Een goede maandagmorgen allen,
de titel is wat vaag ben ik bang, maar wilde er geen heel verhaal neerzetten.
Ik wil enkel wat informatie inwinnen voor een redelijk verbouwproject betreffende vergunning aanvraag en welstandsnota, en waar op te letten met bouwbedrijven, klusseniers, etc.
Ik zal geen namen van bedrijven noemen
Wij willen een tweetal dakkapellen laten plaatsen op onze woning, te weten aan de voor- en aan de achterzijde, maar wel beiden 175cm in hoogte (er is voldoende nokhoogte om dit te kunnen realiseren)
Aan de achterzijde is het vergunningsvrij, en de voorzijde moet een vergunning voor worden aangevraagd.
Nu geldt in zijn algemeenheid dat een dakkapel de breedte minus 1 meter van de woning mag hebben.
Nu stelt de welstandsnota in ons dorp/gat/gehucht:
Onze dakkapellen zullen aan de maximum hoogte en breedte voldoen.
Hoe groot zou de kans zijn dat ik gen vergunning krijg voor de dakkapel aan de voorzijde?
(Ik heb in het dorp wel rond gekeken naar diverse dakkapellen, maar zie nergens hoge(re) dakkapellen, maar in die gevallen zit er weinig ruimte boven, en veel ruimte onder de dakkapel)
Ik heb ook al e.e.a. aan offertes opgevraagd bij sommige bedrijven, met tevens een grote diversiteit aan prijzen, en even zoveel pogingen om het product van de ander (met name of het trespa, keralit of andere kuststoffen, evenals geschroefd of verlijmd) zwakker neer te zetten.
Nu heb ik van een drietal bedrijven interessante offertes liggen.
Dze drie zijn ook al vrijblijvens lang geweest.
Prijs is belangrijk, maar als dat het belangrijkste was had ik de lokale teun de beun wel gebeld
En natuurlijk, hoeveel zou er op zo een offerte nog af te dingen zijn, of liggen de prijzen redelijk vast.
Wat zijn jullie ervaringen met zulke projecten?
En op basis waarvan een beslissing genomen?
de titel is wat vaag ben ik bang, maar wilde er geen heel verhaal neerzetten.
Ik wil enkel wat informatie inwinnen voor een redelijk verbouwproject betreffende vergunning aanvraag en welstandsnota, en waar op te letten met bouwbedrijven, klusseniers, etc.
Ik zal geen namen van bedrijven noemen
Wij willen een tweetal dakkapellen laten plaatsen op onze woning, te weten aan de voor- en aan de achterzijde, maar wel beiden 175cm in hoogte (er is voldoende nokhoogte om dit te kunnen realiseren)
Aan de achterzijde is het vergunningsvrij, en de voorzijde moet een vergunning voor worden aangevraagd.
Nu geldt in zijn algemeenheid dat een dakkapel de breedte minus 1 meter van de woning mag hebben.
Nu stelt de welstandsnota in ons dorp/gat/gehucht:
Wij zijn de eerste in ons "rijtje" welke dakkapellen laten plaatsen, dus zogenaamde trendsetter?Aantal en plaatsingMaatvoering
- meerdere dakkapellen in hetzelfde bouwblok regelmatig rangschikken op horizontale lijn
- minstens 0,50 m onder, boven en aan weerszijden van de dakkapel
- aan voorkanten heeft een dakkapel een breedte van hoogstens 50% van het dakvlak met een maximum van 5,00 m
- aan de achterkanten breedte in totaal hoogstens 70% van het dakvlak
- hoogte maximaal 1,75 m
Onze dakkapellen zullen aan de maximum hoogte en breedte voldoen.
Hoe groot zou de kans zijn dat ik gen vergunning krijg voor de dakkapel aan de voorzijde?
(Ik heb in het dorp wel rond gekeken naar diverse dakkapellen, maar zie nergens hoge(re) dakkapellen, maar in die gevallen zit er weinig ruimte boven, en veel ruimte onder de dakkapel)
Ik heb ook al e.e.a. aan offertes opgevraagd bij sommige bedrijven, met tevens een grote diversiteit aan prijzen, en even zoveel pogingen om het product van de ander (met name of het trespa, keralit of andere kuststoffen, evenals geschroefd of verlijmd) zwakker neer te zetten.
Nu heb ik van een drietal bedrijven interessante offertes liggen.
Dze drie zijn ook al vrijblijvens lang geweest.
- Bij de eerste is de prijs voor ons budget eigenlijk iets te hoog (plusminus 2k), maar zij schijnen goed aangeschreven te zijn, een eigen fabriek te hebben en regelmatig in Kassa zijn geweest (op een positieve manier)
- Bij de tweede is de prijs precies op het budget, ik kan op hun site echter niets vinden over het bedrijf zelf, hoe lang het al bestaat bijvoorbeeld
- Bij de derde is de prijs het scherpste van deze drie, en ze zijn aangesloten bij een brancheorganisatie (VLOK)
Prijs is belangrijk, maar als dat het belangrijkste was had ik de lokale teun de beun wel gebeld
En natuurlijk, hoeveel zou er op zo een offerte nog af te dingen zijn, of liggen de prijzen redelijk vast.
Wat zijn jullie ervaringen met zulke projecten?
En op basis waarvan een beslissing genomen?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen