Muurbeugel voor Samsung C34H890

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Excuses als het niet niet thuis hoort, maar kan ik hier ook om advies vragen voor een juiste muur bevestiging voor mijn Samsung C34H890? Ik heb besloten deze toch te houden, ondanks dat ik enorm moet wennen aan een ultra wide scherm. Maar dat is puur in algemene zin en moet alle voordelen gewoon nog gaan ervaren. Overigens merk ik nu al dat het voor diverse dingen wel veel prettiger en ergonomischer is dan 2 losse schermen naast elkaar.

De muur zit direct achter mijn bureau dus ik zoek een type bevestiging die voornamelijk in hoogte versteld moet worden en niet zo zeer dat die enorme hoeken moet maken. Ik hang hem immers netjes in het midden van mijn bureau op. Uiteraard heb ik al wat gekeken maar ik zie simpelweg door de bomen het bos niet meer want er is van duur tot goedkoop zoveel te koop. Het scherm was al duur dus ik heb liever niet zo'n hele dure muurbevestiging. Gewoon 1 die degelijk, stabiel is en zorg dat het scherm lekker kort op de muur kan blijven.

Alvast bedankt en mocht ik deze vraag hier niet mogen stellen zal ik hem direct verplaatsen natuurlijk.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-04 22:11
Erm, wat heb je zelf al gevonden? Want een groot topic ontslaat je niet van eigen onderzoek. In geval van VESA heb je echt 1.001 oplossingen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Juancho schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:26:
mocht ik deze vraag hier niet mogen stellen zal ik hem direct verplaatsen natuurlijk.
Afgesplitst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Dank je Br00ky!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Señor Sjon schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:30:
Erm, wat heb je zelf al gevonden? Want een groot topic ontslaat je niet van eigen onderzoek. In geval van VESA heb je echt 1.001 oplossingen.
Ik ben zelf ook op zoek gegaan natuurlijk maar waar ik tegen aan loop is het volgende. Voor de VESA 100x100 heb je idd veel opties. Mijn wensen zijn:

1. redelijk kort op de muur, maar hoeft niet super straks aangezien er een bureau van 1m diepte voor staat.
2. het liefst wil ik een bevestiging die zowel links/rechts als boven/onder en evt. kantelen mogelijk maakt.

Als ik hier op ga zoeken is vooral het in hoogte verstellen een groot probleem. Dan kom je OF enorm dure wandbevestigingen tegen (bijv. deze: https://tvbeugels.nl/flexibele-wandbeugel-interactief/) OF een arm die bijna net zoveel ruimte in neemt als de monitor standaard van mijn Samsung.

Dus is er nu echt geen muurbevestiging te vinden voor een 34" monitor die gewoon geen rare fratsen heeft maar gewoon wat bewegelijk is maar niet direct honderden euro's hoeft te kosten?

De enige die een beetje in de buurt komt is wellicht deze: https://www.amazon.com/Mo..._ttl?_encoding=UTF8&s=aht

Maar die moet je dan weer via Amazon kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 05-12-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wat is er op tegen om via Amazon te bestellen?

Zoek anders op TV-beugels. Daar zijn er hele bergen van voor 32" TV's die ook VESA100 gebruiken.

Vooral het in hoogte verstelbaar zijn is een feature die niet veel voorkomt. Gewoon in één keer op de goede hoogte hangen of een klembeugel gebruiken die aan je bureau kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Er is niet direct iets tegen Amazon maar ik heb gewoon liever iets via een NL winkel. En 32" inch is leuk, maar ik heb een 34" scherm he. Dat gaat toch niet passen?

En in hoogte verstellen.. ja ik twijfel of het zo belangrijk punt moet zijn. Maar omdat er geboord moet worden in de muur en je maar nooit weet of je eens wat wil veranderen... Leek het mij gewoon handig om een beugel te hebben die flexibel is. Klembeugel is niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Juancho schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:39:
En 32" inch is leuk, maar ik heb een 34" scherm he. Dat gaat toch niet passen?
VESA = VESA... Een monitor/TV met een 200x200 VESA aansluiting, zal niet ineens 210x205 zijn omdat je TV 2" breder wordt. Je moet letten op het gewicht van het device; inderdaad niet een 50kg 32" aan een 25kg beugel hangen ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Dus ik kan gewoon een VESA 100x100 32" pakken zolang het gewicht maar kan? Tja dat wist ik als leek niet, ik keek echt naar 34". Feit blijf wel dat ook bij 32" de in hoogte verstelbare beugels beperkt zijn of knetter duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja, hoe meer beweegrichtingen, hoe duurder. En hoogte is vaak de laatste toevoeging.

Zoals gezegd, het gaat om de VESA mount. Die geeft aan waar de schroefpunten zitten. Meestal is gewicht het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Mijn scherm is maar 6,3 kilo dus dat zal het probleem niet zijn :). Voordeel van een NIET in hoogte verstelbare wandsteun is dat je wel een stuk korter op de muur kan zitten. Bovendien heb ik een vrij groot bureau met een diepte van 1m waar ik toch altijd recht in het midden zit. Dus kwestie van even goed meten en checken en dan zou ik het ook zonder hoogte verstelbaarheid moeten kunnen doen. Ik heb bovendien een curved scherm wat de kijkhoek van iets meer naar links/rechts zetten sowieso al vergroot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Mijn scherm hangt momenteel netjes aan de muur, dus alles is gelukt! :). Geeft wel een stuk rust zeg! Het scherm is prachtig alleen die lompe poot eronder verpeste toch wel het beeld. Dat is nu prachtig mooi zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Juancho pics? :9~

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Bij deze... Ik heb wel één foutje gemaakt , of ik had er niet over nagedacht. Maar bij het meten had ik de muursteun helemaal uitgeklapt terwijl hij normaal gesproken vrijwel helemaal ingeklapt moet zijn. Probleem is dan nu dat de kabelgoot niet netjes recht in het midden zit maar ok, schoonheids foutje :p. En eigenlijk nog 1, ik had blijkbaar iets verkeert opgemeten want ik moest de muursteun helaas lager boren. Dus nu zie je nog 2 gaatjes boven het scherm die ik net dicht gemaakt heb maar nog even moet schuren en oververven. Verder wil ik het nog afmaken door een mooie LED strip achter het scherm te plaatsen. Dan is het denk ik wel af!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4NJIPZ7vkUzDRr8WL0M01Fmd/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T8FraGHoS8kVlLfM0Y8rnkXQ/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4Fkh7GHaFRAr21PXmHJWYoWa/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lc1MvsHjF0vQnfHxnLmXSvPi/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZBCLuv5WuI43vE8YL3zycXVh/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 30-01-2018 21:09 ]

Pagina: 1