HGST, WD RED of Seagate voor Synology NAS

Pagina: 1
Acties:

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 10:07
Eerlijk gezegd.. zie ik door de bomen het bos niet meer. Dus daarom tóch maar even (waarschijnlijk) de zoveelste "Welke schijf" topic. Toch de persoonlijke bevestiging zou wel fijn zijn.

Even wat samenvatten, ipv lange lappen tekst:
  • Volgens Backblaze hebben HGST schijven de minste crashes
  • En volgens dit topic is 7200rpm overkill voor een NAS
Ik heb nu een DS216+ met 1x 4TB en 1x 1TB in RAID-0, vanwege een WD RED crash wil ik nu overstappen op 2x 6TB in RAID-1. Gezien Backblaze's data wil ik voor HGST gaan, maar (volgens de pricewatch) zijn dat voornamelijk 7200rpm schijven en (aanname) maken deze meer lawaai dan 5400rpm (geen idee of 't meer is dan de WD REDs..). Gezien mijn financiële status, zou ik het liefst rond het prijspeil van de WD Reds (€200 p/s) blijven.

Graag advies:
  • Welk merk (HGST/Seagate/WD RED)
  • 5400/7200 RPM
Ontzettend bedankt :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:05

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Advies? Dan wel in het juiste fotumdeel: CAA

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:57
Ik heb zelf veel ervaring met HGST.
HGST heb ik zelf ook in mijn Synology draaien, en maakt inderdaad iets meer geluid (voor mij niet storend). Qua betrouwbaarheid heb ik nog nooit problemen gehad met HGST. Ik heb een oude NAS al 9 jaar draaien op dezelfde HGST schijven zonder problemen (wordt redelijk intensief gebruikt).
Echter is dit mijn ervaring en kan het per persoon verschillen.

[ Voor 3% gewijzigd door dbzokphp op 04-12-2017 11:35 ]

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 11:20
ik ben zelf overgestap van Seagate 3tb naar HGST 4TB schijven dit omdat ik helaas de slechte batch had van de 3tb schijven van de 5 schijven zijn ze als 8 - 10 keer om geruild en heb ik er nog maar 3 in gebruik.

Maar die van HGST staan bekend om de betrouwbaarste.