Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een Crucial SSD kaart aangeschaft van (uit mijn hoofd) iets van 525 GB.
Echter zeiden ze in de Alternate winkel bij het aanschaffen dat deze compatible was met mijn moederbord en processor etc.
Ik heb echter geen enkel idee hoe ik deze kan aansluiten in mijn Case
Heeft iemand een idee hoe ik het makkelijkste mijn SSD kaart kan installeren? ik gebruikmomenteel een Harde Schijf en geen SSD.

Relevante software en hardware die ik gebruik.
Moederbord: MSI MS-7885
Processor: Intelcore I-7 5820K
Grafische kaart: Geforce GTX 970
SSD Kaart: Crucial MX 300 525 GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niks.

Dit is overigens mijn eerste Forum post op Tweakers , mochten er dingen onduidelijk zijn hoor ik het graag en alvast bedankt voor het helpen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:07
Een SSD aansluiten zodat ie werkt is exact hetzelfde als een HDD, je klikt m met een SATA kabel aan je moederbord en met een voedingskabel aan je voeding, voila.

In tegenstelling tot een HDD "moet" je je SSD niet vastschroeven in je case, maar dit is wel zo netjes. Sommige cases hebben hier 2.5" bays/mounts voor, in anderen zou je met een bracket hem kunnen laten passen in een 3.5" bay. Als je het niet belangrijk vind kan je de SSD gewoon los laten hangen, of aan de zijkant van je case tapen. Als je je computer echter vaak verplaatst is het misschien niet het beste idee om hem los te laten hangen.

Handig voor ons om te weten is welke case je precies hebt, dan kunnen we uitvinden of daar een mount voor een 2.5" SSD in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Je SSD heeft een SATA kabel nodig (voor data transport) en een stroomkabel.
Kijk maar eens bij je harddisk: die heeft waarschijnlijk dezelfde aansluitingen en je kunt daar weinig mee fout doen zolang je dat doet met de stroom van je PC af.
- Je kunt bv. beide stekkertjes uit de harddisk trekken en die in je SSD doen.
Als je daarna in Schijfbeheer met de rechter muisknop een schijfletter aan de SSD toewijst, kan je hem in gebruik nemen.
Of je installeert Windows er vers op vanaf USB-stick.
- zoals de harddisk is aangesloten kan je met een extra SATA-kabel ook de SSD aansluiten en een vrije Powerstekker die tussen de voedingskabels zit, in de SSD doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Het is belangrijk om te weten wat voor SSD je hebt aangeschaft, kun je de orderregel van alternate hier tonen? Er zijn nogal wat verschillende soorten SSD aansluitingen: m.2, msata, sata

Don't drive faster than your guardian angel can fly.