten voor het geval dat ook een issue is: http://wu.krelay.de/en/ .
Dit stond goed, daar lag het niet aan. Was een bekend probleem bij veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:09
Gebruik jij de laatste Windows Update client zoals je kunt vinden op de gelinkt webpagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
EricJH schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:05:
Gebruik jij de laatste Windows Update client zoals je kunt vinden op de gelinkt webpagina?
Volgens mij wel idd, op mijn ma's laptop. Ik herinner me dat ik vorig jaar ook gedonder had met lang zoeken naar updates wat toen met 2 fixes goed was. Bij mijn broer weet ik dat niet meer, of die die fixes had. Maar zoals ik al zei, dit issue was een bug die bij veel windows 7 gebruikers voorkwam sinds afgelopen weekend. Dus de verlopen datum.
Pagina: 1