Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 13:32
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn videokaart de Gigabyte Aorus 1080 ti Extreme Edition. Steeds wanneer ik mijn pc opstart maakt mijn videokaart veel lawaai. Het lijkt alsof een van de 3 fans ergens tegenaan tikt. Het geluid verdwijnt echter nadat mijn pc volledig is opgestart. Het gekke is dat tijdens het gamen mijn videokaart geen lawaai maakt, ondanks dat alle 3 de fans aan het draaien zijn. Het gebeurd dus echt alleen tijdens het opstarten van mijn PC.

Ik heb de kaart eruit gehaald en mijn pc op de onboard videokaart laten opstarten om te kijken of het geluid dan niet hoorbaar is. De pc start dan wel zonder lawaai op dus het probleem heeft niet te maken met een andere fan in mijn pc, zoals bijv. die van mijn CPU koeler.

Ik heb ook op de kaart zelf gekeken of de fans niet ergens tegen aantikken. Elk van de 3 fans bewegen zonder elkaar te raken. Ook raakt geen van de fans het metalen frame van de kaart zelf.

Bekijk onderstaand filmpje voor een verduidelijkt beeld van mijn probleem:

[Video: http://nl.tinypic.com/r/jzclxu/9]

Heeft een van jullie enig idee waardoor het lawaai wordt veroorzaakt?

ASUS ROG Strix B650E-F GAMING | 7800X3D | MSI RTX 5090 VENTUS 3X OC | 32GB DDR5 | 2,5 TB storage | Be quiet! Pure Base 500DX | Windows 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 10:26
Als je handmatig de fansnelheid verhoogt met msi afterburner of een andere oc tool, komt het geluid dan terug?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsV
Hoi ik heb geprobeerd handmatig de snelheid te verhogen. Boven de 35% snelheid komt het geluid inderdaad terug. Tussen de 0 en 35% snelheid niet.

ASUS ROG Strix B650E-F GAMING | 7800X3D | MSI RTX 5090 VENTUS 3X OC | 32GB DDR5 | 2,5 TB storage | Be quiet! Pure Base 500DX | Windows 10 Pro

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Lars,

Ik ben Bernice Slot en werkzaam bij GIGABYTE Benelux. We lezen dat je een probleem hebt met je nieuwe AORUS 1080 ti Extreme Edition kaart. We vinden het heel vervelend en willen er alles aan doen om deze issue zo snel mogelijk op te lossen.

We zouden graag je issue bij ons service centrum willen checken is het een optie om de kaart naar ons toe te sturen? Zo ja kan je mij jouw adresgegevens mailen, dan kunnen we alles asap in werking zetten. Graag mailen naar marketing@giga-byte.nl.

Nogmaals onze welgemeende excuses en alvast bedankt voor je begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsV
Hoi Bernice,

Bedankt voor uw bericht. Ik heb een mail verstuurd naar marketing@giga-byte.nl. Hopelijk kunnen jullie het probleem oplossen. Alvast bedankt voor de hulp. Erg attent!

Gr. Lars