Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wifi ontvanger kopen voor een desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik was een beetje dom bezig en heb een PC laten samenstellen zonder wifi-card erin. Ik weet dat een Ethernetkabel het beste is, maar dat is helaas niet mogelijk

Op mijn oude laptop heb ik altijd goed internet, kan ik ditzelfde goede internet zegmaar nabootsen met een USB-Wifi-Adapter? Of zijn deze USB's echt gewoon heel slecht voor gaming?

Alle reacties

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:56

franssie

Save the albatross

ja dat kan als je die hebt liggen. Bevalt het niet kan je achteraf alsnog een wifi kaart bijplaatsen.

Tip - mocht je nog ergens een USB verlengkabel hebben liggen, gebruik die dan om de USB stick wat verder van de PC te krijgen.

edit: of als je los wilt gaan dit lezen http://www.instructables....p-and-Easy-Wifi-Cantenna/

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 03-12-2017 21:53 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Een USB wifi ontvanger kan prima werken. Maar dan moet je wifi in de basis wel goed zijn.

Een antiek 2.4Ghz accesspoint is dat meestal niet meer tegenwoordig. Zeker voor gaming wil je gewoon een stabiele verbinding.

Dan is er eigenlijk maar 1 optie: een kabel. Is altijd mogelijk, alleen soms is het wat moeite. Maar onderaan de streep gegarandeerd de beste optie. Als je een coaxkabel hebt liggen kun je nog moca overwegen. Maar dat is duurder dan een kabeltje.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:10
Kan je geen internet aanvragen via de kabelmaatschappij? Een tv adapter heeft iedereen en dan kan je daar het modem/router op aansluiten en een netwerkkabel laten lopen naar je laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu geen wifi adapter, dus kan het helaas niet uittesten. En waarschijnlijk dat ik voor betere prestaties dan gelijk voor een wifi-kaart moet gaan(ipv eerst ook nog geld te spenderen aan een USB).

Is zo'n wifi-kaart erin zetten eigenlijk heel lastig werk, of zou ik daarvoor iemand kunnen laten langskomen?
En welke kaart kan ik dan eigenlijk het beste kiezen? (dit is de build voor als het uitmaakt): wenslijst: pc )

(me ouders willen absoluut geen kabel door het huis, dus moet ik het maar doen met wifi)

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:10
je kan natuurlijk ook via 2 adapters het internet via het stroomnet laten lopen.

Verwijderd

Topicstarter
aljooge schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:22:
je kan natuurlijk ook via 2 adapters het internet via het stroomnet laten lopen.
Powerline heet dat toch?(las daar zojuist iets over). Is dat beter als zo'n wifi kaart?

Ik had er dingen over opgezocht maar ik begreep niet echt hoe je het moest aansluiten, als ik het goed begreep heb je dan een kabel die de wifi-router met het stopcontact verbindt. En dan een ander soort outlet die je dan in de kamer met de computer in het stopcontact stopt, en vanaf daar nog een kabel laat lopen naar de computer zelf. Klopt dit? Of is het wel wat lastiger?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:34
Koop die USB Wifi stick bij een of andere webshop.
Als het niet werkt, gewoon binnen de 2 weken terugsturen. Die dingen kosten toch echt geen geld (een wifi kaart ook niet hoor, en die krijg je er nog wel in als je wil)

Thank me later.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Verwijderd

Ja, grotendeels klopt het. Het zijn twee kastjes, met ieder een UTP aansluiting. De ene staat dicht bij de router, en de UTP kabel van het powerline kastje gaat in één van de vrije UTP poorten op de router van de provider.
De tweede powerline kastje komt in de buurt van de PC. Tussen de PC (die heeft bijna altijd tegenwoordig een UTP aansluiting) en de powerline kastje ook een UTP kabel. Daarna moet je die twee kastjes "paren" (zie handleiding), en dan "hoort" het te werken. Of het na xxx aantal weken het nog steeds doet....

De beste oplossing op volgorde van betrouwbaarheid (en snelheid):

1. UTP kabel van router naar PC.

2. MoCa (media over COAX kabel). Als je ergens in de buurt van de PC een coax aansluiting hebt (en die mag tot 100 meter ver van je PC zijn), dan kan je MOCA gebruiken. Is wel duurder dan optie 1, maar zonder hak / breekwerk or trekveer etc.... te installeren. Ongeveer hetzelfde als powerline.

3. Powerline

4. WiFi kaart (intern in PC monteren). Vaak heb je dan aansluitingen voor externe antenne's, en daarop kan je externe antenne's aansluiten (zie ebay of AliExpress voor goedkope oplossingen).

5. WiFi via USB

Als je gaat voor optie 4 of 5, kijk eerst op de site van de fabrikant, of hij drivers heeft voor jouw OS. Dat is ook heel belangrijk voor de goede en stabiele werking.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2017 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 23:15:
Ja, grotendeels klopt het. Het zijn twee kastjes, met ieder een UTP aansluiting. De ene staat dicht bij de router, en de UTP kabel van het powerline kastje gaat in één van de vrije UTP poorten op de router van de provider.
De tweede powerline kastje komt in de buurt van de PC. Tussen de PC (die heeft bijna altijd tegenwoordig een UTP aansluiting) en de powerline kastje ook een UTP kabel. Daarna moet je die twee kastjes "paren" (zie handleiding), en dan "hoort" het te werken. Of het na xxx aantal weken het nog steeds doet....

De beste oplossing op volgorde van betrouwbaarheid (en snelheid):

1. UTP kabel van router naar PC.

2. MoCa (media over COAX kabel). Als je ergens in de buurt van de PC een coax aansluiting hebt (en die mag tot 100 meter ver van je PC zijn), dan kan je MOCA gebruiken. Is wel duurder dan optie 1, maar zonder hak / breekwerk or trekveer etc.... te installeren. Ongeveer hetzelfde als powerline.

3. Powerline

4. WiFi kaart (intern in PC monteren). Vaak heb je dan aansluitingen voor externe antenne's, en daarop kan je externe antenne's aansluiten (zie ebay of AliExpress voor goedkope oplossingen).

5. WiFi via USB

Als je gaat voor optie 4 of 5, kijk eerst op de site van de fabrikant, of hij drivers heeft voor jouw OS. Dat is ook heel belangrijk voor de goede en stabiele werking.
Ik denk wel dat het 3 of 4 wordt, waarschijnlijk 3 omdat het beter is en ik er dan in een keer vanaf ben(en niet later spijt krijg na 4 te hebben gekozen en alsnog naar 3 ga)

Welke wifi kaarten zou jij aanbevelen? Ik heb windows10 met deze build: wenslijst: pc (qua prijs investeer ik wel liever in een wat duurdere waar ik meer baat aan heb dan een goedkope minder goede)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 23:20:
[...]

Ik denk wel dat het 3 of 4 wordt, waarschijnlijk 3 omdat het beter is en ik er dan in een keer vanaf ben(en niet later spijt krijg na 4 te hebben gekozen en alsnog naar 3 ga)

Welke wifi kaarten zou jij aanbevelen? Ik heb windows10 met deze build: wenslijst: pc (qua prijs investeer ik wel liever in een wat duurdere waar ik meer baat aan heb dan een goedkope minder goede)
Tip: als je een interne WiFi-adapter kiest, neem er dan eentje met externe antennes op verlengkabel zodat je de antennes op een goede plek (hoog, in het zicht) kunt plaatsen ipv dat ze achter je PC kast tussen de kabels wegkwijnen. Dat kan het verschil maken tussen een goede, stabiele verbinding en een instabiele. Denk aan kaarten zoals de Asus PCE-AC68 en PCE-AC88.

Maar zoals al gevraagd is: waar moet de WiFi-adapter mee verbinden? Wat voor AP (/modem/router) heb je exact?

Een monster als de PCE-AC88 heeft alleen zin als de andere kant van de verbinding iets vergelijkbaars kan leveren :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 4 december 2017 @ 00:49:
[...]

Tip: als je een interne WiFi-adapter kiest, neem er dan eentje met externe antennes op verlengkabel zodat je de antennes op een goede plek (hoog, in het zicht) kunt plaatsen ipv dat ze achter je PC kast tussen de kabels wegkwijnen. Dat kan het verschil maken tussen een goede, stabiele verbinding en een instabiele. Denk aan kaarten zoals de Asus PCE-AC68 en PCE-AC88.

Maar zoals al gevraagd is: waar moet de WiFi-adapter mee verbinden? Wat voor AP (/modem/router) heb je exact?

Een monster als de PCE-AC88 heeft alleen zin als de andere kant van de verbinding iets vergelijkbaars kan leveren :o
Ik zal morgen even kijken, maar we zijn nog niet zo lang geleden overgegaan op glasvezel(dus nieuwe modem enz) dus dat zal wel goed zitten denk ik.

Maar ik las ergens dat sommige motherboards wifi erin hebben zitten, en ik lees dat de motherboard die ik heb (MSI Z370-A PRO) ook wifi hoort te hebben. Weet jij misschien hoe dat zit?(of zou die wifi dan sws slecht zijn, ookal krijg ik dat aan de praat?)

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik heb het nog niet gecombineerd met online gaming, maar verder redelijke ervaring met mijn PC gebruiken over WiFi. Hell, ik heb 3 jaar lang boven een VoIP (Voice-over-IP, telefonie dus) toestel boven gehad dat indirect via WiFi verbond en dat was prima bruikbaar terwijl er via VPN een RDP sessie liep met de PC op kantoor. (2Km verderop.)

Mijn oplossing was niet een WiFi kaart in mijn PC, maar een 2e AccessPoint (Asus RT-N66U) boven dat in zgn. bridge mode verbond met het AP beneden. (Een Asus RT-AC66U.) Haalde snelheden tot boven de 40MBit/s over die verbinding met voor VoIP en RDP bruikbare lag. (Weet de waardes even niet uit mijn hoofd.)

Voordeel van zo'n WiFi bridge is dat je meerdere apparaten bedraad kunt aansluiten op je PC en dat je WiFi bridge de verbinding verzorgd dus je minder afhankelijk bent van eventuele hoge load op je PC die je USB kan verstoren. Ander voordeel: Je hangt het ding met een UTP touwtje aan je PC en plaatst het op een optimale plek.

Je moet dan wel 2 AP's hebben die in bridge mode samen kunnen werken. (Beide Asus AP's kunnen dat, ook al is het type verschillend. Het is dezelfde serie en de AC wil prima bridgen met de N versie.)

Wellicht is dat ook een oplossing waar je iets me kunt. :)

(Los van dat: Als je ook maar enigzins de mogelijkheid hebt een stuk UTP naar je PC te trekken zou ik dat doen. UTP trekken, simpele switch daar op prikken en daar je PC en eventuele andere apparaten op hangen. Dat is in alle gevallen sneller, betrouwbaarderd, etc.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 01:24:
[...]

Maar ik las ergens dat sommige motherboards wifi erin hebben zitten, en ik lees dat de motherboard die ik heb (MSI Z370-A PRO) ook wifi hoort te hebben. Weet jij misschien hoe dat zit?(of zou die wifi dan sws slecht zijn, ookal krijg ik dat aan de praat?)
Volgens de specs zit er geen wifi onboard hoor.
https://www.msi.com/Motherboard/Z370-A-PRO/Specification

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:16
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:35:
[...]

Powerline heet dat toch?(las daar zojuist iets over). Is dat beter als zo'n wifi kaart?

Ik had er dingen over opgezocht maar ik begreep niet echt hoe je het moest aansluiten, als ik het goed begreep heb je dan een kabel die de wifi-router met het stopcontact verbindt. En dan een ander soort outlet die je dan in de kamer met de computer in het stopcontact stopt, en vanaf daar nog een kabel laat lopen naar de computer zelf. Klopt dit? Of is het wel wat lastiger?
Klopt helemaal, zo simpel is het.

Powerline adapter bij de router, ethernet kabel van de router in de adapter.
Powerline adapter bij de pc, ethernet kabel van de adapter, naar je pc. Klaar.

Dat is over het algemeen wel wat beter als wifi inderdaad. Helemaal als je nog een oude router hebt. (of een slechtere wifi verbinding, om wat voor reden dan ook)

En even voor de duidelijkheid, of je nou een wifi usb stick, of kaartje intern hebt, het maakt voor de snelheid van het internet helemaal niets uit.
Vaak is wifi via usb nog beter, omdat je er inderdaad een kabel tussen kan doen, en dus de wifi stick wat beter kan positioneren.

Ik lees nu dat je glasvezel hebt? Zorg voor een kabel. En kan dat echt niet, zou ik het met powerline doen.

[ Voor 13% gewijzigd door WEBGAMING op 04-12-2017 13:19 ]

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@WEBGAMING Als ik zou moeten kiezen tussen powerline en WiFi zou ik toch voor WiFi gaan. :) De ervaringen met powerline die ik hoor zijn me te wisselen. WiFi weet je vrij zeker dat je het over het algemeen wel goed kunt krijgen.

Yet, dat hangt wel af van de specifieke situatie van TS. Ik heb WiFi betrouwbaar met 40MBit/s door 2 verdiepingen heen kunnen krijgen waarvan tenminste 1 betonvloer. 1 AP stond in de meterkast, 1 AP stond op de 3e woonlaag. Werkte prima, ook met redelijk latency-kritieke toepassingen als VoIP en RDP.

Yet, je hebt wel gelijk, als TS glasvezel heeft liggen wil je absoluut bekabeld gaan. Gewoon een stukje CAT6A of CAT7 trekken, aan beide kanten een switch en gáán.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:16
Nee, ik niet.
Er zijn eigenlijk niet zo veel problemen (meer) met powerline hoor. Ja, als je in een heel oud huis woont, met hele oude electra kan het voor problemen zorgen. Maar in een redelijk modern huis werkt het al snel beter als wifi. De powerline adapters zijn ook ver gekomen.

https://nl.hardware.info/...gabit-via-het-stopcontact

Met wifi blijf je het probleem van draadloos houden.
Veel stoorzenders, en zeg nou zelf, wifi heeft toch ook wisselende resultaten? Ligt ook helemaal aan het huis.

Met glasvezel wil je bovendien met wifi op 5Ghz zitten. Maar het probleem van 5Ghz is dat het veel moeilijker door muren penetreert.

[ Voor 39% gewijzigd door WEBGAMING op 04-12-2017 14:04 ]

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:18
Powerline adapters zijn leuke dingen als ze het (goed) doen, maar als je overal in huis ook led-lampen plaatst kan dit een nogal negatieve invloed hebben op powerline's (eigen ervaring).

Persoonlijk vertrouw ik wifi meer/beter dan powerline's (in het geval van 5GHz), het kan goed werken, maar als jezelf iets wijzigt in je huis (je kerstverlichting oid, het is nu de tijd) dat ze niet meer werken.
Tevens in extreme gevallen kan je zelfs problemen krijgen als je buren die toevallig op dezelfde fase zitten wat wijzigen in hun setup.

Beste advies is en blijft een rechtstreekse kabel naar je pc, en second best thing is MoCa als je de beschikking hebt over een coaxkabel.

Anders zou ik toch echt kijken naar een goede (inbouw) wifi adapter die je in ieder geval d.m.v. een kabel kan verplaatsen (de antenne's in dit geval).

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• dion_b
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WiFi en powerline maken gebruik van exact dezelfde onderliggende signaaltechnologie (OFDM, met QAM-modulated subcarriers) en hebben te maken met exact dezelfde problematiek in de verbindingen. Verschil is dat je vrij intuitief kunt aanvoelen wat en vooral waar bij WiFi gebeurt, terwijl wat er allemaal op je stroomkabels gebeurt in je muren minder transparant is.

LED-lampen (of trouwens ouderwetse) spaarlampen kunnen impact hebben, maar dat geldt voor 1001 andere soorten apparaat. Een technologie met dergelijke afhankelijkheden wil je gewoon niet als in-home backbone gebruiken, hooguit als access technologie om van een UTP aansluiting op een verdieping naar een apparaat in de buurt te komen. Ongeacht of het WiFi is of PLC.

Oslik blyat! Oslik!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DJSmiley schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:12:
Dan is er eigenlijk maar 1 optie: een kabel. Is altijd mogelijk, alleen soms is het wat moeite.
Altijd is een groot woord. ;)
Wat is de toverspreuk als je om wat voor reden dan ook niet kunt boren en kabels ook nog netjes weggewerkt wil hebben, bijvoorbeeld van de ene kant van een appartement naar de andere kant?
unezra schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:47:
Yet, je hebt wel gelijk, als TS glasvezel heeft liggen wil je absoluut bekabeld gaan. Gewoon een stukje CAT6A of CAT7 trekken, aan beide kanten een switch en gáán.
Glasvezel kan ook gewoon 25 mbit/s zijn.. en DSL en kabel kunnen 50 - 400 mbit/s zijn.
Annuk schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:26:
Powerline adapters zijn leuke dingen als ze het (goed) doen,
WiFi is ook leuk als het het goed doet..

[ Voor 51% gewijzigd door Olaf van der Spek op 29-12-2017 15:45 ]

Pagina: 1