Tja, ik heb een vergelijkbaar systeem als jij (Pentium II 400) en ik mag alle kaarten testen. Ik heb de Ultra TNT2, de GeForces (DDR en SDRAM) en de Viper II getest, maar er komen toch wat vreemde dingen uit:
UT: Neem een voodoo, wil je een andere kaart neem dan de Ultra TNT 2, hij is sneller dan een GeForce met dit spel op deze config (ik heb ook 192MB). Komt door de CPU-afahnkelijkheid en de snelheidswinst van Voodoo komt door de oorspronkelijke Glide-gebaseerdheid van dit programma.
Q3: Neem de GeForces, daarna de Ultra TNT2, dan de Viper II(savage 2000) en als laatste de Voodoo. Quake 'hangt' meer aan de videokaart. Bovendien zie ik steeds fouten bij de viper II, als je bijvoorbeeld op jumppads springt en je ziet bepaalde oppervlaktes van grootte hoogte, dan breken die op in repen (net als lamellen), zeer storend. De T&L-prestaties zijn (nog) niet bestaand, we zullen tot April moeten wachten tot de juiste drivers. Bovendien staan de drivers soms met het resolutie switchen op bijna hangen. Nog iets belangrijks: ik heb ook een celeron 300A@374: de grote wiskundigen hier kunnen dan wel uitrekenen dat de FSB dan op 83 MHz loopt; en dat vreet de Viper II mooi niet! Hangers alom. Dus overklokken van je CPU = kleinere kans van gebruik van de kaart...
Army
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id