• mennoza
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:29
Ik heb een vraagje. Ik kan een t100ha kopen tweedehands voor € 125 (mijn budget). Jaartje oud. Nu heb je ook de t100 eerste modellen, die zijn wat langzamer en goedkoper zag ik na mijn onderzoek. Denk dan dat een t100ha beter is?

Hoe is de t100ha? Heb hem voor mijn studie nodig, dus in de klas en in de trein. Ook af en toe een filmpje kijken. Als ik de revieuws lees is hij niet slecht.

Ik zie ook een surface 2 en surface pro voor die prijs, maar Asus lijkt mij wat beter?

Ik zie ook voor hetzelfde prijs een t100tam. Die is wat ouder zag ik. Denk zelf dat de t100ha beter is, wat denken jullie?

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39

mr_petit

opperprutser

mennoza schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:02:

Ik zie ook een surface 2 en surface pro voor die prijs, maar Asus lijkt mij wat beter?
Let erop dat zo'n surface 2 draait op windows RT. Dat lijkt op windows 8, maar je kan er geen windows programmatuur op draaien (behalve apps uit de appstore).
Het zijn dus geen x86 compatibe machines denk ik.

"man is not truly one, but truly two,"

• mennoza
Ja ik zag het. Volledig Windows lijkt me beter.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Een Surface Pro voor 125 euro? Welke is dat dan precies?

Overigens hoeveel opslag heeft die aangeboden T100? Is dat 64GB of 32GB? Windows 10 op 32GB is erg aan de krappe kant is mijn ervaring.

En mocht je voor hetzelfde geld de nieuwere HA kunnen krijgen zou ik altijd daar voor gaan. De resolutie is wel wat lager, maar de processor is een stukje sneller.

[ Voor 44% gewijzigd door rens-br op 04-12-2017 10:18 ]

• mennoza
Heb meerdere surface pro 1 s gezien voor 125-150€. Maar is die beter dan de t100 denk je? Ik kan dus ook zoeken naar een surface pro. Maar kan een nettere t100 kopen ipv een jaren gebruikte surface.

De ha heeft maar 32 gb. Je houd idd weinig over,maar heb geen opslag nodig ivm meer voor studie onderweg en in de klas. anders kan er een geheugenkaartje in. Of heeft het meer nadelen zo n klein geheugen ?

Zit dus serieus te denken aan de ha. Echter heeft de eigenaar er nu "Ubuntu" ? op, maar had Windows en kan er weer op geïnstalleerd worden zegt hij. Is dat een probleem ? Wil wel Windows erop.

Wat denken jullie, surface pro of is deze ha een goed apparaat?

• rens-br

rens-br

@mennoza ik heb je berichten even afgesplitst naar een los topic in ATT, aangezien dit aankoopadvies is.

mennoza schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:44:
Heb meerdere surface pro 1 s gezien voor 125-150€.
Dat hangt af van welke Surface Pro het is.
De ha heeft maar 32 gb. Je houd idd weinig over,maar heb geen opslag nodig ivm meer voor studie onderweg en in de klas.
Ik heb een T100TA met 32GB en een T100TA met 64GB/500GB.

Persoonlijk vind ik de T100TA met Windows 10 wat aan de trage kant voor veel eisende taken. Een filmpje kijken en wat typen met Word werkt prima, maar als je gaat multitasken loop je al gauw tegen de 2GB ram aan.

Daarnaast heeft de 32GB standaard nog maar iets van 6GB vrij. Er staat alleen Windows en office op momenteel.
Echter heeft de eigenaar er nu "Ubuntu" ? op, maar had Windows en kan er weer op geïnstalleerd worden zegt hij. Is dat een probleem ? Wil wel Windows erop.
Ik zou even aan de verkoper vragen of hij zelf Windows weer terug zet. Dan hoef je zelf niet moeilijk te doen.

• mennoza
Surface 2 en 3 kosten meer, mijn budget is rond 100-150 , voor die prijs vind ik geen pro twee of drie, Maar wel een surface 2 of pro 1. Hoe zijn die vergeleken met de ASUS?

Twijfel dus nog tussen surface en de t100

• rens-br

rens-br

mennoza schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:03:
Surface 2 en 3 kosten meer, mijn budget is rond 100-150 , voor die prijs vind ik geen pro twee of drie, Maar wel een surface 2 of pro 1.
Nogmaals welke dan precies. Als ik ga kijken in de Pricewatch staan er vele toestellen onder de noemer 'Surface Pro'. De versies verschillen nogal in resolutie, opslag en ram.

• rens-br

rens-br

@mennoza beide hebben hardware problemen. Maar voor 100 euro heb je wel echt een stuk meer specificaties voor hetzelfde geld.

• mennoza
Er zijn meer surface 2 s voor die prijs. Pro ook die netjes zijn voor rond 150. Weet dus niet zeker of die beter zijn voor mij. Lees toch vaak dat t100 langzamer zijn en zijn al best oudere systemen (rond 2013)

Het gaat om deze ha die ik zag :

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Zoals hierboven al genoemd is, 32Gb opslag is echt weinig, en ook 2 Gb geheugen helpt niet mee met een moderne Windows 10 computer. Komt deze met Windows 7 voorgeïnstalleerd en ben je zelf erg handig in het onderhoud er van kun je het er mogelijk mee redden (je bent dan wel constant bezig met ruimte vrij maken, je kunt er niets op downloaden, installeer alleen de hoognodige programma's met alleen de hoognodige functionaliteit etc.), Windows 7 blijft nog maximaal 2 jaar ondersteund met updates, maar eventueel upgraden naar Windows 10 moet dit jaar nog wil je het gratis doen.

• mennoza
Wordt volgens mij Windows 10 bijgeleverd .

Wat vinden jullie van een Dell Venue 8 pro, en Toshiba ? Zie adv:

https://www.marktplaats.n...reviousPage=mijnberichten

https://www.marktplaats.n...reviousPage=mijnberichten

• mennoza
Zijn beide zelfde prijsklasse , specs lijken zelfde

• mennoza
Kan iemand mij helpen /advies geven?
Pagina: 1