Powerline adaptor hulp nodig.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chickenleg
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-11-2024
Goeiemiddag,

Ik ben zopas verhuisd, en nu zit ik met een klein probleem, de lay-out van het gebouw is enorm raar, en de modem en aansluiting is op een ongemakkelijke plaats gezet.
Nu zou dit geen probleem zijn, gewoon kabeltje trekken, wat gaten boren en vooruit. Maar dit is "verboden".
Dus nu moet ik 3x powerline adaptors zetten.

Ik heb hier dus geen enkele ervaring mee.
Waarvoor ze moeten dienen is TV en PC aansluiting, nu ik speel wel wat games, inc WoW, en random DC's zijn niet echt ideaal. Dus het moet wel wat stabiel zijn.

Ik heb hier al wat rond gekeken, en ik heb er wel wat gevonden, maar van snelheden heb ik geen idee wat ik nodig heb, daarom dit topic.
Ik weet ook niet hoeveel verschil er op de verschillende zit. Reviews zeggen ook niet alles.

De prijs maakt niet zoveel uit.
Natuurlijk geen 150€ per stuk. Maar een totaalprijs tussen de 100€ en 200€ voor 3 is meer dan aanvaardbaar.

In hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen!
Excuses voor de wall of text!

Vriendelijke groeten!

Alle reacties

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 12:36

Wish

ingwell

Hoe wil je Powerline gebruiken om je TV aan te sluiten? Loopt er geen COAX dan?

No drama

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:48
Kun je geen kabels trekken door bestaande leidingen?

In TV / telefoonleidingen past vaak nog wel iets bij, of anders ter vervanging van de huidige kabel?

• Chickenleg
Nee, hebben we al nagekeken. Het zou gaan voor de TV aansluiting. Maar niet voor de PC. Dus dan zit ik daar nog steeds met een probleem.
TV word aangesloten met ethernet dan. Coax gaat niet gebruikt worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Chickenleg op 04-12-2017 14:42 ]

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-02 11:55
Ik kan het alleen maar afraden.
Ik heb ze gehad, en terug weggedaan omdat ze onstabiel zijn.

Kan zijn dat er nu betere spullen zijn op de markt.
Dus: koop ze online, test ze direct, en als het niet goed gaat, direct terug binnen de zichttermijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Wish schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:31:
Hoe wil je Powerline gebruiken om je TV aan te sluiten? Loopt er geen COAX dan?
coax?
zal wel tv hebben waar je geen coax meer voor nodig hebt lijkt me he..

• boyette
  • Nu online
Die standaard powerline adapters van tplink zijn erg goed.

pricewatch: TP-Link TL-PA4010KIT-AV500 Nano Powerline adapter startset

gewoon eentje bestellen eerst en proberen.
niet goed kan je altijd terugsturen..

• Tommie12
  • Laatst online: 06-02 11:55
Mijn TP links zijn snel defect gegaan (+/- 3 jaar). Devolo was niet defect, maar om de paar weken mocht ik alles uit de muur gaan trekken en herstarten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-02 09:48
Tommie12 schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:16:
Mijn TP links zijn snel defect gegaan (+/- 3 jaar). Devolo was niet defect, maar om de paar weken mocht ik alles uit de muur gaan trekken en herstarten.
Ik moet zeggen dat ik zelf erg goede ervaring heb met de Devolo. Heb het nu 1,5 jaar goed werkend. Specifiek dit model:
https://www.coolblue.nl/p...1200-mbps-2-adapters.html

Ik heb wel een extra stopcontact op dezelfde groep als de stopcontacten in mijn werkruimte boven moeten koppelen (heeft de elektricien gedaan) anders kreeg ik kansloze snelheden.

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:51
Gebruik zelf twee have deze setjes voor zo'n anderhalf jaar onderhand pricewatch: Devolo dLAN 500 duo Starter Kit waar nog nooit problemen mee zijn geweest. Nog nooit uitgevallen of verbinding weg of zo iets dergelijks

• boyette
  • Nu online
Tommie12 schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:16:
Iedereen maakt wel eens wat mee
maar ik heb er meer dan 100 opgehangen.

• Chickenleg
Ik heb 2setjes TP links gekocht. Als ze niet voldoen kan ik ze nog altijd terug sturen. En anders ben ik relatief goedkoop gesteld.

Bedankt voor de snelle en vele reply's hier! Hopelijk is hiermee alles in orde! ;)

• boyette
  • Nu online
Juist! Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd.
Maar als die van tplink niet werken dan denk maar niet dat als je 3x zoveel betaald dat dat gaat veranderen.

[ Voor 56% gewijzigd door boyette op 04-12-2017 15:58 ]

• TP-Link
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

Powerline adapters werken in ieder huishouden gewoon anders.

Wij adviseren altijd dezelfde stroomgroep te gebruiken.
Sommige gebruikers werken over verschillende stroomgroepen.

Dit kan wel maar dan kan de werking in ieder huis verschillen.

Je krijgt dan meer invloed van buitenaf (andere randapparaten die ook een bepaald vermogen vragen op de stroomgroep). Dit noemen we ruis.

Hoe meer ruis, hoe slechter de powerline adapter kan werken. Dit kan er voor zorgen dat de snelheid zakt of er komt helemaal geen internet door. Uiteindelijk kunnen de adapters ook ontkoppelen van elkaar.

Het is een kwestie van uittesten hoe fijn powerline adapters werken in je huis.

Zoals er al wordt aangegeven heb je op een online bestelling meestal een aantal dagen bedenktijd.
Indien het product niet bevalt kun je het altijd retour sturen :)

Mvg Carmen van TP-Link

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
Ik heb zelf dit setje : pricewatch: D-Link DHP-701AV.
Heb dit setje ongeveer een jaar en het werkt uitstekend voor mij! Ik heb een abonnement van 100mbit/s en haal dat altijd met gemak. (op 2 verschillende stroomgroepen)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hier ook een setje TP-Link hangen, de PA411. Deze hebben één groot nadeel: ze hebben een powersaving-stand. Deze gaat na een kwartier in wanneer er geen data doorheen gaat. Aangezien ik deze op zolder heb hangen en niet altijd iets op zolder aan het doen ben gaan ze dus in slaapstand en worden ze niet meer lekker wakker.

Mijn oplossing: ik laat nu mijn NAS iedere 5 minuten 10 pingen sturen naar het accesspoint wat ik boven heb staan. Nu behoudt de powerline netjes z'n verbinding. Verder erg tevreden met de TP-Link set.

Verwijderd

Hoe verboden is verboden bij dat boren? Als je bij verhuizen de kabels verwijdert en gaten afsmeert, heb je dan een probleem? >:)

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:27
Ik heb nog een vrij oud TP link setje (weet niet eens welke, maar een jaar of 4 oud al zeker) en dat werkt prima voor mijn afstand van 8 meter op 1 fase. Ik haal gewoon de volle 100Mbit van mijn internet, snelheid naar router weet ik niet eens. Nu in een jaar wel 2x moeten resetten (gewoon allebei er uit en er weer in, 10seconden werk), telkens na een grote router update. De stabiliteit en latency zijn verder altijd prima en een stuk beter dan bij gebruik van wifi. De ene zit rechtstreeks in de (dubbele) wandcontactdoos, De andere als eerste op een simpel 3-voudig stekkerblokje van 0.5 meter. Het signaal geeft overigens wel storing op mijn speakers, die heb ik achter een simpel netfiltertje moeten hangen.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:52

Croga

The Unreasonable Man

Ik kan iedere vorm van Powerline spul alleen maar ten zeerste afraden.

Het kan zijn dat het stabiel werkt.
Het kan zijn dat het morgen niet meer stabiel werkt omdat je een bepaalde lamp aan hebt staan.
Het kan zijn dat het over 3 maanden niet meer stabiel werkt omdat je een nieuwe koelkast gekocht hebt.
Het kan zelfs zijn dat het over 8 maanden niet meer werkt omdat je buren een nieuwe magnetron gekocht hebben.

Alle drie de gevallen heb ik in de praktijk mee gemaakt. Het spul is gewoon té instabiel. Die 14 dagen uitproberen heb je dan ook helemaal niets aan.

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-02 12:46
als er coax loopt kan je MoCa gebruiken, weliswaar geen Gigabit, maar wel stabiel en dat is powerline zelden. Switch erachter en je kan lekker gamen :+

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:39
Welke provider heb je?

• TP-Link
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

sypie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:12:
Ik heb hier ook een setje TP-Link hangen, de PA411. Deze hebben één groot nadeel: ze hebben een powersaving-stand. Deze gaat na een kwartier in wanneer er geen data doorheen gaat. Aangezien ik deze op zolder heb hangen en niet altijd iets op zolder aan het doen ben gaan ze dus in slaapstand en worden ze niet meer lekker wakker.

Mijn oplossing: ik laat nu mijn NAS iedere 5 minuten 10 pingen sturen naar het accesspoint wat ik boven heb staan. Nu behoudt de powerline netjes z'n verbinding. Verder erg tevreden met de TP-Link set.
Dit is heel makkelijk uit te schakelen:

- Download en installeer de meest recente powerline utility:
http://nl.tp-link.com/res...(EU_V1_Utility_131216.zip
- Sluit de powerline adapter bekabeld aan op je PC (terwijl de adapter zelf ook voorzien is van stroom)
- Open de powerline utility

Installeer vervolgens de SwitchPowerSaveTool
(de SwitchPowerSaveTool is alleen te installeren op een Windows PC, er is geen Tool beschikbaar voor Mac OSX gebruikers)

http://nl.tp-link.com/res/down/soft/SwitchPowerSaveTool.zip

- Open de Tool
- je krijgt de optie om stand-by in of uit te schakelen

Probleem opgelost ;)

Mvg Carmen van TP-Link :)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
TP-Link schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:33:
[...]
er is geen Tool beschikbaar voor Mac OSX gebruikers)
Kijk, dat is nou weer erg jammer. Heb alleen maar OSX in huis. Dus mijn probleem is hiermee niet opgelost. En nee, om eerlijk te zijn heb ik niet heel veel zin om een mijn adapters mee te nemen naar mijn buurtman/vrouw om daar even iets aan te passen.

Naar mijn idee zou deze PowerSave een optie moeten zijn in de firmware, net zo makkelijk toch?
Pagina: 1