Toon posts:

Mijn Dell S2417DG 1440P scherm instellen op 3620x2036

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

ik heb een vraag, waarschijnlijk een hele domme vraag maar heb op google gezocht en kon alleen dingen lezen over mensen die resoluties juist lager instellen.

ik heb dus een Dell S2417DG 1440P.

Maar toch kan ik Overwatch & Hearthstone op 3620x2036 spelen, of zelfs op 5120x2880. kan k instelen via Geforce Experience.

Mijn vragen zijn, werkt dit nou echt? is het gewoon 1440P maar dan iets mooier ? of is het echt 3620x2036 ?

is dit handig om in te stellen ook al speel je de settings nog niet op het hoogst omdat ik 165frames wil hebben continue.

hoor graag van jullie.

Groetjes Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpel: je GPU moet meer pixels renderen/genereren en wordt zwaar belast. Je GPU en/of monitor hebben afgesproken niet meer dan 1440p te laten zien. Oftewel; het overschot aan pixels wordt teruggeschaald of "vergeten".

Zelf testen? Probeer maar eens een schaakbord van 10m afstand nog scherp te onderscheiden. Nope, dat zijn de "overbodige pixels" die "vergeten" worden. Is het dan nuttig om een schaakbord te kopen als je er altijd 10m vanaf zit?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Dit noemen ze supersampling en zorgt voor een zeer goede anti-aliasing tegen een erg zware gpu belasting.
https://www.geforce.com/w...-with-4k-quality-graphics

Als jouw gpu de ingestelde super-resolutie aankan bij jouw gewenste framerate (ben bang van niet bij 165fps) dan heb je beter beeld :)

[ Voor 22% gewijzigd door base_ op 03-12-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De GPU 4K of hoger willen laten renderen en dan ook nog 165fps willen halen ? Geen idee welke GPU je hebt, maar je zal toch met GTX1080Ti in SLI aan moeten komen wil je dat halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties.

heb 1080 MSI gaming X videokaart en I5-8600K, speel overwatch tussen high-ultra in om constante 165mhz te krijgen.

ik merk wel dat als ik hogere resolutie instel ik 5-8fps minder heb, maar ik merk totaal niet dat het mooier word, zal wel heel minimaal zijn.

het lijkt me handiger om gewone settings hoger te zetten mocht je mooier beeld willen dan supersampling te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Supersampling werkt het "beste" als je in eenheden van 2 gaat renderen. Voor een monitor van 1440p krijg je de beste resultaten op 2880p. En zelfs dan zijn sommige verschillen minimaal; 2x2 naastgelegen pixels "rood" maar de ene net anders rood dan de andere, worden "gemiddeld" en dan in 1 pixel weergegeven.

Is rood dan #FF0000 of #FF0100 of #FF0001? Dat zie je al bijna niet als je je hele scherm volzet met die kleur rood, laat staan 1 individueel pixeltje op 165fps.

Ik denk dat je er meer plezier van hebt als je je framerate eens vastzet op 30fps of 60fps en dan via GeForce de hoogste "dubbele" resolutie kiest.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1