Zij-raamrubbers vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:09
Goedendag,

Ik heb een vw polo van bouwjaar eind 2014 begin 2015. Van de week ging ik naar de winkel en omdat mn binnenraam beslagen was deed ik de ramen naar beneden en weer omhoog.

Tot mijn verbazing zag ik dat er een stuk rubber mee omhoog kwam.

Nu ben ik al even aan het googlen met hoe ik dit zelf kan vervangen en/of de kosten om dit te laten doen. Echter kwam ik op een forum van 2012 waarbij het bedrag 200 euro was incl uurloon en btw.

Nu mijn vraag hier.
Is het vervangen zelf makkelijk te doen of moet je de hele binnenkant van de deur eruit halen en het raam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:19
Mwah is niet zo heel moeilijk, deurpaneel eruit, raam eruit en dan de oude rubbers eruit trekken en de nieuwe erop drukken. Als je een beetje kunt klussen/met gereedschap om kan gaan ben je met 30-60min wel klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:40
ik zou garantie claimen bij VAG, rubbers dienen langer mee te gaan dan 3 jaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
BlazeMuis schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:41:
Mwah is niet zo heel moeilijk, deurpaneel eruit, raam eruit en dan de oude rubbers eruit trekken en de nieuwe erop drukken. Als je een beetje kunt klussen/met gereedschap om kan gaan ben je met 30-60min wel klaar.
Ik heb hiervoor een seat ibiza gehad en daar was het loshalen van het binnenpaneel erg makkelijk. Alleen ik keek eens bij mn polo en vond het vinden van de bouten/schroeven al lastig. Dus durf het niet aan om het los te halen (bank dat ik het spul beschadig)
eggda schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:43:
ik zou garantie claimen bij VAG, rubbers dienen langer mee te gaan dan 3 jaar.....
Goed punt. Ik heb echter de auto tweehandsgekocht toen er nog 1 jaar VW garantie opzat (auto was dus 1 jaar tijdens aanschaf).

Ik heb inmiddels contact opgenomen met de verkoper en gevraagd of het nog onder garantie valt en zo niet een offerte.

[ Voor 40% gewijzigd door Jboy1991 op 04-12-2017 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
eggda schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:43:
Volkswagen garantie is toch 2 jaar? Als het inderdaad bouwjaar eind 2014 / begin 2015 is dan is de kans groot dat de fabrieksgarantie is verlopen, tenzij de auto (veel) later tenaamgesteld is. Als de garantieperiode verlopen is kan je denk ik nog wel een coulance aanvragen bij de dealer / importeur.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Denman schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:04:
[...]

Volkswagen garantie is toch 2 jaar? Als het inderdaad bouwjaar eind 2014 / begin 2015 is dan is de kans groot dat de fabrieksgarantie is verlopen, tenzij de auto (veel) later tenaamgesteld is. Als de garantieperiode verlopen is kan je denk ik nog wel een coulance aanvragen bij de dealer / importeur.
Klopt 2 jaar en 5 jaar op lak etc. Bij RDW staat dat
Datum eerste toelating 14-11-2014
Dus garantie is inderdaad al verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
Dan inderdaad hopen dat er nog enige vorm van coulance mogelijk is, eventueel met een kostenverdeling waarbij ook dealer en/of importeur bijdraagt om jouw kosten te beperken. Weet echter niet of VW dit soort regelingen heeft.

Even afwachten wat de verkoper gaat melden voordat je zelf aan de slag gaat iig :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Inmiddels bericht gehad van de verkoper:"
Zij kunnen op afstand niet zeggen wat het gaat kosten aangezien ze niet weten om welke rubbers het gaat (blijkbaar zitten er meerdere rubbers in de deur/raam?).

Maar hun advies was van de week even langs te komen zodat zij kunnen kijken wat de kosten zijn van bestellen en uurloon om het te vervangen (niks dus over garantie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Denman schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:04:
[...]

Heeft niks met coulance te maken. De Nederlandse wet specificeert die twee jaar niet en zegt in plaats daarvan dat een product zo lang mee moet gaan als je er redelijkerwijs van mag verwachten. Ik verwacht niet dat zo'n rubber zich na 3 jaar uit zichzelf verwijdert en daar ben ik vast niet alleen in, dus het zou best kunnen dat je daar garantie op geclaimd krijgt. Geen fabrieksgarantie dus, maar dat is niet jouw probleem maar dat van de dealer.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16

Yucon

*broem*

NMe schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:28:
[...]

Heeft niks met coulance te maken. De Nederlandse wet specificeert die twee jaar niet en zegt in plaats daarvan dat een product zo lang mee moet gaan als je er redelijkerwijs van mag verwachten. Ik verwacht niet dat zo'n rubber zich na 3 jaar uit zichzelf verwijdert en daar ben ik vast niet alleen in, dus het zou best kunnen dat je daar garantie op geclaimd krijgt. Geen fabrieksgarantie dus, maar dat is niet jouw probleem maar dat van de dealer.
Coulance is op zich een term in de branche. Ik zou daar persoonlijk geen principekwestie van maken, maar er inderdaad wel gewoon op aansturen dat dit gratis vervangen wordt. Welk labeltje ze er op plakken zoeken ze zelf maar uit.

Het klinkt trouwens simpel, maar je kunt behoorlijk schrikken van de prijs van zo'n stuk rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
NMe schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:28:
[...]

Volgens mij is het verslijten van dergelijke rubbers niet heel anders dan remblokken en banden (of andere rubberen onderdelen). Lijkt me sterk dat je dit onder garantie vergoed krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:00
EnigmaNL schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:35:
[...]

Volgens mij is het verslijten van dergelijke rubbers niet heel anders dan remblokken en banden (of andere rubberen onderdelen). Lijkt me sterk dat je dit onder garantie vergoed krijgt.
Haha serieus? Remblokken en banden kunnen bijvoorbeeld iedere 2 jaar aan de beurt zijn. Raamrubbers normaal gesproken vrijwel nooit.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Pagina: 1