Afbeelding wordt zwart na download

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 14:42
Hallo,

Ik ben een collage aan het maken voor een verjaardag en daar wilde ik een lint aan toevoegen aan de bovenkant van de pagina. Na een halfuurtje zoeken eindelijk een lint gevonden, gewoon een bitmap, maar er is wat raars mee aan de hand. Chrome kan de afbeelding (.png) gewoon zien, maar als ik hem downloadt wordt het ineens een volledig zwart gevulde afbeelding.

Link: http://clipart-library.com/img1/1310225.png

Wat ik heb geprobeerd:
- downloaden op 2 Windows pc's: foto viewers, Photoshop, paint zien alleen zwart. Word ziet wel de afbeelding, maar als ik hem dan weer daaruit naar Photoshop kopieëer is de transparante achergrond verloren (die is dan wit).
- download op iOS resulteert in een goede foto in de Foto app, totdat ik erop inzoom. Dan wordt hij ook weer zwart.
- Reverse image search op google kan ook niet, want dan zoekt hij ook op een zwarte balk.

Ik snap er echt niks meer van |:(

Beste antwoord (via nino_070 op 04-12-2017 11:08)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 08:51
Standaard heeft de photoviewer binnen Windows 10 een zwarte achtergrond.
Als jouw image vervolgens zwart is op een transparante achtergrond dan zie je niets (terwijl de afbeelding er wel is).

Ik liep hier 2 jaar terug na de release van Windows 10 al tegenaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:40
Werkt gewoon hoor :-)

https://imgur.com/bXHUb9t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In paint3d werkt ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Deze afbeelding is bij mij dus ook een zwarte balk... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

nino_070 schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:26:
Hallo,

Ik ben een collage aan het maken voor een verjaardag en daar wilde ik een lint aan toevoegen aan de bovenkant van de pagina. Na een halfuurtje zoeken eindelijk een lint gevonden, gewoon een bitmap, maar er is wat raars mee aan de hand. Chrome kan de afbeelding (.png) gewoon zien, maar als ik hem downloadt wordt het ineens een volledig zwart gevulde afbeelding.

Link: http://clipart-library.com/img1/1310225.png

Wat ik heb geprobeerd:
- downloaden op 2 Windows pc's: foto viewers, Photoshop, paint zien alleen zwart. Word ziet wel de afbeelding, maar als ik hem dan weer daaruit naar Photoshop kopieëer is de transparante achergrond verloren (die is dan wit).
- download op iOS resulteert in een goede foto in de Foto app, totdat ik erop inzoom. Dan wordt hij ook weer zwart.
- Reverse image search op google kan ook niet, want dan zoekt hij ook op een zwarte balk.

Ik snap er echt niks meer van |:(
Transparantie. Bij png en gif heb je naast de verschillende kleuren ook transparantie. Niet alle applicaties snappen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
downtime schreef op zondag 3 december 2017 @ 23:03:
[...]

Transparantie. Bij png en gif heb je naast de verschillende kleuren ook transparantie. Niet alle applicaties snappen dat.
Ja, maar Photoshop kan prima met transparantie overweg maar kan deze afbeelding niet openen bij mij. Of nouja wel, maar ziet een zwarte balk

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 08:51
Als jouw image vervolgens zwart is op een transparante achtergrond dan zie je niets (terwijl de afbeelding er wel is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Killah_Priest schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:05:

stom zeg, denk dat dat het was. Blijft vreemd dat kopiëren vanuit Chrome niet werkt, maar vanuit Word bijv wel (maar dan ging de transparante achtergrond verloren).

Uiteindelijk was de oplossing om het gedownloade bestand eerst in Photoshop te openen in een nieuwe file, blijkbaar kan zowel de foto-app, als Chrome, als Word als Explorer.exe niet een transparant bestand kopiëren.
Pagina: 1