Access point via LAN muur aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LonelyHowl
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-04-2024
Goedenavond,

Op de kamer waar mijn computer (LAN) staat, heb ik slecht bereik met mijn telefoon. Er is al een repeater op de tweede verdieping gezet maar dit heeft niet veel verbeterd!

Ik heb een LAN aansluiting in de muur, dus ik dacht ik zet er een router (TP-LINK TL-WR841N) neer en zet die om naar Access Point.
Dat bleek toch lastiger te zijn dan ik had gedacht.. Hier is voorheen een andere firmware op geflasht, DD-WRT, maar dit gaat mij toch echt boven mijn pet.. Ik krijg het niet voor elkaar een werkende verbinding te krijgen.

Hoe los ik dit op?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:23
Door eens in dit topic te kijken.

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Of een accespoints te kopen dan ben je direct klaar maar mis je wel je extra lange poort die nu uit de muur komt.

[ Voor 22% gewijzigd door HKLM_ op 03-12-2017 20:09 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:56

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Kabel in een van de lan-poorten op de router prikken en dhcp op die router uitschakelen.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

in DD-WRT kan je toch Acces POint modem kiezen of iets wat daarop lijkt?

Zorg wel dat je een VAST IP adres geeft voor die AP, want dat is makkelijker terug te vinden.

Dus als jouw router (lees: dat ding van de provider) de DHCP uitdeelt, kijk dan to hoe ver hij gaat of hoeveel adressen hij uitgeeft.

Voorbeeld:

IP adres router: 192.168.1.1
DHCP: 192.168.1.2 t/m 192.168.1.100 (dus 98 apparaten)

Jij zet je AP dan op 192.168.1.101 (de eerst volgende BUITEN de DHCP scope). Ook eventuele netwerk printers kan je dan op .102 en verder zetten. ook eventuele IP camera's kunnen zo ingesteld worden.

Het "hoeft" niet, maar wel makkelijk.