Toon posts:

Correcte MicroATX Moederbord kiezen in bestaande setup.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb naar mijn mening een gevalletje, door de bomen het bos niet meer zien.
Ruim een jaar geleden (September 2016) heb ik van een Tweaker deze PC gekocht waar ik tot Juli dit jaar onwijs veel plezier van heb gehad.

Totdat ik tijdens het maken van renderings van 3D visualisaties rare gele blokken begon te zien en later de PC niet meer startte. In eerste instantie verwachte ik dat de GPU het begeven had, maar volgens een reparatiedienst hier in Griekenland (waar ik momenteel woon) had de GPU een kortsluiting gehad en was het moederbord doorgebrand. Vandaar dat ook geen beep-code meer terugkwam bij starten.

Lang verhaal kort, ik ben toe aan een nieuw moederbord en grafische kaart en dan ook meteen een upgrade naar de GTX 1070 Ti ROG STRIX
Mijn CPU gaat mee en het geheugen ook, maar wil ik graag uitbreiden naar 32Gb in de toekomst.

Ik zoek een?
Moederbord dat past in mijn Fractal Design Note 804 MicroATX kast in combi met al mijn vorige materiaal behalve Grafische kaart

Wat is je budget?
Zo'n 150 zag ik voor alles wat mogelijk was in mijn kast met 1150 socket en chipsets.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Dat is mijn probleem dus. Ik heb geen idee wat er nu echt het beste is aangezien ze allemaal redelijk gelijk op gaan naar mijn kennis.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik laat mijn PC soms 48 uur continu draaien aangezien ik 3D visualisaties render in programma's als V-Ray en UnrealEngine4. Ook maak ik dagelijkse vlogs dus is videobewerking mijn vrije tijds besteding.

Als ik hier op Tweakers Pricewatch vergelijk kom ik uit op de volgende drie, maar klopt dat dan en welke moet ik hebben:
- Asus Q87M-E/CSM
- ASRock Rack H97M WS
- Asus CS-B

Of zouden jullie mij adviseren om op zoek te gaan naar mijn originele ASRock Formula moederbord, dat het eerder toch begeven had.

Bij voorbaat dank!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:51
Aangezien volgens de reparatie service de gpu kortsluiting had en het moederbord was doorgebrand zou het wellicht kunnen dat er iets met je voeding is? En dat als je dus nieuwe onderdelen koopt dat hetzelfde zou kunnen gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Miyazono schreef op maandag 4 december 2017 @ 01:01:
... zou het wellicht kunnen dat er iets met je voeding is?
Heb ik ook aan gedacht aangezien de Corsair Builder CX750 een behoorlijk wattage is, maar hij is doorgemeten en vertoonde geen rare schommelingen o.i.d. Daarentegen scheen de GPU van dit type er wel om bekend te staan bij langdurig werken.

(Temperatuur is nog nooit te hoog geweest, is ook moeilijk met de hoeveelheid fans in de kast.)

Verwijderd

Topicstarter
O-) ASrock Z87M Extreme 4 aangeschaft en ASUS GTX 1070ti en alles werkt weer als een tierelier...

CLOSE TOPIC

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2018 16:00 . Reden: CLOSE TOPIC ]