Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Windows mail naar outlook 2016

Pagina: 1
Acties:

• koenwildervanck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 14:56
Heb een uitdaging ik heb een gebruiker die had nog een laptop met vista. Heb deze nu een nieuwe laptop met windows 10 ingericht met office 2016 met outlook.

Nu komt de uitdaging hoe krijg ik nu alle mails omgezet naar outlook 2016 vanuit windows mail. Ik weet dat windows mail niet meer bestaat en niet meer gesupport word. Nu wil ze toch graag alle oude mails overgezet hebben. Wat ik tot nu toe gedaan heb is op vista outlook 2007 geinstalleerd hij pakt geen nieuwere. daarin de windows live mail geimporteerd en omgezet naar een PST file. Deze wilt hij wel deels importeren in outlook 2016 maar hij neem een grootdeel niet over. Iemand een idee hoe ik de ontbrekende folders en emails als nog binnen kan halen.

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:47

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Heb je dit eventueel al geprobeerd?

https://support.microsoft...l-outlook-express-into-ou

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Verwijderd

koenwildervanck schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:28:
. Deze wilt hij wel deels importeren in outlook 2016 maar hij neem een grootdeel niet over. Iemand een idee hoe ik de ontbrekende folders en emails als nog binnen kan halen.
Heb je in Outlook wel aangegeven dat alle mail "offline" moet zijn, dus dat alles gedownload wordt door Outlook?
Standaard staat dit op x aantal maanden namelijk, en dat is dat ook wat er in de export/backup komt.
Na veranderen, Outlook even herstarten en tijdje met rust laten totdat alle folders op "bijgewerkt" staan en dan de export draaien.

Afbeeldingslocatie: https://msegceporticoprodassets.blob.core.windows.net/asset-blobs/4052177_en_1

<edit>
Ga er vanuit dat we het hier over een online (imap) account hebben. Maar dan had je dat ook "gewoon" in Outlook 2016 kunnen zetten en was er geen export/import nodig.

In Outlook 2007 (op Vista) zie je wel alle folders en mail?
Vink je dan bij de export het vakje "inclusief alle onderliggende mappen" (oid) wel aan?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 13:04 ]

• koenwildervanck
Het is overigens geen outlook express maar windows mail uit de essentials.

Verder is het pop3 account dat ze gebruikt geen imap. ik zie de mappen en alles staan in outlook 2007 en in de pst file als ik hem wil importeren zie ik in de preview ook de folderst staan in outlookt 2016. Maar als hij daad werkelijk importeerd neemt die wel een paar mappen mee maar niet alle

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:19

nelizmastr

Goed wies kapot

Als het importeren echt niet wil kan je de PST file nog als gegevensbestand koppelen aan het e-mailprofiel. Via configuratiescherm > Mail > Gegevensbestanden > Toevoegen. Je kan desnoods de PST weer als standaard markeren zodat-ie die weer gaat gebruiken. Als alles er daadwerkelijk in zit, dan moet dat ook werken.

I reject your reality and substitute my own

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:11

TheVMaster

Moderator WOS
Dit lijkt mij meer iets voor CSA --> MOVE!

Verwijderd

Ik lees even mee. Ben toevallig vanochtend 2 uur met dezelfde ellende bezig geweest. Ik heb met http://triplescomputers.c...contacts-to-new-computer/ een CSV bestand kunnen maken tbv contacten.

Verder heb ik middels exporteren in Windows Live Mail alle mappen etc in een backup map kunnen zetten en vanuit daar wilde ik ze terugzetten naar Outlook of Thunderbird maar ....... gebruikersnamen en wachtwoorden voor email accounts was de man kwijt. Volgens mij moet je ze dan daarna gewoon kunnen importeren in Outlook.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:19

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:44:
...gebruikersnamen en wachtwoorden voor email accounts was de man kwijt.
Daarvoor bestaat mailpassview. Heeft me al te vaak gered.

I reject your reality and substitute my own

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik gebruik altijd Mailstore als ik iemand van Windows Live Mail om moet zetten naar Outlook, nooit problemen mee gehad.
Contactpersonen is een ander "probleem", als je vcf-bestanden hebt van de contactpersonen kun je op deze pagina een "macro" vinden om het automatisch te laten gaan.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• koenwildervanck
De Optie met de Mailstore is perfect folder namen komen niet helemaal goed mee maar das zo gefix met de juiste benaming over nemen vanuit de oude omgeving. thanks voor info
Pagina: 1