Internetradio gezocht voor blinde

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb85
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:46
Mijn vraag:
Een blind familielid luistert graag naar de livestream van https://www.bnr.nl . Helaas is de computer kapot en wil ik nu een eenvoudige oplossing. Ik heb al veel gelezen over een internetradio die via wifi werkt maar heb er geen ervaring mee.

Concreet: ik zoek een simpele draagbare radio met fysieke knoppen die ik op onze wifi kan steken om een livestream te ontvangen. Kan dit met zoiets of sla ik de bal mis? De berichten op diverse fora zijn vaak onduidelijk. Bedankt.

https://www.mediamarkt.be...%7Cp%7Cstandard%20feed%7C

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

BNR is toch gewoon via FM, Digitale TV of DAB+ (digitale radio) te ontvangen?

https://www.bnr.nl/service/frequenties

[ Voor 5% gewijzigd door Falcon op 03-12-2017 20:27 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet in Belgie denk ik zo ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hangt er vanaf hoever je belgie in gaat ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@The Eagle ah.. 🙈..

@Bram Perneel Ik zou kiezen voor een programmeerbare internet radio (Medion heeft er een aantal). Hier zet je dan de livestream url van BNR in.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb85
Voorwaarde is dat ze (bij voorkeur) draagbaar zijn en makkelijk te bedienen fysieke knoppen (touchscreen is geen optie voor een blinde ... ) maar blijkbaar niet makkelijk te vinden. Ik zoek verder :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 22:38
Misschien een stomme opmerkingen, maar ik denk het niet (wij zitten tenslotte bij Tweakers):
Een oude mobile telefoon met een directe link naar de online player van BNR.
Op de mobile telefoon plak je een stikker (oid) waar hij/zij op moet drukke, of alleen 1 icoon.
En klaar is klara... Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Bram Perneel schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:18:
Voorwaarde is dat ze (bij voorkeur) draagbaar zijn en makkelijk te bedienen fysieke knoppen (touchscreen is geen optie voor een blinde ... ) maar blijkbaar niet makkelijk te vinden. Ik zoek verder :-)
Is dat zo?

Een week of vier geleden in de trein naast een blinde en zijn begeleider gezeten. Het eerste kwartier had de blinde geen oordopjes in, en was met zijn telefoon aan het spelen. Hij stond welliswaar zachtjes, maar ik hoorde continue teksten als:

"Dit is tabblad drie van vijf. Wikipedia. Swipe links om voor te lezen, swipe naar beneden om af te sluiten...." (enzovoort. Heb de commando's niet onthouden, maar een computer damesstem in keurig Nederlands loodste de jongen van pak-em-beet 16 jaar overal doorheen.

Na een kwartier vond de begeleider het welletjes, en moest de jongen verplicht oordopjes in.

Ik krijg dus de indruk dat er voor Andriod of iOs (en misschien ook wel Windows) ondersteuning voor blinden bestaat die werkt met telefoon. En als dat werkt zal tablet ook werken, en dan zitten we al heel dicht bij een laptop met touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb85
Bedankt voor de hulp! Ik vond deze:

https://www.radiowinkel.c...dab-fm-en-audiostreaming/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:28
Van BNR Nieuwsradio weet ik dat hun livestream beschikbaar zijn via het TuneIn platform . Als je via een stream wilt luisteren, vraag eens na of dat die WFR-27C dat kan? Zo te zien is alleen Herbert Blankesteijn via Spotify podcasts te beluisteren.

Ik heb zelf Logitech internetradio(s) met TuneIn. Die zijn alleen wat groot uitgevallen, en alleen tweedehands verkrijgbaar. Kleinste form factor voor zelfbouw is iets groter dan een Raspberry PI. YouTube: Portable DIY Squeezebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Bram Perneel Als je nog eens kijkt naar de pricewatch en daar in de catogorie internetradio filtert op bijv. DAB+, FM, en welke bronnen mogelijk nog meer interessant kunnen zijn voor je familielid, zul je ook zien dat er verschillende radio's zijn die grote toetsen hebben, uitsparing om je vinger in te zetten, enz. Het lijkt me dat als je een paar voorkeuzes programmeert voor hem/haar, de knoppen voor voorkeuzezender, volume en power wel te leren vinden zijn. Haast nog mooier zou het zijn om een voicecontrolapparaat als de Amazon Echo Dot of iets dergelijks te gebruiken, om de zender mee te horen, of om de radio mee aan te sturen. Dan hoeft hij/zij enkel het commando te geven en de gewenste audio begint te spelen. Je zou ook eens een audio/hifiwinkel kunnen binnenlopen en je specifieke eisen/wensen doorgeven. Wie weet kunnen zij je ook goed adviseren.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 09:37
Misschien ook een idee om een Google Home te kopen? Geen fysieke knoppen, maar stembediening. Kan je mooi tegen het ding roepen : "Hey Google, play BNR on Tunein" en zaken zoals : "Hey Google, lower volume to 4",etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb85
Ik heb de klantendienst van https://www.radiowinkel.com gecontacteerd en zij hebben me bevestigd dat de WFR-27c de klus kan klaren. Heb hem besteld. Duimen maar dat de wifi antenne een beetje goed is. Grootste nadeel van radio via wifi is vaak toch het bufferen dat soms eens vastloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bram Perneel schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:07:
Concreet: ik zoek een simpele draagbare radio met fysieke knoppen die ik op onze wifi kan steken om een livestream te ontvangen. Kan dit met zoiets of sla ik de bal mis? De berichten op diverse fora zijn vaak onduidelijk. Bedankt.
Mijn schoonvader is blind, en die heeft een Orion Webbox. Die is speciaal voor blinden en slechtzienden. Hij is er erg blij mee. Zitten ook tal van andere nuttige opties op, zoals het afspelen van ondertiteling voor de tv.

Je familielid is zich er van bewust dat je dit soort dingen vaak via de zorgverzekering kan aanschaffen? Mijn schoonvader heeft het ding in elk geval gewoon vergoed gekregen. :) (Mits het natuurlijk een erkend hulpmiddel is). In het geval van de Webbox betaal je daarnaast nog wel een abonnement van 5,95 in de maand, maar mijn schoonvader vindt het dat wel waard.

[ Voor 13% gewijzigd door BastiaanN op 05-12-2017 07:57 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 18:20

pmeter

Poes!

Als je een optie zoekt die je kunt aansluiten op een stereo installatie, is dit een optie met 6 programmeerbare knoppen op een simpele afstandsbediening.
https://www.audiostreamer...-soundstream-pro-m30.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb85
Ik heb de wfr-27c ontvangen en geïnstalleerd. Verbinding maken met het thuisnetwerk is geen pretje maar de verbinding is goed.
Pagina: 1