Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Radiator vervangen: staartstuk/onderblok gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 01:10

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Topicstarter
Op zolder wil ik een type 11 radiator vervangen door een type 22. Een kennis had de radiator over en zo heb ik bijna 2-3x zo veel vermogen op het zelfde formaat en kan ik dus met lagere temperatuur stoken = efficiënter.

De oude radiator heb ik afgekoppeld. Ik wilde de staartstukken overzetten naar de nieuwe radiator. Het bovenste staartstuk (90 ° bochtje) is gelukt, maar de onderste zit echt muurvast. Het lijkt een inbus 9 te zijn, want een 8 is te ruim en een 10 past niet. Helaas is een inbus 9 amper te vinden. De radiatorsleutel (soort inbus met zo'n gleufje erin) die ik heb past ook niet (kleinste stapje is al te groot).

Tijdens mijn poging om het staartstuk los te draaien heb ik ook dusdanig veel kracht moeten zetten dat er nu scheurtjes in het metaal zitten, het oude staartstuk vertrouw ik dus niet helemaal meer. Ik wil daarom een nieuw staartstuk kopen.

Is het rood omcirkelde staartstuk ook los te koop, of moet ik een volledig nieuw onderblok kopen?
Het lastig is alleen, bij de meeste staartstukken lijkt de wartel die op het onderblok schroeft een 3/4 binnendraad te zijn, maar voor mijn onderblok (CVS 2000) is de schroefdraad 1/2 (met moer M22 ?).
Ook zie ik veel staartstukken die naar knel gaan, maar het moet bij mij dus met een moer rechtstreeks op het onderblok.

M'n kennis had ook nog een onderblok liggen (VSH), maar daar zitten aanvoer/retour verkeerd om. Ik moet (met de radiatoraansluiting links), de aanvoer aan de rechterkant hebben.

ThinkPad wijzigde deze reactie 04-12-2017 12:55 (14%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Beste antwoord (via Señor Sjon op 18-12-2017 14:37)

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Klaar _O_

https://tweakers.net/ext/f/p900KjkjAv3sK8DwfuuiTnOb/thumb.jpg
(De ketel stond hier net 10 min aan, de koude plek is nu weg en hij is helemaal egaal warm)

Ben bij Warmteservice geweest. Ze hadden geen tules voor mijn 14,5mm (buitendiameter) slang. Tegenwoordig is alles 16mm.

Ik gaf aan dat ik al een M22 naar 1/2" overgangskoppeling had. Ze hebben mij een 1/2" binnendraad naar 15mm knel verkocht. Uiteindelijk zit het nu als volgt aangesloten:
Kunststof slang > M22 naar 1/2" buitendraad overgangskoppeling > 1/2 binnendraad naar 15mm knelkoppeling.
Het buigen van de buis voor de retour was nog wel het moeilijkste :P (loopt achter de radiator langs).

Hij zweet nog wel wat (bij het conische stuk van de radiatorkoppeling). Heb de boel nog even wat aangetrokken, morgen maar even weer kijken. Is een 'bol' in een 'kom' zeg maar, gewoon metaal op metaal. Maarja zo is het wel bedoeld blijkbaar. Denk dat als ik daar teflontape tussen stop het alleen maar meer gaat lekken.

ThinkPad wijzigde deze reactie 16-12-2017 19:56 (35%)

Alle reacties

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 01:04
Jij zoekt een onderblok met omgekeerde aansluiting: https://www.warmteservice...-aansluiting-M22/p/L08060.

Jouw lokale WarmteService moet je hier wel aan kunnen helpen.

HD4Life @ Full-HD

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
quote:
Davidshadow13 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:35:
Jij zoekt een onderblok met omgekeerde aansluiting: https://www.warmteservice...-aansluiting-M22/p/L08060.

Bedankt voor de snelle reactie!

Dat is precies het onderblok wat ik nu heb. Eigenlijk zoek ik dus alleen het staartstuk (linkerstukje, dat buisje met schroefdraad en de moer waar het doorheen steekt). Is dat ook los te koop?

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 25-01 16:38

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik zou voor 16 euro niet gaan rommelen. :) De tijd en moeite die het vaak kost om dat specifieke onderdeel nog boven water te krijgen. :X Het zou dan bv nog bij de fabrikant of een installateur moeten liggen. Wellicht kan Warmteservice je daarbij verder helpen.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 04-12-2017 11:39 (11%)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Davidshadow13
Je zou nog even je lokale WarmteService kunnen bellen met de vraag of ze toevallig zo'n koppeling los hebben liggen. Maar ik zie hem ook niet in de catalogus van Pentec helaas. Dus dan lijkt mij even een nieuw blokje halen het beste.

HD4Life @ Full-HD

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
@Señor Sjon Klopt, 16 euro is prima te doen. Maar als ik voor 3-4 euro alleen dat staartstuk kon kopen was nog voordeliger geweest.

@Davidshadow13 Ben nu met Warmteservice aan het chatten, ze hebben hem niet los te koop lijkt het op.
Ik ga wel een nieuw onderblok kopen (EAN 8717065006435).

In de documentatie staat "sleutelweidten: binnenzeskant staartstuk 8 mm;". Zou ik dan zo'n beroerde inbussleutel hebben :X ? Thuis even nameten :P

ThinkPad wijzigde deze reactie 04-12-2017 13:07 (57%)

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Contact gehad met PenTec (fabrikant voor het onderblok). Zij geven aan dat het wel een inbus 8 moet zijn.
Blijkbaar heb ik dus een nogal brak inbus setje. Ik zal even een goede set inbussleutels kopen zodat ik daarmee het nieuwe staartstuk kan monteren zonder de boel te molesteren :X

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Vandaag even bezig geweest en een beetje dom geweest. De oude radiator was een type 11, de nieuwe een type 22. Die komt dus een stuk verder van de muur af, waardoor dat staartstuk dus niet in de buurt van het onderblok kan komen. Het nieuwe onderblok dus voor niks gekocht... :X

Ik wil het onderblok laten vervallen en de radiator diagonaal aansluiten (rechtsboven invoer, linksonderin retour). Ik heb een stuk buis gekocht, wat koppelingen, buigijzer e.d.

Met goede moed begonnen, maar nu blijkt dat de tules die op de flexibele leidingen zitten niet in mijn dubbele nippel passen :F

Het 'tuutje' bovenop heeft een te grote diameter en past daarom niet in de nippel (voor 15mm buis).

Ook de moeren op de flexslangen lijken een andere draad te hebben dan de moeren die je bij knelfittingen krijgt.

Even vergeleken en verder dan dat past het er niet op.

Wat nu? Andere tules kopen? Welke moet ik dan hebben als ik er een 15mm CV-buis op wil zetten via dubbele nippel/knelkoppeling? Of moet ik een adapter hebben? Of een nippel van M22 naar 1/2 ?

@Davidshadow13 @Oxellaar

ThinkPad wijzigde deze reactie 09-12-2017 21:03 (18%)

• Davidshadow13
Als je van flexibele buis, kunstof, uponor, etc wilt aanhelen op gewoon koper dan zal je een verloopje hiervoor moeten hebben inderdaad. Na het verloopje kun je dan gewoon verder werken met 15mm knelkoppelingen of solderen.

De koppeling die jij linkt is inderdaad voor 15 mm koper. Alleen zie ik dat Pentec er redelijk wat verschillende heeft dus ligt het ook aan de buis die jij hebt op de foto ziet ik 14-05 staan. Dus het zou ook zo maar eens een 14 mm buis kunnen zijn. Dus ik zou dat even nameten.

Wat ik zelf altijd doe in dit soort situaties is duidelijke foto's maken en maat + merk en type opschrijven en hop naar de WarmteService winkel. Daar werken eigenlijk altijd mensen uit de installateurswereld met kennis en die graaien zo voor jouw de juiste koppeling uit een bakje.

HD4Life @ Full-HD

• Oxellaar
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
@ThinkPad Nee dat past inderdaad niet. Je zult waarschijnlijk een verloop van M22/15mm moeten hebben.
Eerlijk gezegd is dit niet echt een veel voorkomende manier van verlopen...

Maar die laatste link kom je een eind verder.

Oxellaar wijzigde deze reactie 09-12-2017 21:39 (11%)

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Wat zou je in dit geval adviseren dan?

Van die Pentec adapter heb ik eigenlijk alleen het chromen dingetje nodig, de rest zit immers al op/om m'n leiding. Is die verloopkoppeling (EAN 8711985050301) uit laatste linkje ook goed? Die is dan weer iets voordeliger. Aan de kant van de flexslang sluit hij af via het rubber, kan ik op de andere kant dan gewoon een buis insteken, knelring erop en moer aandraaien en dicht?

@Davidshadow13 De dichtsbijzijnde Warmteservice zit op 45 min. rijden. Voor twee verloopkoppelingen is dat best een eind rijden ;)

ThinkPad wijzigde deze reactie 09-12-2017 21:49 (97%)

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 20:18

Amphiebietje

In de blubber

quote:
ThinkPad schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:41:

@Davidshadow13 De dichtsbijzijnde Warmteservice zit op 45 min. rijden. Voor twee verloopkoppelingen is dat best een eind rijden ;)
Alvast verder kijken wat voor andere problemen er kunnen zijn, en die ook meenemen naar de Warmteservice? ;)

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Vandaag de verloopkoppelingen van M22 naar 1/2" binnen gekregen:
https://tweakers.net/ext/f/Xc3boEbz98hMMlMzzztY8ahL/thumb.jpg
Klik voor groot formaat

https://tweakers.net/ext/f/qcd4Ixu0hJCxaB8Gt2MmlzLj/thumb.jpg
Klik voor groot formaat

Kill me, please :( Die verloopkoppeling heb ik dus geen zak aan. De ene kant zal vast M22 zijn, maar aan de andere kant kan ik er geen buis in stoppen om het af te dichten met een knelring. Het is gewoon 1/2" en that's it. Nooit bedoeld om iets mee af te dichten als knelfitting.
https://tweakers.net/ext/f/NB4WHPss7ZZnsLQJcIt2foYn/thumb.jpg
Klik voor groot formaat

Links een standaard 15x15 knelfitting sok, met 1/2" draad. Rechts de verloopkoppeling, met de M22 kant onder en de 1/2" kant boven. Zoals je ziet: geen uitsparing/conische rand voor knellen.

What to do? Ik heb zo'n idee dat ik andere tules moet hebben voor in die kunststofleidingen. Er zit nu iets op van het Pentec onderblok en daar kan ik gewoon geen zak mee omdat er niks op lijkt te passen, behalve het onderblok zelf.

ThinkPad wijzigde deze reactie 14-12-2017 19:13 (56%)

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18:44

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik zou gewoon via werkspot ofzo even een loodgieter inhuren om dit te fixen voor je. Die heeft in z'n bus 20000 verschillende stukjes en verloopdingen en dan ben je even een 100 euro kwijt maar is het wel gedaan. Ik krijg nu het gevoel dat je constant dingen haalt en koopt wat eigenlijk net niet de oplossing is omdat er aannames gedaan worden vanuit onkunde.

blup

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Ik weet prima hoe het werkt, maar het issue is dat er tules in de kunststofleiding die prima passen in het Pentec onderblok, maar waar ik niks mee kan op een standaard 15mm knelsok.

Ik ga zaterdag maar even naar de Warmteservice en kijken of ik andere tules kan kopen die ik in de kunststof slangen kan stoppen en waar ik een normale knelsok op kan knellen.

Het lastige is dat de Gamma dit soort spul niet heeft, daardoor moet ik maar van de afbeeldingen en specificaties op internet afgaan en *hopelijk* een passend verloopstukje kopen, die dus uiteindelijk niet blijkt te passen.

ThinkPad wijzigde deze reactie 14-12-2017 19:19 (23%)

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18:44

Bezulba

Formerly known as Eendje

quote:
ThinkPad schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:18:
Ik weet prima hoe het werkt, maar het issue is dat er tules in de kunststofleiding die prima passen in het Pentec onderblok, maar waar ik niks mee kan op een standaard 15mm knelsok.

Ik ga zaterdag maar even naar de Warmteservice en kijken of ik andere tules kan kopen die ik in de kunststof slangen kan stoppen en waar ik een normale knelsok op kan knellen.
en hoeveel tijd (en dus geld) ben je nu hier al mee kwijt? Ik zie dit topic elke aantal dagen voorbij schieten in de active topics. Ik las dingen als "even " langsrijden bij die en "even" dat laten bezorgen. Imho zou een loodgieter ondertussen al lang klaar zijn voor minder.

Maar goed, ik weet de exacte situatie nou ook niet, geef alleen mijn idee.

blup

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
2 zaterdagen en 25 euro aan materiaal. Maar van dat materiaal heb ik het meeste sowieso nodig. Die verloopkoppeling die nu niet passen waren nog geen twee euro per stuk. Valt dus reuze mee. En het is ook hobby/ontspanning, even wat anders dan alle dagen achter de PC zitten.

Heb ondertussen nog even Google geraadpleegd en op klusidee.nl terecht gekomen en daar vergelijkbare vragen gezien. Ik moet achterhalen wat voor type slang ik heb, het type tule hangt daar namelijk vanaf. Er zijn dan vast ook tules die op een 15mm knelkoppeling passen.
Eens? @Oxellaar @Davidshadow13

ThinkPad wijzigde deze reactie 14-12-2017 20:31 (9%)

• Exigence
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:54

Exigence

dnkroz

Ik zou een alupex naar knel verloop halen. Zelfs te vinden in veel bouwmarkten. Mits je buis 16x2 is. Dan kun je verder met een 15x15 knelsok.

Vergelijkbaar.

Exigence wijzigde deze reactie 14-12-2017 20:34 (12%)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Klaar _O_

https://tweakers.net/ext/f/p900KjkjAv3sK8DwfuuiTnOb/thumb.jpg
(De ketel stond hier net 10 min aan, de koude plek is nu weg en hij is helemaal egaal warm)

Ben bij Warmteservice geweest. Ze hadden geen tules voor mijn 14,5mm (buitendiameter) slang. Tegenwoordig is alles 16mm.

Ik gaf aan dat ik al een M22 naar 1/2" overgangskoppeling had. Ze hebben mij een 1/2" binnendraad naar 15mm knel verkocht. Uiteindelijk zit het nu als volgt aangesloten:
Kunststof slang > M22 naar 1/2" buitendraad overgangskoppeling > 1/2 binnendraad naar 15mm knelkoppeling.
Het buigen van de buis voor de retour was nog wel het moeilijkste :P (loopt achter de radiator langs).

Hij zweet nog wel wat (bij het conische stuk van de radiatorkoppeling). Heb de boel nog even wat aangetrokken, morgen maar even weer kijken. Is een 'bol' in een 'kom' zeg maar, gewoon metaal op metaal. Maarja zo is het wel bedoeld blijkbaar. Denk dat als ik daar teflontape tussen stop het alleen maar meer gaat lekken.

ThinkPad wijzigde deze reactie 16-12-2017 19:56 (35%)

• Gebanned
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 00:54
Als het blijft een lekken/zweten wil een beetje loctite 570 ook wel helpen.

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

quote:
ThinkPad schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:52:
Klaar _O_

[afbeelding]

ah die dingen, lekken altijd lijkt het wel als t net niet recht zit.
Had je geen heel iel rubbertje er bij?

Tipje overigens mbt imbus maten die groot zijn maar je net niet bij je hebt? Duw een kleinere er in en een platte oude schroevendraaier er naast.

• Goudvis
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 24-01 18:06
quote:
ThinkPad schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:52:
Klaar _O_

[afbeelding]

Als-ie blijft zweten anders wat fitterskit op de twee metalen delen. Tip van een bevriende installatie-prof.
Heeft mij geholpen een onmogelijke CV-aftakking waterdicht te krijgen na vier keer het hele circus opnieuw te hebben doorlopen (leeglopen, losdraaien, droogmaken, fixen en opnieuw testen).

Succes!

Watskebeurt met Bhagavad? :(

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Hele beroerde foto:

Bij het pijltje hangt een drup.

@GoldenSample Nee geen rubbertje erbij. Aan de radiatorkant is het 'bol' en in de knie is het 'hol'. Dat zou (als ik de reacties op internet lees) uit zichzelf moeten afsluiten.

@Goudvis Fitterskit heb ik helaas niet, en om hiervoor nou gelijk een hele tube te kopen? Kan vaseline ook? Of lithiumvet (gebruik ik normaal voor remmen van auto :+ )

ThinkPad wijzigde deze reactie 18-12-2017 12:26 (3%)

• virtualJac
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 24-01 15:10
Kun je het niet gewoon fitten met een rolletje teflon tape?

there's no tweak without the tweaker

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Dat wordt over het algemeen afgeraden voor van die conische verbindingen. Maar was wel iets wat ik misschien nog wou proberen. Eén of twee lagen teflontape om het bolle gedeelte en kijken of het dan dicht is. Het lekt nu ook, dus baat het niet, dan schaadt het niet.

• virtualJac
Ben altijd geleerd dat je een verbinding die niet wordt afgedicht door een ring, moet fitten met tape of hennep.

Of dit nou recht of conisch is. Conische draad mag je ook toepassen voor gas, maar moet je alsnog fitten.

Pas ook op met conische verbindingen te hard aandraaien. Je draait deze makkelijk kapot.

@GoldenSample
Enige voordeel wat hennep hier heeft tegenover teflontape is dat je hem na vastdraaien een stukje terug kan draaien mocht dat nodig zijn. Kwestie van in één keer goed draaien dus. Persoonlijk heb ik deze aansluiting nog nooit met een rubbertje gezien en heb ik er tientallen al jaren naar volle tevredenheid in zitten met tt ;)

virtualJac wijzigde deze reactie 18-12-2017 13:28 (83%)

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

quote:
ThinkPad schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:25:
Hele beroerde foto:
[afbeelding]
Bij het pijltje hangt een drup.

@GoldenSample Nee geen rubbertje erbij. Aan de radiatorkant is het 'bol' en in de knie is het 'hol'. Dat zou (als ik de reacties op internet lees) uit zichzelf moeten afsluiten.

@Goudvis Fitterskit heb ik helaas niet, en om hiervoor nou gelijk een hele tube te kopen? Kan vaseline ook? Of lithiumvet (gebruik ik normaal voor remmen van auto :+ )
Hmm zo ver ik weet heeft dit wel altijd een rubber o-ringetje. Neem aan dat je strakker draaien (of los maken, ook de koppeling aan de andere kant van de knie en dan vast draaien en daarna pas de andere koppeling weer monteren) al hebt geprobeerd?

Als je Fitterskit haalt, neem dan ook hennep mee, zit je voortaan niet met de teflon te pielen wat helaas toch vaak lekt.

Zat je niet in Utrecht? If so heb ik het wel voor je liggen en knijp ik een goeie dot voor je in een potje. If so, doe even een DM

GoldenSample wijzigde deze reactie 18-12-2017 13:25 (10%)

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
@virtualJac Ik zie dat ik verwarring zaai met de term 'conisch'. Wat er onder die ring (wartel) zit is eigenlijk dit.

Dat bolle stuk ligt in een soort 'kommetje' en dat sluit dus niet goed aan. Er zit geen rubber op/in.
Ik bedenk mij nu dat ik met een radiatorkraan ook eens had dat het daarop lekte, daar bleek teflontape op dat bolle stuk de oplossing. Ik ga dat hier ook maar proberen. Eén laagje is al voldoende verwacht ik.

@GoldenSample Nee, geen Utrecht. Ik woon in Drenthe :D Bedankt voor het aanbod though...
En teflontape gaat prima hoor, schroefdraad klein beetje opruwen zodat het niet gaat meedraaien, in de goede richting erop leggen en dan 4-5x rond. Je moet niet gaan terugdraaien, maar daarom tel je vooraf (zonder tape) hoevaak je het ding kunt ronddraaien tot hij vast zit :P

ThinkPad wijzigde deze reactie 18-12-2017 13:58 (16%)

• virtualJac
Je draad goed afdichten is de enige juiste manier hier inderdaad.

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
ThinkPad schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 20:17:
Vandaag even bezig geweest en een beetje dom geweest. De oude radiator was een type 11, de nieuwe een type 22. Die komt dus een stuk verder van de muur af, waardoor dat staartstuk dus niet in de buurt van het onderblok kan komen. Het nieuwe onderblok dus voor niks gekocht... :X

Ik wil het onderblok laten vervallen en de radiator diagonaal aansluiten (rechtsboven invoer, linksonderin retour). Ik heb een stuk buis gekocht, wat koppelingen, buigijzer e.d.
Hmm, heb dezelfde uitdaging.Schijnbaar zit de aansluiting van een T22 radiator verder van de muur :'(

Wat bedoel je precies met diagonaal aansluiten? Moet ik dan een pijp horizontaal ophangen onder de radiator langs om linksonder uit te komen (als het onderblok normaliter rechts zit)?

Hoe doen loodgieters dat normaal: van type 11 radiator naar type 11?

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Diagonaal schijnt het beste te zijn, zeker bij grotere radiatoren. Je forceert daarmee dat het water door de volledige radiator moet stromen. Op die manier zal de radiator netjes egaal warm worden, in plaats van dat het aan de kant van de aanvoer naar beneden zakt en gelijk naar de retour stroomt.

Ik heb inderdaad een horizontale pijp gemaakt voor de retourleiding. Hij loopt achter de radiator langs en komt linksonder uit (zie plaatje wat ik hierboven ergens liet zien). Beetje creatief zijn met buigijzer :+

ThinkPad wijzigde deze reactie 18-12-2017 16:16 (25%)

• TimoDimo
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 25-01 17:03
Davidshadow13 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:35:

Wat is er dan "omgekeerd" aan dat onderblok? Ik zie namelijk geen verschil met een gewoon onderblok. Zoals deze die niet omgekeerd is: https://witway.nl/tecelog...egel-en-afsluitbaar-prod/ (Ik was gewoon even benieuwd.)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True