Nieuwe PC - Goede samenhang van componenten?

Pagina: 1
Acties:
  • 513 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 17:39
Ik heb het volgende game systeem in gedachten:

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/1433yj5.jpg

Daarnaast heb ik zelf nog een behuizing (Cooler Master 690) die ik volgens mij wel kan herbruiken. Evenals een Evo cooler maar schijnt dat de Ryzen bijgeleverde Spire cooler wel goed genoeg is.

De vraag is voornamelijk:
Zijn deze componenten goed op elkaar afgesteld of kan ik beter iets vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:15
Persoonlijk zou ik het merk van het moederbord en videokaart gelijk houden als dat niet al teveel gedoe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-09 01:04
@Phyrex Even DAA Beleid doorlezen. Zonder informatie kunnen wij niet beoordelen of de onderdelen gaan doen wat jij er van verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 17:39
JDdeV1992 schreef op maandag 4 december 2017 @ 01:22:
@Phyrex Even DAA Beleid doorlezen. Zonder informatie kunnen wij niet beoordelen of de onderdelen gaan doen wat jij er van verwacht
Mijn excuses, ik zal het even doorlezen. Mijn vraag is echter niet zozeer gerelateerd aan bepaalde snelheid verwachtingen maar meer of er geen grote fouten zitten in mijn pakket samenstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-09 01:04
Phyrex schreef op maandag 4 december 2017 @ 01:28:
[...]

Mijn excuses, ik zal het even doorlezen. Mijn vraag is echter niet zozeer gerelateerd aan bepaalde snelheid verwachtingen maar meer of er geen grote fouten zitten in mijn pakket samenstelling.
En om te bepalen of je beter aanpassingen kan maken is het wel handig om te weten wat je met de build wilt gaan doen. 8)7

Als je enkel wilt weten of de gekozen onderdelen "compatible" zijn kun je hier en/of hier terecht.

Als je wilt weten of je de beste keuzes hebt gemaakt binnen jouw budget voor jouw specifieke doeleinden dan verwijs ik je door naar mijn eerdere post. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:44
Je kan ook een wenslijst maken, dat is veel handiger. Lees dit even door: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1517285

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:53
Even op de build zelf inhaken:
-ik mis een voeding
-een 960 evo is overkill voor gaming. Pak een normale 2.5” SSD.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 23:30
boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 01:14:
Persoonlijk zou ik het merk van het moederbord en videokaart gelijk houden als dat niet al teveel gedoe is.
Verklaar eens waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:40

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 01:14:
Dat is totaal niet nodig voor de goede werking.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:15
Klopt maar de drivers zijn beter op elkaar afgestemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 07:18:
Volgens mij zijn het 2 totaal verschillende dingen. Drivers voor je videokaart staan voor zover ik weet totaal los van de drivers van je mainboard.

Het énige waarbij het echt fijn is als beiden van hetzelfde merk zijn, is als je een RGB mainboard hebt en een videokaart met RGB. Zijn het 2 verschillende merken, zul je in veel gevallen met 2 stukken software moeten werken om de kleuraansturing voor elkaar te krijgen.

Dat is puur optisch en alleen als je RGB spul d'r in hebt en dat daadwerkelijk wil gebruiken. (Want open kast of kast met window.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 19:13
boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 07:18:
Heb je hier een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 14:19
De 1060gtx is voor dik 40 euro goedkoper te krijgen, het onderlinge prestatie verschil is er niet of is nihil; vrijwel alle 1060's oc-en naar 2ghz of meer. Ik zou dus voor deze Palit gaan .

Edit: PNY alleen bij maxict verkrijgbaar :S

Je hebt zo te zien nog geen PSU voor je build.

[ Voor 18% gewijzigd door Raketje op 04-12-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/IIM11qkD8JkLEqmNgvTto4XQ/full.png weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Aangezien dat nu onmogelijk is geworden sluit ik je topic.

Het staat je uiteraard vrij een nieuw topic te openen. Laat hierbij wel de vragen staan en beantwoord ze punt voor punt.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.