Savage2000

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CrocJ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Hoi,

Ik heb een k6-2 400 met 192 MB RAM en was van plan m'n systeempje een beetje op te krikken met een Voodoo3 3k. Nou merk ik dat de Viper II ook best een goede keus kan zijn voor de niet-zo-retesnelle processor. De 32-bit en T&L mogelijkheden zijn zeker interessant :-).
Zal dit de extra 75 piek waard zijn?

Greetings, CrocJ

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Voor de TL functionaliteiten van de Savage 2000 moet je niet teveel verwachten, want die zijn zeer bagger vergeleken met de GeForce. Wanneer je op zeer hoge resoluties speelt met 32 bit kleuren kan die savage2000 wel een aardige optie zijn. Maar dan moet je wel een sneller systeem hebben. Ook de drivers van de savage zijn niet echt om over naar huis te spreken, dit probleem kennen ze al jaren dus dat zal wel nooit beter worden. Voor de tragere systemen (jouw geval) kun je het beste een GeForce nemen, maar omdat die misschien buiten jouw budget vallen kies dan in godsnaam die Voodoo3. Dit is een lekker snel kaartje en ondanks de 16 bit kleuren geeft hij toch een mooi beeld. Ook is er een veel betere driver ondersteuning. Ik heb zelf een savage 4 gehad, maar dat ding heb ik bijna van ellende het raam uit gegooit. Ik heb hem eerst maar verkocht ;) Dit kwam vooral weer door die brakke drivers. Op jouw systeem is die Voodoo3 de beste keus, en ik spreek uit eigen ervaring.

Succes

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 15:00

sHELL

VR "connoisseur"

Voor de TL functionaliteiten van de Savage 2000 moet je niet teveel verwachten, want die zijn zeer bagger vergeleken met de GeForce. <<< ???

het zit er op maar doet het niet. :(

als ze het maken van drivers nu eens gingen uitbesteden aan iemand anders, want die dingen zijn soms zo brak, dat zelfs een TNT2 nog beter presteerd :(

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Voor quake3 en UT is dat kaartje harstikke goed. Voor UT kan je lekker de metal drivers gebruiken en de drivers zijn zeer goed voor quake3. Maaruh direct3d zuigt nog als de pleuris. In april (ongeveer) komen drivers met t&l support uit (tenminste dat beweren ze) dus ja speel je alleen ut en q3 dan is het een goede keus. Heb je geld voor een geforce neem dan een geforce anders een voodoo3. En dan wel de 2000 versie (van die v3) want die kan je lekker opfokken, die van mij loopt op 183mhz (standaard op 143mhz en de 3000 op 166mhz).

• CrocJ
Thanks,

Een GeForce lijkt mij een beetje overdreven voor mijn systeem, die steunt toch meer op snelle CPU's.
Q3A en UT zijn wel de spellen die ik het meest speel, dus misschien toch maar die Viper nemen...
Zal ie het ook goed doen met SoF?

• Armada
  • Laatst online: 30-08 14:27

Armada

-Wat wil je weten?-

Tja, ik heb een vergelijkbaar systeem als jij (Pentium II 400) en ik mag alle kaarten testen. Ik heb de Ultra TNT2, de GeForces (DDR en SDRAM) en de Viper II getest, maar er komen toch wat vreemde dingen uit:

UT: Neem een voodoo, wil je een andere kaart neem dan de Ultra TNT 2, hij is sneller dan een GeForce met dit spel op deze config (ik heb ook 192MB). Komt door de CPU-afahnkelijkheid en de snelheidswinst van Voodoo komt door de oorspronkelijke Glide-gebaseerdheid van dit programma.
Q3: Neem de GeForces, daarna de Ultra TNT2, dan de Viper II(savage 2000) en als laatste de Voodoo. Quake 'hangt' meer aan de videokaart. Bovendien zie ik steeds fouten bij de viper II, als je bijvoorbeeld op jumppads springt en je ziet bepaalde oppervlaktes van grootte hoogte, dan breken die op in repen (net als lamellen), zeer storend. De T&L-prestaties zijn (nog) niet bestaand, we zullen tot April moeten wachten tot de juiste drivers. Bovendien staan de drivers soms met het resolutie switchen op bijna hangen. Nog iets belangrijks: ik heb ook een celeron 300A@374: de grote wiskundigen hier kunnen dan wel uitrekenen dat de FSB dan op 83 MHz loopt; en dat vreet de Viper II mooi niet! Hangers alom. Dus overklokken van je CPU = kleinere kans van gebruik van de kaart...

Army

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Oh, je vroeg het ook met SOF: dat is een spell waar er geen problemen zijn, maaar hij loopt niet al te snel. Kwestie van optimalisatie in de drivers, dat is nu voor de Q3A en UT-engine. En SOF is gebaseerd op Quake II ...

• CrocJ
OK,

blijft natuurlijk dat ik een Socket 7 systeem heb, dus dat de Voodoo relatief beter zal presteren. Nou vraag ik me af of dat met de Viper2 ook zo zal zijn, ervan uitgaande dat ze in april de T&L gefixt hebben.
OKOK, daar moet je natuurlijk nooit van uitgaan bij Savage, maar stel...

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
Ik heb mooi een viper 2 gekocht (nieuw is hij al voor tussen de 300 a 325 tekoop als je een beetje goed rondkijkt, vergelijk je die met een Geforce SDR dan ben je al 435 kwijt en voor een Geforce DDR ben je algauw 625 kwijt...) en dat scheelt bijna niet met Quake 3 Arena en UT al helemaal niet is de Viper 2 met Metal drivers zelfs sneller... Kortom als we naar de SDR versie kijken betaal je gewoon 135 meer voor de chip geforce en misschien iets beter beeld (de drivers van nvidea zijn ook al veel verder door ontwikkeld (sinds TNT).. en tov de geforce DDR scheelt het ook niet zo veel bij Open GL games, zoals Quake 3 en UT... Dus voor mij was de keuze makkelijk :) Viper 2 4ever en nog eens voor een zacht prijsje ook...

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Wow! Uhmmie, op welke processor draai jij dat? Ik heb namelijk op 400MHz een langzamere prestatie, met de nieuwste bios en driverset...

Verwijderd

Is een TNT2 ook heel erg afhankelijk van je processor??

Ik wil het liefst geen voodoo 2... maar heb een AMD 266 Mhz... zal het lukken om bijv. een Asus V3800 erin te zetten en lekker te presteren???
Pagina: 1