Kleding "abonnement" opzegtermijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 21:01
Beste tweakers,

Ik heb een maandelijks abonnement waarbij ik maandelijks een boxershort ontvang van On That Ass.
Op zich prima boxers maar op een gegeven moment wil je er vanaf.

Nu wil ik graag opzeggen maar ik krijg te horen dat ik pas per januari kan opzeggen. Nu ben ik akkoord gegaan met een maand opzegtermijn maar hetgene waar ik mee zit is het volgende:
-De boxers worden maandelijks in het midden van de maand verstuurd (dus meestal rond de 13e of 14e van de maand)
-De facturatie van deze vindt echter al 3 weker eerder plaats.
-Zij zeggen dus je moet nog de maand afmaken en er wordt gefactureerd per 22 december en je krijgt je laatste boxer per 14-1.
-Van mijn kant uit gezien wil ik opzeggen per 04-01 en hoef ik deze van 14-1 niet meer af te nemen en hoeft er derhalve niet vooruit gefactureerd te worden.

In hun voorwaarden hebben ze het volgende staan:
Artikel 12 - Duurtransacties
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te
allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen
opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en bij stilzwijgen van de
consument op afstand zal worden verlengd, kan door de consument ten allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur worden opgezegd met inachtneming van de opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste twee weken voor het einde van de derde maand.

Ik heb ze gebeld maar zij zijn zo soepel als een loden deur. Graag hoor ik wie in zijn gelijk staat (I know gelijk krijgen is een 2e en nee ik ga geen rechtszaak aanspannen en nee ik heb geen rechtsbijstand)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe lang heb je dit al lopen? En stond er iets van een termijn dat het contract duurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodge-Charger
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-05 14:23
Ik zelf ook gebruiker van on that ass, en denk dat de maand opzegtermijn op basis van de factuur is en niet de levering van de boxer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:06
frankyboy707 schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:56:
Ik heb ze gebeld maar zij zijn zo soepel als een loden deur. Graag hoor ik wie in zijn gelijk staat (I know gelijk krijgen is een 2e en nee ik ga geen rechtszaak aanspannen en nee ik heb geen rechtsbijstand)
Waarom niet gewoon nog die ene boxershort accepteren en dan is het klaar :? over soepelheid gesproken...
En dat allemaal voor 9,99... :D

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Jou visie is dat drie week van te voren gefactureerd wordt, maar je kunt met hetzelfde gemak zeggen dat de levering drie weken duurt ;)

Ik zou eerlijk gezegd inderdaad neigen naar dat als je één maand opzegtermijn hebt van een maandelijkse 'dienst' / 'product', dat je dan na opzeggen nog één maand (= één keer) moet afrekenen (en geleverd krijgen). Als ik het goed begrijp zou jij willen opzeggen zonder die ene laatste keer te moeten betalen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
TERW_DAN schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:58:
Hoe lang heb je dit al lopen? En stond er iets van een termijn dat het contract duurde?
Heb het lopen sinds september volgens mij. Dus het is niet dat ik maar 1 maand mee doe oid.

Vziw is het een doorlopend contract maar bij aanschaf wordt er 1 maand opzegtermijn genoemd.
Dodge-Charger schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:00:
Ik zelf ook gebruiker van on that ass, en denk dat de maand opzegtermijn op basis van de factuur is en niet de levering van de boxer.
Ja dat is inderdaad wat zij doen maar volgens mij is dat niet fair. Aangezien je ongeveer 3 weken van tevoren betaald heb je dan een opzegtermijn van max 7 weken (als je rekent vanaf net na een afschrijving tot en met het moment dat je de laatste boxer ontvangt.
Martinusz schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:05:
[...]

Waarom niet gewoon nog die ene boxershort accepteren en dan is het klaar :? over soepelheid gesproken...
En dat allemaal voor 9,99... :D
Mja soepelheid mag wel van 2 kanten komen vind ik, ik bedoel een opzegtermijn van een maand is behoorlijk fors maar daar wil ik best in meegaan maar dan mogen zij ook wel soepel zijn denk ik.
En ja het gaat maar om 9.99 maar vindt dat zij een flauwe manier van zakendoen hebben.
naitsoezn schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:08:
Jou visie is dat drie week van te voren gefactureerd wordt, maar je kunt met hetzelfde gemak zeggen dat de levering drie weken duurt ;)

Ik zou eerlijk gezegd inderdaad neigen naar dat als je één maand opzegtermijn hebt van een maandelijkse 'dienst' / 'product', dat je dan na opzeggen nog één maand (= één keer) moet afrekenen (en geleverd krijgen). Als ik het goed begrijp zou jij willen opzeggen zonder die ene laatste keer te moeten betalen.
Ja dat is inderdaad hoe ik het zie, ik zeg op omdat ik nog 1 maand van hun product gebruik wil maken.

Maar uit de reacties merk ik dat men hun gedachtegang beter kan volgen. Ik zal dus wel ongelijk hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
frankyboy707 schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:12:
[...]

Mja soepelheid mag wel van 2 kanten komen vind ik, ik bedoel een opzegtermijn van een maand is behoorlijk fors maar daar wil ik best in meegaan maar dan mogen zij ook wel soepel zijn denk ik.
En ja het gaat maar om 9.99 maar vindt dat zij een flauwe manier van zakendoen hebben.
En wat is de soepelheid van jouw kant dan? :?

Volgens mij klopt het gewoon prima wat ze doen, jij geeft aan vandaag op te willen zeggen, dus je moet nog 1 maand (= 1x 9,99 betalen) afnemen van ze. Dat gaat nu toch ook gebeuren?
Je gaat immers 22 december die laatste 9,99 betalen en je krijgt in januari je boxer geleverd, ik zie niet waarom dit niet zou kloppen?
[...]

Ja dat is inderdaad wat zij doen maar volgens mij is dat niet fair. Aangezien je ongeveer 3 weken van tevoren betaald heb je dan een opzegtermijn van max 7 weken (als je rekent vanaf net na een afschrijving tot en met het moment dat je de laatste boxer ontvangt.
Waarom reken je vanaf de betaaldatum en reken je ook de leverdatum mee? :?
Het gaat er toch om dat je na opzegging nog 1 maal moet afnemen, of dat nu binnen 3,4,5,6 of 7 weken geleverd wordt maakt toch geen fluit uit?
Bij opzegging ben je nog 1 maal 9,99 kwijt en krijg je nog 1 boxer. (en wellicht krijg je nog een boxer binnen van de vorige betaalmaand)

[ Voor 33% gewijzigd door Martinusz op 04-12-2017 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ja dat is inderdaad wat zij doen maar volgens mij is dat niet fair. Aangezien je ongeveer 3 weken van tevoren betaald heb je dan een opzegtermijn van max 7 weken

(...)

Maar uit de reacties merk ik dat men hun gedachtegang beter kan volgen. Ik zal dus wel ongelijk hebben.
Nou ja, mijn idee over zo'n opzegtermijn (maar ianal en misschien zit ik er wel helemaal naast ;) ) is dat je nadat je hebt opgezegd nog één laatste keer het product af moet nemen. En dat is ook wat er nu gebeurt. Dat er drie weken zit tussen betalen en leveren lijkt me minder relevant.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:09

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik denk dat jij jezelf meer op de kop haalt dan je wilt. Ik zou gewoon de afspraak aanhouden zoals die nu staat en dan ben je er vanaf. Nu stop je er waarschijnlijk veel meer tijd in dan je lief is.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Misschien terugsturen en aanspraak maken op 'Koop op afstand'

offtopic:
boxershortabonnement :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Martinusz schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:16:
[...]

En wat is de soepelheid van jouw kant dan? :?

Volgens mij klopt het gewoon prima wat ze doen, jij geeft aan vandaag op te willen zeggen, dus je moet nog 1 maand (= 1x 9,99 betalen) afnemen van ze. Dat gaat nu toch ook gebeuren?
Je gaat immers 22 december die laatste 9,99 betalen en je krijgt in januari je boxer geleverd, ik zie niet waarom dit niet zou kloppen?
Mja mijn visie is dus dat ik 1x van ze afneem (die wordt over ca 2 weken bezorgd) en dat de levering daarna (over pak hem beet 6 weken) dus buiten de 1 maand opzegtermijn valt. Wat mij betreft mogen ze best dan best die 9.99 afschrijven als ze die dan terugboeken omdat de volgende levering buiten de 1 maand opzegtermijn ligt.
naitsoezn schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:16:
[...]

Nou ja, mijn idee over zo'n opzegtermijn (maar ianal en misschien zit ik er wel helemaal naast ;) ) is dat je nadat je hebt opgezegd nog één laatste keer het product af moet nemen. En dat is ook wat er nu gebeurt. Dat er drie weken zit tussen betalen en leveren lijkt me minder relevant.
Maar de vraag is dus, wat is afnemen. Het product ontvangen of de financiële afhandeling? Mi is het het product afnemen. Maar wat ik zeg, ik zie in de meeste reacties dat ik er naast zit.
sjaool schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:18:
Ik denk dat jij jezelf meer op de kop haalt dan je wilt. Ik zou gewoon de afspraak aanhouden zoals die nu staat en dan ben je er vanaf. Nu stop je er waarschijnlijk veel meer tijd in dan je lief is.
Mwah ik vind het sowieso wel gewoon interessante materie, al doende leert men :)
Henk007 schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:22:
Misschien terugsturen en aanspraak maken op 'Koop op afstand'

offtopic:
boxershortabonnement :?
Mwah weet niet of dat geldt omdat ze zichzelf opwerpen als een "dienst". Is altijd nog iets waar ik naar kan kijken.

mja boxershort abonnement was best leuk; elke maand een ander printje en je hoeft er niet de deur voor uit. Achteraf gezien is het gewoon redelijk duur, dat is ook de reden dat ik het op wil zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ze maken best toffe en fijne boxers. Hier al ruim 1,5 jaar lid :D

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

frankyboy707 schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:25:
[...]

Mja mijn visie is dus dat ik 1x van ze afneem (die wordt over ca 2 weken bezorgd)
Nee, want die boxer heb je vorige maand al afgenomen. Dat hij nog niet geleverd is doet daar niet aan af.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
frankyboy707 schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:25:
[...]
Mja mijn visie is dus dat ik 1x van ze afneem (die wordt over ca 2 weken bezorgd) en dat de levering daarna (over pak hem beet 6 weken) dus buiten de 1 maand opzegtermijn valt. Wat mij betreft mogen ze best dan best die 9.99 afschrijven als ze die dan terugboeken omdat de volgende levering buiten de 1 maand opzegtermijn ligt.
Jij gaat uit van leverdatum, maar de transactiedatum lijkt mij leidend in deze, omdat je de dienst (elke maand een boxer opgestuurd krijgen) afneemt, dat de boxer 3 weken later geleverd wordt, wil niet zeggen dat dat de dienst van die maand was.
Je start in maand 1 door te betalen, je eerste boxer ontvang je in maand 2, in maand 2 betaal je wederom voor je dienst, de boxer ontvang je in maand 3 etc.

Jij denkt nu dat je wanneer je opzegt in maand 3, niks meer hoeft te betalen en je de boxer alleen nog van maand 2 zult ontvangen, maar dat klopt dus niet, je moet de dienst nog 1x (1 maand) afnemen, dus maand 3 betalen en de boxer in maand 4 ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:57
Als het echt zo'n probleem is... volgens mij incasseren zij via automatische incasso, die kun je terugboeken.
Geen idee wat ze dan gaan doen maar als het goed is sturen ze de boxer dan niet op en met een beetje geluk hoor je nooit meer iets van ze.

Maar even serieus, het gaat om €10.
Het makkelijkste is gewoon om het zo te laten " en je verlies te nemen "

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JohanNL schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:38:
Als het echt zo'n probleem is... volgens mij incasseren zij via automatische incasso, die kun je terugboeken.
Zou ik niet aanraden, da's gewoon contractbreuk. Met dat soort geintjes sta je al snel in het BKR als wanbetaler te boek.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Was inderdaad niet van plan om de automatische incasso te storneren. Ik heb inmiddels opgezegd en ga alleen in januari na ontvangst nog even contact opnemen over wat er mogelijk is mbt de WKOA, als ze die gewoon accepteren dan stuur ik hem terug. En anders laat ik het daarbij.

Voor nu laat ik het zitten. Gaat me ook niet om die 10 euro maar meer om het principe dat ik het niet rechtvaardig vond om er meer dan n maand aan vast te zitten maar blijkbaar bekeek ik het niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
frankyboy707 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:45:
Was inderdaad niet van plan om de automatische incasso te storneren. Ik heb inmiddels opgezegd en ga alleen in januari na ontvangst nog even contact opnemen over wat er mogelijk is mbt de WKOA, als ze die gewoon accepteren dan stuur ik hem terug. En anders laat ik het daarbij.

Voor nu laat ik het zitten. Gaat me ook niet om die 10 euro maar meer om het principe dat ik het niet rechtvaardig vond om er meer dan n maand aan vast te zitten maar blijkbaar bekeek ik het niet juist.
Het lijkt me verstandig om je voortaan vooraf even goed in te lezen voor je een contract aangaat, want rechtvaardigheid moet natuurlijk van 2 kanten komen. Sowieso bespaart je dat allerlei gedoe om €10.

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
IDtenT schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:37:
[...]

Het lijkt me verstandig om je voortaan vooraf even goed in te lezen voor je een contract aangaat, want rechtvaardigheid moet natuurlijk van 2 kanten komen. Sowieso bespaart je dat allerlei gedoe om €10.
Waaruit maak jij op dat ik de voorwaarden vooraf niet had gelezen? Het was alleen een interpretatie verschil mbt een maand opzegtermijn.

Ik zag het op 1 manier en zij op een andere. Dan vraag ik hier wat anderen er van vinden. Hieruit bleek al dat ik het niet bij het juiste eind had en laat het daar dus ook bij.

[ Voor 16% gewijzigd door frankyboy707 op 08-12-2017 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:50

MsG

Forumzwerver

frankyboy707 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:45:

Hoe is de WKOA relevant in deze? Je gaat een abonnement aan voor een maandelijks product. Of dat nou een krant, een Donald Duck, een worst of een boxershort is maakt helemaal niet uit. Dit abonnement wordt niet opeens magisch een reguliere internetaankoop met dito rechten. Dus ik vermoed dat ze keihard gaan lachen als je over WKOA gaat beginnen. Gewoon die laatste maand betalen, lijkt me niet heel raar. Als ik morgen mijn huur opzeg betaal ik ook nog 1 maand, werkt bij veel dingen zo en was ook gewoon zo in het contract opgesteld als ik dat zo lees.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-05 17:34
*knip* Offtopic

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 13-12-2017 23:05 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De levertermijn voor de eerste boxershort is drie werkdagen. Een levertermijn van drie weken voor de latere zendingen om de opzegtermijn te rekken komt niet door de giecheltoets. Natuurlijk kun je op 4 december opzeggen voor de levering van 15 januari als de opzegtermijn één maand is. Anders zou je nog twee leveringen krijgen na opzegging.
Er zijn omstandigheden denkbaar waarin dit anders zou liggen. Als het voor de klant bijvoorbeeld duidelijk is dat er geleverd wordt vanuit China en je drie weken voor levering de trackingcode krijgt. Er is in dit geval echter geen enkele reden waarom je niet een maand voor de leverdatum kunt opzeggen, zelfs niet als het bedrijf de boxershorts daadwerkelijk ruim vantevoren uit China bestelt.

Als je hebt opgezegd: de betaling in januari storteren, en zeggen dat ze de boxershort mogen ophalen (of geld kunnen overmaken waarna jij hem terugstuurt). Dat levert geen BKR-registratie op. Zíj moeten hun geld maar zien te krijgen en zíj moeten die rechtszaak aanspannen. Dat gaan ze nooit doen omdat ze niet in hun recht staan. Wel kunnen ze gaan bluffen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door GlowMouse op 13-12-2017 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

MsG schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:46:
[...]

Hoe is de WKOA relevant in deze? Je gaat een abonnement aan voor een maandelijks product. Of dat nou een krant, een Donald Duck, een worst of een boxershort is maakt helemaal niet uit. Dit abonnement wordt niet opeens magisch een reguliere internetaankoop met dito rechten. Dus ik vermoed dat ze keihard gaan lachen als je over WKOA gaat beginnen. Gewoon die laatste maand betalen, lijkt me niet heel raar. Als ik morgen mijn huur opzeg betaal ik ook nog 1 maand, werkt bij veel dingen zo en was ook gewoon zo in het contract opgesteld als ik dat zo lees.
Je weet dat WKOA bestaat voor producten én diensten? Dus of het nu een product of een dienst (abo) is, die is gewoon van kracht.
Edit: Alleen hier heeft het weinig nut, want het is al enige tijd aan de gang. Was alleen in het begin toepasselijk.

Ik denk dat voor het opzeggen ook wel van belang is dat je de startdatum aangeeft. Wanneer is het abonnement ingegaan? Vanuit daar kan je gaan rekenen wanneer je moment is om op te zeggen. betaling en levering lijken mij niet relevant.

Wat wel grappig is dat er in de algemene voorwaarden staat: "van daartoe overeengekomen
opzeggingsregels". Waar staan die opzeggingsregels? Niet in de voorwaarden iig, dus dat kan je negeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Ex Nunc op 13-12-2017 23:33 ]

Si vis pacem, para bellum

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:50

MsG

Forumzwerver

Ex Nunc schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:20:
[...]

Je weet dat WKOA bestaat voor producten én diensten? Dus of het nu een product of een dienst (abo) is, die is gewoon van kracht.
Edit: Alleen hier heeft het weinig nut, want het is al enige tijd aan de gang. Was alleen in het begin toepasselijk.
Ja dat weet ik ook wel, maar het gaat hier overduidelijk om een reeds enige tijd afgesloten abonnement. Dus is strooien met het herroepingsrecht helemaal niet zinnig. Dus ja je kan het wel noemen, maar je kan de 14-dagen bedenktijd niet opeens na een half jaar nog inzetten als joker.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1