Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik kwam dit telefoontje tegen op de ali-express en ben wel gecharmeerd. Er is ook een ouder 6S model, maar die heeft een 2MP camera, een tragere cpu en minder geheugen maar wel 1100 mAh. De eerste vier in de advertentie is een 6s en de laatste 4 opties de 7s waar ik in geinteresseerd ben door de iets betere camera en iets meer geheugen.

Ik heb niet meer nodig dan een quadcore en ik kan leven met maar 5MP camera van de Soyen7S als de telefoon kleiner is dan een bankpas. Nou heeft deze Soyes 7S een accu van maar 600mAh (kleiner dan het oudere model) en dat is niet veel.
Mijn vraag is of er ook een OS bestaat die whatsapp+googlerouteplanner+andere zelfgemaakte IoT-apps zou kunnen draaien bij een tig keer lager energieverbruik. Het hoeft niet eens android te zijn, mag ook een linuxdistro ofzoiets. Als er zo'n beter instelbaar en energie-efficient OS bestaat dat ik op dit mini android mobieltje kan flashen ofzoiets, dan ben ik geneigd deze telefoon te aan te schaffen. Een telefoon van dit formaat moet van mij direct na aanschaf i.i.g. 2 dagen mee kunnen op 1 accu en volgens een review gaat hij standaard ongeveer maar 1 dag mee. Deze schatting lijkt me al te positief geformuleerd, maargoed ik weet het niet. Iemand ideeen want ik vind het een aantrekkelijk dingske? Maar 1 dag standby tijd moet ik een oplossing voor vinden.

Edit: ik heb bijvoorbeeld het onderstaand artikel 5 andere besturingssystemen iets gelezen: Plasma, Ubuntu Touch, Halium, Pure OS, Sailfish OS. Alleen weet ik er niks vanaf inzake instelbaarheid en energiebeheer.

http://www.makeuseof.com/...tphone-operating-systems/

[ Voor 6% gewijzigd door govie op 04-12-2017 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@govie je openingspost is al erg compleet, maar ik mis nog een aantal dingen:
- Budget
- Schermformaat (wat wil je nu precies?)
- Verder wensen / eisen betreft specificaties?

Kun je dit toevoegen aan je openingspost?

govie schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:58:
Mijn vraag is of er ook een OS bestaat die whatsapp+googlerouteplanner+andere zelfgemaakte IoT-apps zou kunnen draaien bij een tig keer lager energieverbruik.
Whatsapp draait in principe alleen op Windows Mobile, iOS en Android. Blackberry en de Nokia S40 wordt nog wel ondersteund, maar die ondersteuning vervalt binnenkort.
Iemand ideeen want ik vind het een aantrekkelijk dingske? Maar 1 dag standby tijd moet ik een oplossing voor vinden.
Voor zover ik kan zien ondersteunen beide modellen geen 3G of 4G, al het mobiele internet is dus enorm traag. Dat is voor Whatsapp en E-mail niet zo'n probleem, maar voor Google maps en browsen wel. (Al is het maar de vraag hoe fijn dat is op een 2,5" scherm)

Daarnaast hebben beide modellen Android 5.1, dat OS komt uit maart 2015 en is daarmee dus ruim 2 jaar oud. De support voor dat OS is inmiddels ook verlopen en er komen vanuit Google ook geen (beveiligings)updates voor uit.

Ga ik daarna naar de andere specificaties kijken, stellen die ook maar weinig voor:
  • De Accu, er staat op sommige plekken dat er een 1100Mah accu in zit, maar in de specslijst staat 600mAh. Wat is het nu?
  • Het werkgeheugen en opslag: De 6S maar 512MB, dat is echt heel erg weinig. En hebben beide toestellen maar 4GB opslag. Grote kans dat je na het installeren van Whatsapp geen geheugen meer vrij hebt.
  • Processor: Beide processoren komen uit januari 2016 en zijn niet bepaald snelheidsmonsters
Mijn persoonlijke mening? Laat deze toestellen liggen. Je krijgt er waarschijnlijk alleen maar frustratie door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
rens-br schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:18:
[mbr]@govie je openingspost is al erg compleet, maar ik mis nog een aantal dingen:
- Budget
- Schermformaat (wat wil je nu precies?)
- Verder wensen / eisen betreft specificaties?

Kun je dit toevoegen aan je openingspost?[/]
Ik vraag gewoon om advies inzake de accugebruiksduur i.r.t. het OS wat er eventueel op zou kunnen omdat de gebruiksduur te vergroten. Het is wel een aankoopvraag inzake go/nogo, maar ik zoek geen ander merk/type.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

govie schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:23:
Ik vraag gewoon om advies inzake de accugebruiksduur i.r.t. het OS wat er eventueel op zou kunnen omdat de gebruiksduur te vergroten.
Gezien het feit het no-name toestellen zijn (toestellen die niet van een bekend merk zijn) is de kans dat er custom ROM's voor verschijnen nihiel. Koop je een van die twee toestellen, dan zul je het met Android 5.1 moeten doen.
Het is wel een aankoopvraag inzake go/nogo, maar ik zoek geen ander merk/type.
Ah ok. Normaal gesproken worden er ook alternatieven aangedragen / besproken en dat kunnen we dus alleen als we een volledig beeld hebben. Dat zal nu dus niet nodig zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 04-12-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Bedankt man, super advies! _/-\o_ Ik had dat van 3G/4G gemist! 8)7 Er wordt ook altijd zo onleesbaar geadverteerd op chinashops. Maar ik heb nu een andere gevonden die naast erg klein, een wetsers merk is met G4 internet, wifi, gps, gyroscoop en gewoon andriod 7, genaamd Jelly Pro: https://www.unihertz.com/jelly.html

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i3v7bSG.png

Review ervan: YouTube: Jelly Pro - World's Smallest SmartPhone Ever! [REVIEW]

Specs:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QyWpRuQ.png

Opzich lijkt het me wel een leuk responsive ding voor maar 110 euro op amazon.de. En ik kan er gewoon accessoires bijkopen: tientje voor een hardloopband, 9 euro voor screenprotector, 12 euro voor een fitbag of een case met een oog voor 12 euro. Ik denk dat ik er wel uit ben, quadcore 1.1ghz+2GB+16GB+8MP+950mAh lijkt me goed genoeg om in ieders geval meer dan 1 dag met dit ding te doen, dit omdat het schermpje lekker klein is en dus ook minder zou moeten verbruiken. Dat hoop ik dan maar tenminste. Als er geen negatieve comments komen dan probeer ik waarschijnlijk de Jelly Pro.

Vergeet niet, ik maak eigenlijk bijna nooit gebruik van smartfunctionaliteit op een smartphone. Ik bel ermee, stuur een whatsapp en als ik de auto pak en kan in het centrum eindhoven iets niet vinden, dan heb ik een routeplanner indien nodig. Het enige is eigenlijk home automation, maar dat zoekt ook maar sporadisch contact als het goed is. Zou deze telefoon geschikt zijn met 950mAh bij zeer laag gebruik?

[ Voor 14% gewijzigd door govie op 04-12-2017 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@govie specificaties zijn niet super. Maar de pro met 2GB/16GB lijkt me een prima toestel. Ik ben alleen wel benieuwd wat voor processor het precies is. Overigens heb je voor +/- 100 euro ook nog een aantal prima andere toestellen van bekende merken, de schermen daarvan zijn echter wel een stukje groter.

Zowel de Nokia als Wileyfox toestellen ontvangen ook netjes updates. Ik verwacht niet dat de Jelly toestellen dat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Ik zit bij BEN, ik heb even gekeken net naar de mogelijkheden die ik nu eventueel heb:
  1. Zelf Jelly Pro zelf kopen voor 110 euro via amazon.de met een nog 1 jarig durend contract á €10,--/maand;
  2. Nieuw 2 jarig Motorola Moto G5 Plus (3gb) aanbieding van circa €17,50 in de maand, mits mijn huidige kale abonnement te oversluiten valt;
  3. Sony Xperia XA1 Plus aanbieding van circa €20,--/maand inclusief gratis NFC-headset van sony t.w.v. 75 euro, mits mijn huidige kale abonnement te oversluiten valt;
  4. Huawei P10-lite aanbieding van circa €16,50/maand, mits mijn huidige kale abonnement te oversluiten valt;
Die andere drie telefoons zijn natuurlijk keigroot en ik heb daar in beginsel wel afkeer van. Ondanks de grootte van beide toestellen zijn deze drie aanbiedingen van BEN voor mij nog het meest interessant uit alles wat er op hun website staat. Ik heb ze een berichtje gestuurd en dan zie ik wel even wat de meest oppertune optie uiteindelijk voor mij is.

Nogmaals bedankt voor je adviezen.

[ Voor 11% gewijzigd door govie op 04-12-2017 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

govie schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:17:
• Zelf Jelly Pro zelf kopen voor 110 euro via amazon.de met een nog 1 jarig durend contract á €10,--/maand;
Als jou contract nu nog één jaar loopt, zal je waarschijnlijk geen ander / nieuw abonnement kunnen afsluiten. Dat kan bij de meeste providers pas 3 maanden voor het einde van de looptijd.

Overigens is het mij niet helemaal duidelijk wat je nu wilt. Je begint met een kleine telefoon voor 45 euro, daarna wordt je budget verhoogd naar 110 euro en nu ben je al aan het kijken naar toestellen van 250 euro. (Ook al betaal je er maandelijks voor, aan het einde van de rit blijft het 250 euro).

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 04-12-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
True, komt omdat er vooralsnog geen echte duidelijk beste keuze voor mijn gevoel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@govie komen we toch weer terug bij: rens-br in "Soyes 7S". :)
Pagina: 1